Ik heb het echte helmaal gehad met Ferrari

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Jos schreef:mensen de oude F1 komt nooit meer terug helaas...

Daar ben ik ook bang voor :doh: Maar ik ben hoopvol, dat met de nieuwe regels, er toch nog een beetje spanning terugkomt.

Misschien hoop, tegen beter weten in. Maar iedere team heeft te maken met nieuwe aerodynamica, een compleet nieuwe motor :thump_up: (die ook nog eens langer mee moet gaan), de banden regels enz.

Ik hoop echt dat ferrari meer concurentie gaat krijgen (al is het maar voor 1 seizoen)
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Muiter schreef:
Enkele negatieve punten:
- Geen gelijkwaardige auto's
- Teamorders
- Andere taems moeten Ferrari betalen
- De regels wel erg ruim interpreteren
- Commissie die nieuwe regels voorstelde bestond merendeel Ferrari mensen
- Te schijterig om elk seizoen gelijk met een nieuwe auto te komen
- Nog veel meer als je een realistisch gaat nadenken

Als jij dit allemaal zo goed weet, dan kan je dit maar 1 persoon verteld hebben. Namelijk de enige echte Jean Todt. Of was het toch Ros ??
Is het toch geen van beide geweest, dan ben je mijn inziens toch een beetje uit je duim aan het zuigen.

Muiter schreef:
De reden dat de meeste Ferrari fans zo kwaad worden komt mijn inziens doordat ze weten dat Ferrari niet goed bezig en zij geen argumenten kunnen aandragen om het tegendeel aan te tonen.

Kwaad zal ik gelukkig nooit worden over de reaktie's van de Ferrari en/of MS tegenstanders.
En ik weet goed, dat Ferrari niet goed bezig is, anders waren ze misschien wel wereldkampioen geworden :think:

Muiter Schreef:
Wat Schumacher betreft krijgt hij pas het respect als hij voor een ander team durft te gaan rijden en daar goede resultaten kan halen. Dan kunnen we nog jaren plezier hebben.

Muit, wat heb je het toch maar moeilijk met die Schumacher. Net als Polo trouwens. Is het nou echt, omdat het een Duitser is ? Zwak om maar niet te kunnen toegeven, dat het de beste coureur is. Daar kunnen jullie gewoon niet om heen draaien als men het palmares bekijkt van deze coureur. Niet alleen de laatste 5 jaar bij Ferrari.
Elke coureur heeft zo zijn voor- en tegenstanders, maar wat jullie niet alles verzinnen om proberen te beweren, dat Schumacher met Ferrari alleen maar op een oneerlijke manier de titels hebben behaald. Het mooie aan jullie verhalen is ook nog, volgens mij, dat jullie jezelf ook nog geloven.
Maar ik denk, dat Schumacher het respect van jouw niet nodig zal hebben. Of denk je wel, dat hij hierop ligt te wachten ?

Gelukkig is er achter de Ferrari's wel een leuke strijd

Ja, daar ben ik het met je eens.
Jammer, dat de overige top teams de zaken niet goed geregeld hebben. Anders konden ze de strijd aan gaan met de Ferrari's en niet met de mindere teams. De F1 zou dan weer een stuk spannender zijn aan de top. Hopelijk komend seizoen misschien. En dat hoop ik echt, ook als Ferrari liefhebber, dat het spannender wordt.

Ook ben ik er van overtuigd, dat Ferrari ooit eens terug zal vallen en dan niet met de betreffende top teams mee kunnen. Elk team heeft zo zijn up en downs. Dan zal ik nooit zo negatief reageren op de coureurs met hun team, zoals jullie dat nu doen bij Schumacher en Ferrari. Ik bedoel hiermee de zogenaamde negatieve punten van jullie, want jullie kunnen nooit beweren of het waar is. Nog niet eens voor 2%. Daarvoor weten jullie totaal niet wat zich achter de schermen in de F1 precies afspeelt. Ook ik niet. Het zijn maar alles vermoedens van jullie of wat via de pers zogenaamd wordt waargenomen. En waar staat de pers juist meeste bekend om: Juist, de roddels.

