Verzaagde fantasie modellen voor veel geld
Re: Verzaagde fantasie modellen voor veel geld
krijg je als twee mensen precies tegenovergesteld over dingen denken.
Niet dat ik vind dat veel geld vragen voor ombouws terecht is, tenzij het werk het terecht maakt
maar ik hou wel van andere wielen of leuke decals op modellen. en een beetje winst op je standaard bburago...ach....
wederom dus iets waar hij een topic over start omdat ie het niet vind kunnen.
Niet dat ik vind dat veel geld vragen voor ombouws terecht is, tenzij het werk het terecht maakt
maar ik hou wel van andere wielen of leuke decals op modellen. en een beetje winst op je standaard bburago...ach....
wederom dus iets waar hij een topic over start omdat ie het niet vind kunnen.
- Silverarrow
- Schaal: 1:43
Blijkbaar heb je een trend gezet (Klik!)Jolly Club schreef:Soortgelijke reactie als enige tijd geleden in een ander topic van zelfde topicstarter... doet qua zuurgraad niet veel onderhakushi schreef:starter van dit ropic zit net als zijn andere topics en samen met sommige medestanders, een beetje in een zure periode vind ik.![]()

Laat toch iedereen in zijn waarde
ook ik bouw modellen om soms is het een Bburago en soms is het een Autoart so wat
als ik het maar mooi vind
wat betreft de wiellen er zijn modellen die uitgebracht worden met verschrikkelijke wielen daar zou je dan niets anders onder mogen zetten
nou ik doe dat ook wel het voor ten allertijden voor mij zelf
en als ik er later vanaf wil word deze toch wel verkocht
als er mensen zijn die veel geld voor een Bburago willen geven moeten ze dat zelf weten en wat is veel geld
als je ze nieuwe moet kopen in de winkel kosten ze ook al gauw 30 euro
en een ombouwer word voor minder aan geboden met decal en mooie wiellen
ik snap dit probleem niet

ook ik bouw modellen om soms is het een Bburago en soms is het een Autoart so wat
als ik het maar mooi vind
wat betreft de wiellen er zijn modellen die uitgebracht worden met verschrikkelijke wielen daar zou je dan niets anders onder mogen zetten
nou ik doe dat ook wel het voor ten allertijden voor mij zelf
en als ik er later vanaf wil word deze toch wel verkocht
als er mensen zijn die veel geld voor een Bburago willen geven moeten ze dat zelf weten en wat is veel geld
als je ze nieuwe moet kopen in de winkel kosten ze ook al gauw 30 euro
en een ombouwer word voor minder aan geboden met decal en mooie wiellen
ik snap dit probleem niet
Daytona69 schreef:Ik weet niet of jullie dat ook hebben , maar ik verbaasme elke keer weer over de heren prutsers of dames knutselgraag die op de diverse veilingsites schaalmodellen aanbieden die ze als uniek aanbieden ,terwijl het verzaagde of overgespoten modellen zijn die in het echt niet eens bestaan hebben.
Dat 'mooi' is soms alleen in de ogen van de verkoper maar 'uniek' betekent niet dat het model is gebouwd naar een bestaande auto. Het betekent dat er maar één van is, en dat klopt bij een zelfgetimmerd model.U hebt gezocht op het woord: uniek.
RESULTAAT
uniek bn, bw 1 alleen bestaand; enig 2 enig in zijn soort, heel mooi
- Daytona69
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Dit topic is bijna anderhalf jaar geleden gestart en door iemand nieuw leven ingeblazen en heb nog geen goede argumenten gelezen die mijn mening veranderen en dat ik dan zuur gevonden word zegt meer over degene die dat schrijft dan over mij!!hakushi schreef:starter van dit ropic zit net als zijn andere topics en samen met sommige medestanders, een beetje in een zure periode vind ik.

FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Dat het topic van zo lang geleden is heb ik niet gezien, maar dat doet er ook niet toe.
Ik denk zelf dat ik inderdaad redelijk zuur ben, zeker naar de modelauto wereld.
En dat komt toch door topics zoals jij ze start en ik ook vaak in winkels en op beurzen hoor.
Mensen die niet binnen de kliek vallen van de standaard "verzamelaars" en liefhebbers
moeten het te vaak ontgelden.
Mijn mening nog steeds:
What do you care, over hoe mensen met hun verzameling omgaan, wat ze met hun auto's doen en hoeveel winst ze op plakprojectjes willen halen.
Kijk er dan niet naar, koop ze dan niet, maar val die mensen niet aan door ze negatief neer te zetten.
Ik denk zelf dat ik inderdaad redelijk zuur ben, zeker naar de modelauto wereld.
En dat komt toch door topics zoals jij ze start en ik ook vaak in winkels en op beurzen hoor.
Mensen die niet binnen de kliek vallen van de standaard "verzamelaars" en liefhebbers
moeten het te vaak ontgelden.
Mijn mening nog steeds:
What do you care, over hoe mensen met hun verzameling omgaan, wat ze met hun auto's doen en hoeveel winst ze op plakprojectjes willen halen.
Kijk er dan niet naar, koop ze dan niet, maar val die mensen niet aan door ze negatief neer te zetten.
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
NOGMAALS: Op een forum worden meningen gegeven, als je het niet met deze mening eens bent, kun je dat hier kwijt, maar val elkaar niet aldoor persoonlijk aan 

Ok chef, ik zal na dit bericht hierop verder niet meer reageren.
Tis ook geen persoonlijke aanval van mijn kant op Daytona, maar op de strekking van zijn topics.
Daytona zelf heb ik een keer ontmoet en vind ik een best ok gozer, heel anders dan ik denk uit zijn topics uit te maken.
Wederom mijn mening is dus alleen anders, case closed.
Back to autootjes posten....
Tis ook geen persoonlijke aanval van mijn kant op Daytona, maar op de strekking van zijn topics.
Daytona zelf heb ik een keer ontmoet en vind ik een best ok gozer, heel anders dan ik denk uit zijn topics uit te maken.
Wederom mijn mening is dus alleen anders, case closed.
Back to autootjes posten....
ik wil het vuur niet oplaaien, maar als ik mijn persoonlijke mening mag geven :
Natuurlijk zijn er wat mindere ombouwmodellen te vinden, Maar wat maakt het uit als een model niet bestaan heeft. Als jij een roze charger in 1/1 wou bezitten, maar je hebt er het geld niet voor en je laat een model overspuiten. Heeft het model dan geen waarde? Voor mijzelf wel (als ik een roze charger wil. Wil ik niet maar als voorbeeld). De charger 1:1 is nooit uitgekomen maar jij hebt hem toch, wel op schaal maar dat terzijde. En als je je er aan stoort jammer, dan. Ben jij verplicht om op de link te klikken? ben jij verplicht naar de foto's te kijken of ben jij verplicht om ze te kopen: NEE.
dus wat is het probleem, iedereen heeft dingen waar hij goed en niet goed in is. Zolang je maar plezier maakt in het leven. En als jij het geweldig vindt om aan een model te werken dan is dit toch mooi?.
Ik zelf bouw als sinds jaar en dag modellen om, en ook bij mij is het geen mr, bbr, looksmart of wat dan ook kwaliteit, maar ik lever wel kwaliteit (althans dat van de reacties concluderend). Ik heb mijn ombouw modellen nooit te koop aangeboden, omdat het iets is waar ik trots op ben (zelfs mijn eerste mislukte model). Maar als mensen naar aanleidng van foto's van mijn ombouw modellen mij vragen er eentje voor hun te maken dan doe ik dat graag. Neem als voorbeeld Ricardo, hij vroeg mij om een witte en oranje wiesmann te spuiten. Gelukt en wel, maar zijn ze er nu minder mooi door, doordat ze niet bestaan hebben?.
En wat maakt het bovendien uit als je decals van een porsche op een f40 plakt, zolang jij zelf maar een fijne tijd hebt gehad aan het maken van het model en je voorjezelf een mooi model hebt neergezet.
Ik maak mij juist kwaad op de mensen die zich kwaad maken over de (mindere)verbouwingen aan een model van iemand.
Als ik nu een gelimiteerde opgave van 25 stuks had, en ik zoek net dat model. Dan kan ik begrijpen dat je kwaad wordt als de koper zicht terugtrekt en even later een omgebouwd model erom staat. Maar wanneer zie je dat? Een kans van 1 op 10000000 Dat er zo een gelimiteerd model wordt verbouwdt.
Trouwens dan nog ik kijk dan tegen die mensen op, als je zo een duur model gaat kopen, en dan omgaat bouwen, moet je er trots op zijn dat er t geld voor hebt!..
Als voorbeeld ik zou al blij zijn als ik er nog een nissan skyline z tune bij kon hebben!
dus laat de mensen lekker brouwen, knutslen of ombouwen, zolang je er maar plezier in hebt en trots bent op je eigen modellen.
Natuurlijk zijn er wat mindere ombouwmodellen te vinden, Maar wat maakt het uit als een model niet bestaan heeft. Als jij een roze charger in 1/1 wou bezitten, maar je hebt er het geld niet voor en je laat een model overspuiten. Heeft het model dan geen waarde? Voor mijzelf wel (als ik een roze charger wil. Wil ik niet maar als voorbeeld). De charger 1:1 is nooit uitgekomen maar jij hebt hem toch, wel op schaal maar dat terzijde. En als je je er aan stoort jammer, dan. Ben jij verplicht om op de link te klikken? ben jij verplicht naar de foto's te kijken of ben jij verplicht om ze te kopen: NEE.
dus wat is het probleem, iedereen heeft dingen waar hij goed en niet goed in is. Zolang je maar plezier maakt in het leven. En als jij het geweldig vindt om aan een model te werken dan is dit toch mooi?.
Ik zelf bouw als sinds jaar en dag modellen om, en ook bij mij is het geen mr, bbr, looksmart of wat dan ook kwaliteit, maar ik lever wel kwaliteit (althans dat van de reacties concluderend). Ik heb mijn ombouw modellen nooit te koop aangeboden, omdat het iets is waar ik trots op ben (zelfs mijn eerste mislukte model). Maar als mensen naar aanleidng van foto's van mijn ombouw modellen mij vragen er eentje voor hun te maken dan doe ik dat graag. Neem als voorbeeld Ricardo, hij vroeg mij om een witte en oranje wiesmann te spuiten. Gelukt en wel, maar zijn ze er nu minder mooi door, doordat ze niet bestaan hebben?.
En wat maakt het bovendien uit als je decals van een porsche op een f40 plakt, zolang jij zelf maar een fijne tijd hebt gehad aan het maken van het model en je voorjezelf een mooi model hebt neergezet.
Ik maak mij juist kwaad op de mensen die zich kwaad maken over de (mindere)verbouwingen aan een model van iemand.
Als ik nu een gelimiteerde opgave van 25 stuks had, en ik zoek net dat model. Dan kan ik begrijpen dat je kwaad wordt als de koper zicht terugtrekt en even later een omgebouwd model erom staat. Maar wanneer zie je dat? Een kans van 1 op 10000000 Dat er zo een gelimiteerd model wordt verbouwdt.
Trouwens dan nog ik kijk dan tegen die mensen op, als je zo een duur model gaat kopen, en dan omgaat bouwen, moet je er trots op zijn dat er t geld voor hebt!..
Als voorbeeld ik zou al blij zijn als ik er nog een nissan skyline z tune bij kon hebben!

dus laat de mensen lekker brouwen, knutslen of ombouwen, zolang je er maar plezier in hebt en trots bent op je eigen modellen.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij wordt de topicstarter niet helemaal begrepen. Tenminste zo interpreteer ik het. Volgens mij doelt hij erop dat veel ombouwers hun modellen verkopen als een "uniek" model dat door een fabrikant uitgegeven is. Daar erger ik me ook aan.
Dat iemand goed kan knutselen en modellen wil ombouwen, vind ik helemaal niet erg, heb zelf ook twee modellen laten ombouwen door supra007. Het is een ander verhaal als deze ombouwer ze als uniek Revell model ze op marktplaats zou zetten
Lijkt me toch duidelijk een opmerking naar personen toe 

Dat iemand goed kan knutselen en modellen wil ombouwen, vind ik helemaal niet erg, heb zelf ook twee modellen laten ombouwen door supra007. Het is een ander verhaal als deze ombouwer ze als uniek Revell model ze op marktplaats zou zetten

hakushi schreef:starter van dit ropic zit net als zijn andere topics en samen met sommige medestanders, een beetje in een zure periode vind ik.

IK WIL NIET VEEL ZEGGEN MAAR HIER BEN IK HET HELEMAAL MEE EENSsupra007 schreef:ik wil het vuur niet oplaaien, maar als ik mijn persoonlijke mening mag geven :
Als voorbeeld ik zou al blij zijn als ik er nog een nissan skyline z tune bij kon hebben!![]()

Preciessupra007 schreef:laat de mensen lekker brouwen, knutslen of ombouwen, zolang je er maar plezier in hebt en trots bent op je eigen modellen.

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
- forzamasta
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Ik denk dat we het doel een beetje voorbijschieten nu.
Zo te lezen gaat het niet om het ombouwen, dat mag iedereen zelf weten en of ie nou goed of slecht is,
als dat je ding is moet je dat lekker doen.
Probleem is het 'personaliseren' (ik hou het netjes) van modellen en ze vervolgens verkopen.
Dat verkopen stoort mij persoonlijk ook heel erg.
Het is eigenlijk net als met echte auto's:
Hoe origineler, hoe waardevaster.
Tuurlijk, je kunt best je originele Golf GTI gaan ombouwen en eigen maken middels carbon en stickers en chroom
en weet ik wat allemaal nog, maar het ding vervolgens voor 600% van de dagwaarde gaan verkopen, daar trapt
den nuchtere Hollander niet in!
Getunede auto's staan lang te koop, want er is maar een zeer beperkte markt voor.
Mensen willen geen namaak of aftermarket opsmuk (en al zeker niet als het niet authentiek is), ze willen origineel.
Net als een model, je zoekt een origineel en geen verwezenlijking van een fantasie.
Zo te lezen gaat het niet om het ombouwen, dat mag iedereen zelf weten en of ie nou goed of slecht is,
Probleem is het 'personaliseren' (ik hou het netjes) van modellen en ze vervolgens verkopen.
Tuurlijk, je kunt best je originele Golf GTI gaan ombouwen en eigen maken middels carbon en stickers en chroom
en weet ik wat allemaal nog, maar het ding vervolgens voor 600% van de dagwaarde gaan verkopen, daar trapt
Getunede auto's staan lang te koop, want er is maar een zeer beperkte markt voor.
Mensen willen geen namaak of aftermarket opsmuk (en al zeker niet als het niet authentiek is), ze willen origineel.
Net als een model, je zoekt een origineel en geen verwezenlijking van een fantasie.
je zegt het goed, daar trapt de nuchtere hollander niet in, wat is dan het probleem, als je het niet wilt kopen koop je hem niet.forzamasta schreef:Ik denk dat we het doel een beetje voorbijschieten nu.
@ ricardo, ik bedoel ook duidelijk te maken, dat het voor jezelf een uniek model is, een 1 tonige verschijning... uniek hoeft niet perse zo bedoeld te zijn als een gelimiteerde uitgave van de fabrikant.. Als jij een model hebt omgebouwd waar er maar 1 van is, en die is van autoart. Dan zet je in je advertentie : te koop een uniek (ombouw)model van autoart... Mensen bedoelen hier vaak mee te zeggen op basis van... Wat is dan het probleem?. Als mensen een model vervalsen ( bijvoorbeeld impreza wrx 99 straatversie, ombouwen naar een monte carlo wrc versie) dan kan ik begrijpen dat je kwaad wordt en je eraan ergert. Dat zijn oplichters. Maar mensen die hun hobby uitoefenen en een f40 targa maken, mogen van mij best het woord uniek in hun advertentie gebruiken.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
- Ricardo
- Moderator
- Contacteer:
Over deze ombouwers hoor je mij ook niet. Het gaat mij om de "oplichters". Ik denk ook dat de topicstarter juist deze mensen bedoeld
Er zijn zeker beginnende verzamelaars die hierin trappen, anders werd het niet gedaan