Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

AutoWolf
Schaal: 1:64

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door AutoWolf »

Een station 500? Mooie kleine wagen zeg. Ook een mooie kleur op deze Norev.
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Tja, wat kan ik als Fiat-liefhebber anders zeggen dan :dance: :worshippy: :clap: 8) Leuk dat Norev voor de Giardiniera heeft gekozen in deze schaal.
Rock & Roll!!!
tom

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j

Bericht door tom »

Geweldig, die 500!

Nog iets Italiaans (de mijne is een Fiat, tenminste)- vandaag aangeschaft:

Afbeelding

Altaya's Ritmo. De modellen van Altaya zijn nog wel eens slordig gemaakt (kijk maar naar de Golf II) maar deze is top!

en een Duitse straatauto uit de jaren '80 (geïntroduceerd in '79), de VW Jetta van Neo.

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb er zelf een gehad, dus een auto met herinneringen.
Laatst gewijzigd door tom op za 10 apr 2010 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Leuk, die Altaya Ritmo en inderdaad geen verkeerd modelletje zo te zien. Leuk ook dat de wielen ook kloppen voor dit model. Hier één van mijn Ritmo's:
Afbeelding
Afbeelding
Ritmo 60L van Grani & Partners uit een tijdschriftenserie denk ik. Ook een aardig modelletje voor 5,= euro; jammer alleen dat deze wieltjes een soort van Abarth's moeten voorstellen. Had liever die van jou... :cry:
Die Jetta is knál man, helemaal goed en zeker in die kleur. Neo maakt erg mooie (ietwat prijzige) modellen maar helaas voor mij weinig tot geen Fiatjes.
Rock & Roll!!!
tom

Bericht door tom »

Die heb ik ook zien staan, met de Abarth-wielen. De vriend die samen met me door de modellen stond te zoeken liet die zien, maar hoewel de carrosserie van de Grani mooier was hebben we 'm ook afgekeurd op de wielen. :) Ik ben gek op de wielen van de eerste serie Ritmo's, wil ook nog wel eens een 60L met de andere wielen hebben...
AutoWolf

Bericht door AutoWolf »

Het plaatje van Tom's Ritmo is voor mij niet zichtbaar maar ik vind die van Veicolo erg mooi ondanks dat ie niet de juiste velgen blijkt te hebben. Kekke kleur hoor :cool: Lovely. Schöner Jetta von NEO auch Tom :thump_up: :)
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

Leuk om de Ritmo weer eens te zien. Een zwaar ondergewaardeerd model, tenminste de eerste serie. Naar mijn smaak was de restyling een aanfluiting. Heb destijd nog wel eens een nieuwe Ritmo 85, toen de snelste versie, mogen lenen. Wat een heerlijke en snelle auto was dat. Alleen de remmen waren wat onderbemeten.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Ik heb een serie II gehad, een 60CL, de restyle dus :oops: Was een van de fijnst rijdende Fiats die ik gereden heb weet ik nog. Nu ik er zo over na denk: ik geloof dat ik eens serieus op zoek ga naar een 128 want daar heb ik nog betere herinneringen aan.
Om Toms Ritmo te zien sleepte ik het "foroces" gedeelte naar de adresbalk en voila, één Altaya Ritmo. Wellicht werkt het bij jullie ook zo.
Rock & Roll!!!
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

De 128 (en 127) van de Quattroruotte serie (1:24) is geweldig mooi!

De vader van een goede vriend hielp ik wel eens met pakjes voor de zaak te bezorgen en vervolgens mocht ik de auto (waar met erg veel plezier het bezorgwerk mee werd gedaan) wel eens voor de rest van het weekend lenen. Als jonge jongen nog zonder eigen auto een waanzinnig vooruitzicht! En wat was ik trots met die chique en splinternieuwe goudkleurige Ritmo 85S. Reed inderdaad geweldig. De 131 Mirafiori die hij daarvoor had trouwens ook. Ook zo'n ondergewaardeerde auto. Doet echt niet onder voor een Alfa.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Prachtige updates komen hier weer voorbij. Allemaal even mooi. Mooi scharnierwerk van de achterdeur van de 500! Dat zie je wel eens knulliger opgelost.
Veicolo schreef:Nu ik er zo over na denk: ik geloof dat ik eens serieus op zoek ga naar een 128 want daar heb ik nog betere herinneringen aan.
Zo eentje met dubbel ronde achterlichten? Je had ook Zastava's met een vijfde deur. Ik las dat dat ook een eigen Fiat-ontwerp was.

Afbeelding

Ooit eens van een Bosniër geleerd dat je geen Zastáva, maar Zásjtava moet zeggen.
buttonfreak
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Maar het is een Servisch merk... niet dat het incorrect is hoor...

De 5e deur was bij mijn weten juist een niet geautoriseerd model van Fiat, m.a.w. eigen werk van de (toen nog) Joegoslaven
buttonfreak
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding
De Yugo 45.

Waarom de Nederlandse Wikipedia dat Zastava en Koral erbij haalt weet ik niet, ik ken enkel exemplaren met Yugo schildjes voorop en de naam Yugo met model 45 of 55 achter op. Een 65 heb ik nooit gezien.

Er was vroeger aan de Smildervaart bij Assen een Yugo dealer.
Veicolo

Bericht door Veicolo »

tripoux schreef:Zo eentje met dubbel ronde achterlichten?
Je bedoeld een Rally? Daar is met goed fatsoen niet meer aan te komen óf je moet de hoofdprijs willen betalen en dat ben ik niet van plan. Nee, ik zoek een laat jaren 70-er; zijn beter en betaalbaarder maar wel minder leuk als een serie 1 helaas. Ontopic: de Rally van Mebetoys.

Afbeelding
Afbeelding
Rock & Roll!!!
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Weer leuke modellen. De Ritmo kom inderdaad nog zelden op straat tegen, maar dat geldt voor veel Italianen uit dat tijdperk.

Ben erg gecharmeerd van het Rally modelletje. :thump_up: Zal op zich ook niet de geodkoopste zijn, mebetoys kunnen nog aardige prijzen opleveren. :cool:
tom

Bericht door tom »

Gave Italianen!

Een vriend van me heeft even een Ritmo Abarth 130TC gehad. Ik heb een keer een proefrit in het ding gemaakt, als je een 55 pk 1.3 gewend bent word je aardig afgeschoten in zo'n Abarth... mooie auto om te zien, alleen het interieur en vooral de afwerking lieten nog wel wat te wensen over.
Plaats reactie