Geen gelijkwaardige auto's
Ja Muit, je hebt volkomen gelijk hierin. Dat werkt praktisch bij elk team zo, dat de eerste rijder altijd het voordeel heeft tegenover de tweede rijder. Dat komt zelfs in meerdere sporten voor.
Teamorders
Ja ja, haal Oostenrijk maar weer aan. Een meter voor de meet.
Recht voor de raap zoals Ferrari het liet zien .
Leuk hoe Ron Dennis toen hierop reageerde naar Ferrari toe. Wat een looser. Nee, hun merkwaardige pitstops van Coulthard ten opzichte van Hakkinen als beiden voorop lagen. Oftewel de teamorders in de pits beslissen. Komt bij mij hetzelfde neer als 10 meter voor de meet. Goed voor de sport is dit nooit, maar Ferrari is niet de enige, die teamorders heeft.
Te schijterig om elk seizoen gelijk met een nieuwe auto te komen
Muiter schreef:
iedereen heeft wel eens een fout ontwerp en dan begrijp ik dat maar Ferrari doet dit stelselmatig.
Begrijp ik niet zo goed van je, wat je hier mee wilt aangeven. Kan aan mij liggen.
Muiter schreef:
Het zou knap zijn als hij ook kampioen kan worden zonder topmensen om hem heen, dat het meer op de rijder aankomt en zijn kampioenschappen niet afhangen van de auto waarin hij rijdt.
Dat lukt geen enkele topsporter om kampioen te worden zonder topmensen om je heen. Ik meen toch, dat ook McLaren, Williams, Renault enz. enz... topmensen bezitten.
Muiter schreef:
dat het meer op de rijder aankomt en zijn kampioenschappen niet afhangen van de auto waarin hij rijdt
Muit, het lijkt wel of je de laatste 13 jaar geen F1 meer gekeken hebt, oftewel bewust om Schumacher heen. Om wat voor reden het ook mag zijn. Ik begrijp uit deze reaktie van je, dat volgens jouw Schumacher de 7 titels en 2 vice titels alleen maar te danken heeft aan de auto waar hij in reed. Ik begrijp uiteraard ook, dat Schumacher nooit met een Minardi of Jordan wereldkampioen kon worden, maar wie wel. Eerlijk gezegd sta ik een beetje perflex bij deze opmerking van je.
Dat het volgens jouw nooit aankomt op de rijderskwaliteit van Schumacher, maar zijn auto's alleen. Want zo lees ik deze opmerking van je.
Laat ik wel duidelijk zijn, dat ik geen fan van Schumacher ben, want daar ben ik te "oud" voor. Fan's of idolen is meer iets voor de jeugd.
Maar ik heb wel bewondering voor Schumacher hoe hij zijn prestatie's heeft behaald en nu nog altijd de boventoon voert. Zoals ik ook bewondering had voor de coureurs Senna, Prost, Lauda en meedere grootheden in de F1. Ook zij hebben hun naam te danken aan een top wagen, topteam enz...
Speciale bewondering heb ik al voor Schumacher, dat hij als enigste coureur zijn prijzengeld aan zijn team schenkt. Nu kan iedereen wel roepen, dat deze Schumacher inmiddels niet meer weet wat geld is, maar vanaf het begin schenkt hij het prijzengeld aan zijn team, ook toen het geld nog bij Schumacher op de bank binnen moest rollen. Bij mijn weten geen enkele andere coureur die dit ook doet. Corrigeer mij maar, als het niet zo is.
Muit,we zullen toch nooit op een lijn te komen liggen en zeker niet betreft Schumacher. Ik kan nog altijd genieten van Schumacher ondanks zijn lange "alleenheersing", maar ik vind het jammer voor je, dat je het
helemaal gehad hebt met Ferrari, want dat is de titel van deze topic, die je gestart bent. Ik hoop dat Ferrari ooit nog eens bij je waardering krijgt.
Mijn mening is, dat Ferrari gewoonweg niet meer weg te denken is uit de F1.
Stja, en laten we het maar over Schumacher ophouden, want daar krijg je volgens mij nachtmerrie's van.

(Uiteraard als grapje bedoeld)
.
.