Route Nationale, het einde van een topic (23-02-2011)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
chummy dj

Re: Route Nationale, Franse nostalgie (Tripoux 02-03-2010)

Bericht door chummy dj »

Weer mooi vertoeven op de Route Nationale...dat brommertjes lijkt een echt...zo mooi en fijn afgewerkt... :shock: :thump_up:
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

Fantastische aanvulling op je collectie zo te zien :thump_up: Je schuur is echt super!
Niek-106
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

Hele orginele update, model komt ook prima tot z'n recht in je diorama :!:

Niek :cool:
Afbeelding
niels kroon

Bericht door niels kroon »

Zeer leuk model :cool:

Brommers en scoooters is mijn andere hobby, dus deze heb ik ook in mijn verzameling :mrgreen:
(weet Bart / Kyoshofan wel :P )

Leuk detail die mand, leidingkjes, etc.... :cool:
Laatst gewijzigd door niels kroon op di 02 mar 2010 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Sr tuning is not a crime :D
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Nog even een paar plaatjes om de Motobécane AV88 in het tijdsbeeld te plaatsen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan het onvolprezen http://imcdb.org/
AutoWolf
Schaal: 1:64

Bericht door AutoWolf »

De 1e film still: The French Connection als ik me niet vergis. Ze waren populair die Motobécane's.
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Die Ferrari! :oops: :shock: :evil: :cry: Wel een tijdsbeeld maar wát voor een...
Die AV88: wat een geweldig ding om te zien, je zou er zó op wegrijden. Ach ja, brommertjes, als 16 jarige het begin van de grote vrijheid... :dance:
Rock & Roll!!!
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Zoals ik op pagina 1 al schreef: verzamelen is ook de kunst van het zich beperken. Franse auto's uit de jaren '50 en '60 in schaal 1:18 en daarbij passende decorstukken. Daarbij wil ik het zwaartepunt echt laten liggen bij auto's die hun oorsprong hebben in de jaren '50. De Panhard PL17 en de Facel Vega HK500 passen daar als eind vijftigers nog net in. Een Peugeot 404, Citroën Ami6 en Panhard 24 CT weer niet, omdat die van begin jaren '60 zijn. Leuke auto's, daar niet van. Het kastje raakt al aardig gevuld. Een Frégate volgt binnenkort. Op het verlanglijstje staan wel een paar leuke Simca's (Chambord of Beaulieu). Solido komt als het goed is nog met een Renault Goelette op de proppen, waarvan ik hoop dat het echt schaal 1:18 is. De HY is met schaal 1:21 een misser: veel te klein, die gaat er dus van Solido niet komen. Echt leuk zou het zijn als ook de Franse Fords eens aan de orde zouden komen: De Ford Abeille, Comète of Vedette bijvoorbeeld. De eerste Vedette (zie foto) is wel van eind jaren '40, maar was er wel weer volop in de jaren '50. De grens ligt dus zo ongeveer bij 1960, al is de BMW R60-2 denk ik wel een grensgevalletje...

Afbeelding

En ook de oude Simca Aronde staat op mijn verlanglijstje, al is die nog niet op de markt. Wie weet.

Afbeelding

Updates binnenkort.
Smokey

Bericht door Smokey »

je updates zorgen ervoor dat je topic een heerlijke gezellige huiselijke uitstraling krijgt. Het blijft genieten met al die extra info en foto's.↲
Greetz richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Dank je. Leuk dat je het opmerkt, het is eigenlijk precies het sfeertje dat ik wil.
Dat van een Frans provinicieplaatsje in de jaren '50 of een zinderende zomerdag langs de Route Nationale of een boerenbinnenweggetje.
Met uiteraard van die heerlijk bijpassende auto's.

Afbeelding

Afbeelding
alain_1978

Bericht door alain_1978 »

Ik heb nog niet veel gereageerd hier maar wees gerust dat ik het hier op de voet volg want het is idd echt zalig met die extra info erbij.
Het is hier altijd een beetje vakantie voor mij als ik hier kom kijken. :)
Het probleem is dat ik niet echt thuisben in Franse auto's maar ik vind het wel een schitterend land.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Diciotto
Schaal: 1:43

Bericht door Diciotto »

Ben vandaag ff naar het Bouwcentrum in A'pen geweest om van oldtimers te genieten.
Heerlijk spul. Moest gelijk aan jouw collectie en nostalgische plaatsjes denken. :worshippy:
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
chummy dj

Bericht door chummy dj »

daar was ik ook,echt wel de moeite vond ik...
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Staat super daar in je diorama, helemaal de sfeer die je op de foto's van vroeger laat zien :thump_up:
togicollector

Bericht door togicollector »

Geweldig die foto's en de Franse '50 auto's. Zo zag het Frankrijk van de jaren '60 er ook nog uit dat ik als jongetje goed ken van de vakanties in de Dordogne. De vuilniswagen was bijvoorbeeld heel lang een oude Peugeot 202 pickup die eind jaren '60 (!) werd opgevolgd door een iets minder versleten 203 pickup. Daar reed men mee in z'n één het ontzettend stijle smalle weggetje mee op naar boven in het plaatsje Limeuil. En af en toe werd 'ie gewassen, staand in het water op de keien in de rivier.

Die goede herinneringen aan de auto's uit die tijd, de Berliets met hun lange neuzen, de Panhards, Simca's, Renaultjes, Unic's, enz, enz komen weer boven met de geweldige foto's en modellen die je laat zien. Mijn eerste Panhards in 1:18 zijn inmiddels gekocht dus dat zegt genoeg :wink:
Misschien wel de reden dat ik zo'n zwak heb voor Franse vale en gebruikte pickups en bestelauto's uit die tijd.

Ik kijk uit naar meer om bij weg te dromen.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie