Accessoires van toen

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Accessoires van toen

Bericht door volvofiel »

Haha, die had mijn moeder nog in de oude Kadett. Herkenbaar, die scheve banen :)

Ik vond voor mijn Volvootje nog een asbakje voor de achterpassagiers, kan tussen de voorstoelen gezet worden. Heb ik maar direct gedaan wegens een schrijnend en chronisch tekort aan bergruimte.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Accessoires van toen

Bericht door tom »

Je had ook nog een tijdje de rage om twee losse mistlampen achter je achterruit te plaatsen en aan te sluiten op de remlichten, als voorloper op het derde remlicht. Erg leuk als je 's avonds remde, dan werd je verblind door je eigen remlichten...

En toen veel auto's nog geen dagteller hadden, was er zo'n ding wat je op het dashboard plakte en waarmee je met een paar radertjes op een telwerkje de kilometerstand bij het tanken vastzette, dan kon je bij de volgende volle tank met wat hoofdrekenen (want calculators waren er nog niet) zien hoeveel kilometers je op die tank had afgelegd en -na nog meer hoofdrekenen- wat je verbruik was. Paste ook mooi naast het nephouten fotolijstje met gouden letters 'rij voorzichtig, denk aan ons' waarin je dan een fotootje van je gezin kon duwen.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Accessoires van toen

Bericht door volvofiel »

Even een schop. Gisteravond heb ik de spatlappen aan de achterzijde gemonteerd. Ik was het zat om na elke wasbeurt al na 100 meter weer rommel uit de bumper te moeten plukken.

Afbeelding

Ook leuk; dat chroomrandje aan de onderkant van de achterklep. Typisch accessoire. Vanavond ga ik eens kijken of ik de achterruitjalouzie erop kan krijgen.
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Accessoires van toen

Bericht door volvofiel »

Zoals beloofd:

Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Accessoires van toen

Bericht door rpi »

tom schreef:...het nephouten fotolijstje met gouden letters 'rij voorzichtig, denk aan ons' waarin je dan een fotootje van je gezin kon duwen.
Hahaha, daar rijdt mijn buurman mee rond in zijn auto van 1 jaar oud. :doh:

@ Volvofiel, de 345 wordt haast een showcase van de in dit topic genoemde accessoires :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Accessoires van toen

Bericht door Bien »

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Accessoires van toen

Bericht door volvofiel »

Haha, geloof het of niet, maar mijn 345 heeft af-fabriek bekerhouders in het klepje van het dashboardkastje :mrgreen:
Kun je nagaan, ook in '81 hadden ze dat al :)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Accessoires van toen

Bericht door tom »

Je bedoelt twee kuiltjes in het klepje waar alles uitvalt als je over een muntstuk rijdt? :mrgreen:
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Re: Accessoires van toen

Bericht door volvofiel »

Nee, niet twee kuiltjes. Eerder twee "gaten" waar je bekers in kunt klemmen.

Een flesje cola valt er zo uit, maar vooral McDonald's bekers passen er perfect in. Die blijven ook gewoon staan. Het zijn geen luxe houders met armen o.i.d., meer onderzetters verzonken in het klepje. Werkt perfect.
Ik en mijn broer zijn vorige zomer met die 345 naar Zuid-Frankrijk op vakantie geweest en we hebben er toen dankbaar gebruik van gemaakt.
Plaats reactie