En of het nu een Duitser, Canadees, Fin, Spanjaard of welke nationaliteit het ook is. Als autosport liefhebber heb ik voor elke coureur respect. Ook in andere auto- en/of motorsporten.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

The Red Dream schreef:Als jij dit allemaal zo goed weet, dan kan je dit maar 1 persoon verteld hebben. Namelijk de enige echte Jean Todt. Of was het toch Ros ??
Is het toch geen van beide geweest, dan ben je mijn inziens toch een beetje uit je duim aan het zuigen.

Het zijn toch allemaal bekende feiten?
Welke punten kloppen volgens jou niet?

The Red Dream schreef:Muit, wat heb je het toch maar moeilijk met die Schumacher. Net als Polo trouwens. Is het nou echt, omdat het een Duitser is ? Zwak om maar niet te kunnen toegeven, dat het de beste coureur is. Daar kunnen jullie gewoon niet om heen draaien als men het palmares bekijkt van deze coureur. Niet alleen de laatste 5 jaar bij Ferrari.

Ik heb nooit beweerd dat ik hem een slechte coureur vindt, in tegendeel zelfs, hij is op dit moment de beste. Maar iemand de beste vinden is heel wat anders dan respect voor iemand hebben, hoe het nu omgaat kan ik dat niet opbrengen voor Schumi.
The Red Dream

Muiter schreef:
Het zijn toch allemaal bekende feiten?
Welke punten kloppen volgens jou niet?

Nogmaals, ik weet echt niet, wat zich achter de schermen in de F1 afspeelt. Maar ik ga er wel vanuit, dat de regels op een eerlijke manier opgesteld worden. Daar is de F1 te professioneel voor en zijn ook de belangen te groot voor. Als Ferrari ergens met een regel zijn voordeel heeft, dan zullen zeker andere regels bestaan, waar Ferrari weer een nadeel heeft tot de andere teams. En Ferrari hanteerd gewoon de regels, net als alle andere teams, die neutraal zijn opgesteld door de organisatie en alle deelnemende teams.

Muit, je geeft enkele negatieve punten op tot Ferrari:

-Geen gelijkwaardige auto's
Verklaar mij eens hoe je hier van overtuigd bent. Heb je met de Ferrari monteurs gesproken, of weet je het van Montezemelo , Brown of Todt.
Of heb je met Michael of Rubens hierover gesproken ? Anders kan het niemand weten, want buiten Ferrai om kan dat niemand prijs geven. Of weet jij nog iemand ? Graag jouw kontaktman bij Ferrari. Noem a.u.b. geen Olav Moll.

- Teamorders
Vind ik dus absoluut geen negatief punt. Dat mag van de FIA en elk team heeft zijn teamorders. Geloof mij nou, dat elk team zijn teamorders heeft.

- Andere taems moeten Ferrari betalen
Daar zal zeker iets tegenover staan als het zo zou zijn, waar de overige teams weer hun voordeel mee hebben. Anders zou deze regel allang ten gronde zijn gelegd.

- Te schijterig om elk seizoen gelijk met een nieuwe auto te komen
Muit, dan moet de hele F1 schijterig voor je zijn, want alle teams werken zo. Ik begrijp niet, dat je nog naar F1 kijkt, als het allemaal zo schijterig voor je is.

- Nog veel meer als je een realistisch gaat nadenken
Helaas, ik zou echt geen negatieve punten weten betreft Ferrari, waarbij Ferrari anders geen wereldkampioen zou zijn geworden. Als ik realistisch ga nadenken over Ferrari, dan hebben ze de zaken goed voor elkaar. Ze houden zich aan de opgestelde regels en zouden ze hier toch van afwijken, dan zullen ze zeker gestraft worden door de organisatie. En bij herhalingen misschien wel worden verbannen uit de F1. Gelukkig kan Ferrari zich dit niet veroorloven om op een oneerlijke strijd wereldkampioen te worden. Dat zou hun naam voor eeuwig schaden. Naar mijn mening is Ferrari met Schumacher dan ook op een eerlijke manier 5x Wereldkampioen geworden en 1x Vice Werleldkampioen met Schumacher en 1 met Irvine en geloof 2x Vice met Rubens in de afgelopen 7 jaar.

Muiter schreef:
Maar iemand de beste vinden is heel wat anders dan respect voor iemand hebben, hoe het nu omgaat kan ik dat niet opbrengen voor Schumi

Verklaar je eens nader Muit. Ik begrijp je gewoonweg niet wat je bedoeld met "hoe het nu omgaat kan ik dat niet opbrengen voor Schumi".
Wat ergert je nou toch zo aan deze man ? Omdat hij nu nog altijd zo gretig is op elke overwinning, terwijl hij alle records voor "eeuwig" heeft vastgelegd. Die gretigheid vind ik nu werkelijk passen bij zo'n top sportman. Daar doe je toch een sport voor uitoefenen om te winnen, professioneel gezien dan. Ik zelf heb gewoonweg plezier voor zo'n sportman, die nu nog telkens zo enthousiast over de finish gaat bij zijn overwinningen. Of het nu gemakkelijk of moeilijk gaat. Hij gaat er nu nog altijd telkens voor, terwijl hij zo wat alles gewonnen heeft, wat er te winnen valt. Zolang het nog gaat, blijf je toch doorgaan aan de top. Dat doet toch elke topsporter.
Voor de poen hoeft hij zeker niet meer te racen.
Of is het iets anders, waarom je geen respect voor zo'n groot kampioen hebt. Maak het dan eens duidelijk en niet met de knullige woordjes: Hoe het nu omgaat kan ik dat niet opbrengen voor Schumi.
Nogmaals: Wat dan ????? Waarom je geen respect voor Schumacher hebt, zoals het nu omgaat ?
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Geen gelijkwaardige auto's
Het is algemeen bekend en in het verleden ook toegegeven dat de meeste aandacht naar Schumacher gaat. Nieuwe onderdelen zitten ook vaak eerst op de auto van Schumi, in 2003 (?) reed hij zelfs met de nieuwe auto terwijl Barrichello het nog met de oude moet doen.

Teamorders
Teamorders zijn in sommige gevallen ook logisch ja maar niet als het compleet onnodig is omdat die waarschijnlijk coureur toch wel kampioen wordt en zeker niet op de manier als in Oostenrijk :evil:

Andere taems moeten Ferrari betalen
Staat in het concorde agreement en kan dus niet worden aangepast.

Te schijterig om elk seizoen gelijk met een nieuwe auto te komen
Niet alle temas werken zo, iedereen heeft wel eens een fout ontwerp en dan begrijp ik dat maar Ferrari doet dit stelselmatig.

Nog veel meer als je een realistisch gaat nadenken
Ze houden zich niet aan de regels, zie Malasië in 1999 (?) Auto was illegaal volgens Bauer en die weet waar hij het over heeft met zijn ervaring maar werd teruggefloten door de FIA omdat Ferrari daar te veel invloed heeft. Een ander team was waarschijnlijk wel gestraft.

The Red Dream schreef:Verklaar je eens nader Muit.

Hij kiest de makkelijkste weg door te blijven hangen bij het beste team van dit moment met de beste mensen om hem heen. Het zou knap zijn als hij ook kampioen kan worden zonder topmensen om hem heen, dat het meer op de rijder aankomt en zijn kampioenschappen niet afhangen van de auto waarin hij rijdt.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik snap niet echt waarom je kostte wat het kosten moet Ferrari onderuit wilt halen. Begint wel op ene hetze van jou kant te lijken :shock: . Is het gewoon dat je er niet tegen kan dat "jouw" team niet wint?

Ik weet wel dat ik er van Afbeelding moet en niet meer naar dit topic ga kijken.
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Schumi28 schreef:Ik snap niet echt waarom je kostte wat het kosten moet Ferrari onderuit wilt halen. Begint wel op ene hetze van jou kant te lijken :shock: . Is het gewoon dat je er niet tegen kan dat "jouw" team niet wint?

Ik probeer hier een normale discussie te voeren die normaal niet mogelijk is met Ferrari fans, gelukkig kan dat met The Red Dream wel :thump_up: Als jij het niet eens bent met mijn argumenten dan moet je die met andere argumenten tegenspreken en niet op deze manier reageren. Zoals ik al eerde melde in dit onderwerp:
Muiter schreef:De reden dat de meeste Ferrari fans zo kwaad worden komt mijn inziens doordat ze weten dat Ferrari niet goed bezig en zij geen argumenten kunnen aandragen om het tegendeel aan te tonen.

En ik geen fan van één team maar van de sport zelf.
The Red Dream

Geen gelijkwaardige auto's
Ja Muit, je hebt volkomen gelijk hierin. Dat werkt praktisch bij elk team zo, dat de eerste rijder altijd het voordeel heeft tegenover de tweede rijder. Dat komt zelfs in meerdere sporten voor.

