Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Voor 1000 euro heb je ook een ander stukje blik: http://link.marktplaats.nl/317411023
- Martini Racing
- Contacteer:
Daar moet je heel veel moed voor hebben om eraan te beginnen.tripoux schreef:Voor 1000 euro heb je ook een ander stukje blik: http://link.marktplaats.nl/317411023

Heb ook wat gegoogled wat je voor dat geld krijgt en dit leek me een mooie keuze.
http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=44052682
Tja, als je dan eenmaal gaat kijken, blijf je kijken.
Nog eentje dan, waar zijn deze gebleven: http://link.marktplaats.nl/320757209
Wat vond ik ze lelijk, nu bijna aandoenlijk.
En om weer snel ontopic te gaan: hier zijn vast geen modelauto's van verkrijgbaar, oder?
Nog eentje dan, waar zijn deze gebleven: http://link.marktplaats.nl/320757209
Wat vond ik ze lelijk, nu bijna aandoenlijk.
En om weer snel ontopic te gaan: hier zijn vast geen modelauto's van verkrijgbaar, oder?
tja blikken auto's zijn nu één maal duur...ik heb er 3, en vond ze bij familie op de zolder..ik mocht ze zo mee nemen..
Chevy

Mercedes SL

Renault Odine

Maar niet alleen blik is duur...deze plastiek autos zag ik onlangs op een beurs voor 10 euro het stuk..

Chevy

Mercedes SL

Renault Odine

Maar niet alleen blik is duur...deze plastiek autos zag ik onlangs op een beurs voor 10 euro het stuk..

Die Ondine heb ik eerder gezien, blijft een mooie auto, ook in deze uitvoering met het patina van vervlogen jaren.
De 403 Cabrio is weer van een hele andere orde, met zijn eigen charme. Het lijkt wel een VW T2 voorruit!
Intussen blijft de Aronde ook kriebelen...

De 403 Cabrio is weer van een hele andere orde, met zijn eigen charme. Het lijkt wel een VW T2 voorruit!
Intussen blijft de Aronde ook kriebelen...

- straatauto
- Contacteer:
Ik denk dat iedere liefhebber van klassieke straatauto's bij het horen van een bepaald type auto altijd het beeld voor ogen krijgt van dát type auto in de kleur waarin je vader, buurman, oom, broer, zus of gewoon iemand uit de straat deze auto in zijn of haar bezit had.
Voor de Renault 5 is dat voor mij de kleur appelgroen.
Dát was namelijk de eerste auto van mijn jongere zus in de tijd dat ze nog in het ouderlijk huis woonde.
Vandaar dat ik deze mooie Norev als zóveelste R5 heb aangeschaft zodra hij uitgekomen was (paar maanden geleden).
Alles klopt bij deze R5 TL: De kleur, de bekleding, de wielen enz.
De R16 betrof voor €8,- een koopje dat óók maar meegenomen werd (hoewel Minichamps tóch een strakkere R16 maakt).
Renault 5TL 1976 Norev
Renault 16TL 1966 Nostalgie

Voor de Renault 5 is dat voor mij de kleur appelgroen.
Dát was namelijk de eerste auto van mijn jongere zus in de tijd dat ze nog in het ouderlijk huis woonde.
Vandaar dat ik deze mooie Norev als zóveelste R5 heb aangeschaft zodra hij uitgekomen was (paar maanden geleden).
Alles klopt bij deze R5 TL: De kleur, de bekleding, de wielen enz.
De R16 betrof voor €8,- een koopje dat óók maar meegenomen werd (hoewel Minichamps tóch een strakkere R16 maakt).
Renault 5TL 1976 Norev
Renault 16TL 1966 Nostalgie

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Straatauto,mijn weekend kan al niet meer stuk,met deze mooie franse klassiekers....

Vandaag zet ik hier toch wel een speciale 2cv
Citroën 2cv Tulpen rallye 1956 - Vitesse 1/43

Vandaag zet ik hier toch wel een speciale 2cv

Citroën 2cv Tulpen rallye 1956 - Vitesse 1/43

We hebben het er al vaker over gehad, maar een modelauto hoeft wat mij betreft niet superstrak te zijn, als de sfeer maar klopt. En ik 'voel' meer bij deze van Nostalgie, dan bij de superstrakke Minichamps (die ook ooit in mijn kast stond).straatauto schreef:De R16 betrof voor €8,- een koopje dat óók maar meegenomen werd (hoewel Minichamps tóch een strakkere R16 maakt).
Leuke 2CV ook. Dit topic kleurt regelmatig erg Frans, hoe komt dat toch?

Een Franse 2cv met een Nederlandse tintje he tripoux,met de Tulpen rallye..

Hee, die 2CV herinner ik me. Was die niet van een Bijenkorf Autosalon? Leuk model in ieder geval.
Die twee Renaults zijn erg fraai, ik hoop alleen dat de 5 gespaard blijft van zinc pest, de beruchte vervorming. Daar heeft dit model namelijk problemen mee.
Die twee Renaults zijn erg fraai, ik hoop alleen dat de 5 gespaard blijft van zinc pest, de beruchte vervorming. Daar heeft dit model namelijk problemen mee.
Ja, leuke Fransozen. De 16 is nog auto van het jaar geweest in 1966 en is 16 jaar in productie geweest.
Rock & Roll!!!
Hee, die 2CV herinner ik me. Was die niet van een Bijenkorf Autosalon? Leuk model in ieder geval.
ja is een bijenkorf model..welk jaar weet ik niet meer,ik denk 1993 dat ik deze heb gekocht in Leuven...
ja is een bijenkorf model..welk jaar weet ik niet meer,ik denk 1993 dat ik deze heb gekocht in Leuven...

Ik meen me vaag te herinneren dat ik 'm niet kon krijgen omdat-ie uitverkocht was, destijds...
- Martini Racing
- Contacteer:
FIAT 500 Gardiniera van Norev (1/18)

De scharnieren zijn mooi gemaakt, maar je moet ze wel wat vervormen wil je dat de deuren sluiten.

De scharnieren zijn mooi gemaakt, maar je moet ze wel wat vervormen wil je dat de deuren sluiten.

Wat een mooie FIAT 500 Gardiniera van Norev...tot in de kleinste details afgewerkt...