Teamorders
Ja ja, haal Oostenrijk maar weer aan. Een meter voor de meet.
Recht voor de raap zoals Ferrari het liet zien .
Leuk hoe Ron Dennis toen hierop reageerde naar Ferrari toe. Wat een looser. Nee, hun merkwaardige pitstops van Coulthard ten opzichte van Hakkinen als beiden voorop lagen. Oftewel de teamorders in de pits beslissen. Komt bij mij hetzelfde neer als 10 meter voor de meet. Goed voor de sport is dit nooit, maar Ferrari is niet de enige, die teamorders heeft.

Te schijterig om elk seizoen gelijk met een nieuwe auto te komen

Muiter schreef:
iedereen heeft wel eens een fout ontwerp en dan begrijp ik dat maar Ferrari doet dit stelselmatig.

Begrijp ik niet zo goed van je, wat je hier mee wilt aangeven. Kan aan mij liggen.

Muiter schreef:
Het zou knap zijn als hij ook kampioen kan worden zonder topmensen om hem heen, dat het meer op de rijder aankomt en zijn kampioenschappen niet afhangen van de auto waarin hij rijdt.

Dat lukt geen enkele topsporter om kampioen te worden zonder topmensen om je heen. Ik meen toch, dat ook McLaren, Williams, Renault enz. enz... topmensen bezitten.

Muiter schreef:
dat het meer op de rijder aankomt en zijn kampioenschappen niet afhangen van de auto waarin hij rijdt

Muit, het lijkt wel of je de laatste 13 jaar geen F1 meer gekeken hebt, oftewel bewust om Schumacher heen. Om wat voor reden het ook mag zijn. Ik begrijp uit deze reaktie van je, dat volgens jouw Schumacher de 7 titels en 2 vice titels alleen maar te danken heeft aan de auto waar hij in reed. Ik begrijp uiteraard ook, dat Schumacher nooit met een Minardi of Jordan wereldkampioen kon worden, maar wie wel. Eerlijk gezegd sta ik een beetje perflex bij deze opmerking van je.
Dat het volgens jouw nooit aankomt op de rijderskwaliteit van Schumacher, maar zijn auto's alleen. Want zo lees ik deze opmerking van je.

Laat ik wel duidelijk zijn, dat ik geen fan van Schumacher ben, want daar ben ik te "oud" voor. Fan's of idolen is meer iets voor de jeugd.
Maar ik heb wel bewondering voor Schumacher hoe hij zijn prestatie's heeft behaald en nu nog altijd de boventoon voert. Zoals ik ook bewondering had voor de coureurs Senna, Prost, Lauda en meedere grootheden in de F1. Ook zij hebben hun naam te danken aan een top wagen, topteam enz...
Speciale bewondering heb ik al voor Schumacher, dat hij als enigste coureur zijn prijzengeld aan zijn team schenkt. Nu kan iedereen wel roepen, dat deze Schumacher inmiddels niet meer weet wat geld is, maar vanaf het begin schenkt hij het prijzengeld aan zijn team, ook toen het geld nog bij Schumacher op de bank binnen moest rollen. Bij mijn weten geen enkele andere coureur die dit ook doet. Corrigeer mij maar, als het niet zo is.

Muit,we zullen toch nooit op een lijn te komen liggen en zeker niet betreft Schumacher. Ik kan nog altijd genieten van Schumacher ondanks zijn lange "alleenheersing", maar ik vind het jammer voor je, dat je het helemaal gehad hebt met Ferrari, want dat is de titel van deze topic, die je gestart bent. Ik hoop dat Ferrari ooit nog eens bij je waardering krijgt.
Mijn mening is, dat Ferrari gewoonweg niet meer weg te denken is uit de F1.
Stja, en laten we het maar over Schumacher ophouden, want daar krijg je volgens mij nachtmerrie's van. :wink: (Uiteraard als grapje bedoeld)

.
.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Red Dream, ik heb hier toch een tijd over moeten nadenken.
Ik zal naar Schumacher in het vervolg met meer respect bekijken maar ik ben het er nog steeds totaal niet mee eens dat Ferrari de eigen belangen groter acht dan die van de sport zelf.
Ze zijn op dit moment een succesvol team daarom vindt ik dat ze een voorbeeldfunctie hebben maar daar gedragen ze zich niet naar.
Zodra Ferrari instemt met bijvoorbeeld een limiet op testen en/of andere sportieve regels voorsteld waar iedereen mee kan leven dan is mijn basis om te klagen al verdwenen en dat geld denk ik voor een hoop mensen.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Ik wil nog even kwijt dat als Mol de waarheid sprak en Ferrari tegenwoordige een vetorecht heeft of krijgt ik daar niet vrolijk van wordt :thump_down:
Oprichter van modelautoforum.nl
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

Muiter schreef:Ik wil nog even kwijt dat als Mol de waarheid sprak en Ferrari tegenwoordige een vetorecht heeft of krijgt ik daar niet vrolijk van wordt :thump_down:

het meest belachelijke vond ik nog wel dat mol vertelde dat alle teams 3 miljoen dollar aan ferrari betalen zodat ferrari mee blijft doen met de f1. :thump_down:
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

Wat een Bullshit topicje is dit zeg, welk nut heeft het om als zielige burgers te discussiëren achter je pc'tje over zaken waar je mss maar 45% de echte waarheid van kent.. juist dat van de pers!

Er zijn er altijd die zich benadeeld voelen, maar ieder op zijn beurt!!
Toen Renault back in de F1 kwam werd ermee gespot, de geschiedenis van Renault in de F1 was blijkbaar helemaal vergeten, nu paar jaartjes later winnen ze 2 races op rij.. en horen we plots weer de verhalen van DE Williams en Benetton, Senna en dergelijke..

Ipv van elkaar te bekritiseren over waarom teams het nu ineens slecht doen, zou je beter ff een goed woordje plaatsen voor Teams die het moeilijk gehad hebben en nu er ineens staan, zoals Toyota & Renault.
Maar dat is er blijkbaar teveel aan voor een verwende Ferrari,Mercedes,BMW fan :thump_down:

Vind het zielig :eh:
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Droes schreef:Wat een Bullshit topicje is dit zeg, welk nut heeft het om als zielige burgers te discussiëren achter je pc'tje over zaken waar je mss maar 45% de echte waarheid van kent

Wat is dan het nut van 80% van de fora op het Internet?
Oprichter van modelautoforum.nl
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Droes schreef:Ipv van elkaar te bekritiseren over waarom teams het nu ineens slecht doen, zou je beter ff een goed woordje plaatsen voor Teams die het moeilijk gehad hebben en nu er ineens staan, zoals Toyota & Renault.
Maar dat is er blijkbaar teveel aan voor een verwende Ferrari,Mercedes,BMW fan :thump_down:

Dit topicje is gestart in een tijd dat ook Renault nog niet won. :? Waar het om ging was dat volgens vele Ferrari een erg goed team heeft en verdiende overwinningen haalde maar dat ze hun leidende positie probeerden te verdedigen door naast intern de boel goed te regelen steeds vaker extern de boel probeerde te regelen.

Wat waar is of niet moeten we maar uit de pers halen want het is niet alsof iedereen hier bij een team in de F1 werkt. We kunnen daar gewoon over discusieren.

Overigens ben ik, als Coulthard fan, blij dat Alonso eens een keer wint ipv MS. Maar als de rest van het seizoen Alonso van start tot finish eerste rijdt is er ook niks aan. Hopen dat dit seizoen gevechten als die van Ralph S. en de Williamsen gaan uitmaken wie gaat winnen. En als Alonso dan elke keer aan het langste eind trekt of MS of Grote smurf dat maakt niks uit. Je zit dan iig niet voor Jan L*l te kijken. :thump_up: Als qualifictie uitslag tevens bijna raceuitslag is dan word ik wel een NOS-Teletekstsupporter.....
boerke04

Bericht door boerke04 »

Droes schreef:Ipv van elkaar te bekritiseren over waarom teams het nu ineens slecht doen, zou je beter ff een goed woordje plaatsen voor Teams die het moeilijk gehad hebben en nu er ineens staan, zoals Toyota & Renault.

Vind het zielig :eh:

Ik hou je niet tegen om een "Wat is Renault toch geweldig" topic te openen.

Maar Muiter ik ben het helemaal met je eens het is echt van de gekke als het klopt wat Mol vertelde :thump_down: . Maar de FIA is er natuurlijk alles aan gelegen om Ferrari in het h*l te kruipen want wat blijft er weinig volk over als je alle "rode petjes" van de tribune haalt.
Afbeelding
Plaats reactie