Project Ford Focus WRC 2004

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zo eindelijk weer eens een update van het bouwverslag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ziet er goed uit dat gunmetal achterop :thump_up: is dat zwarte deel wel ver genoeg gespoten aan de rechter zijkant?
Afbeelding
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Begint er al goed uit te zien je project! Ga zo door met je mooie focus wrc :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Bracer schreef:Ziet er goed uit dat gunmetal achterop :thump_up: is dat zwarte deel wel ver genoeg gespoten aan de rechter zijkant?

Jazeker komt namelijk een sticker over.

Heb nu weer de laatse update geplaatst :mrgreen:
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ziet er aardig uit :thump_up: maar mag ik vragen wat er met de omlijsting van de voor-zijruiten gebeurd is :?: :shifty:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vind het reuze knap van je, ik heb er ooit 1 gemaakt en ik heb wat lopen vloeken. Aan het eind bedacht ik me dat ik het wel leuk moet blijven vinden en om eerlijk te zijn heb ik me grotendeels van de tijd lopen ergeren aan het gepriegel.
Ik denk dat je er aanleg voor moet hebben en zo te zien zit dat bij jou wel goed. :thump_up:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Markopolo schreef:Ziet er aardig uit :thump_up: maar mag ik vragen wat er met de omlijsting van de voor-zijruiten gebeurd is :?: :shifty:

Dat is een van de dingen die verkeerd zijn gegaan.

Ik had een airbrush gekocht, en de raamlijsten zwart gespoten. Alleen het ging niet helemaal vlekkeloos. Ik had alles wel afgeplakt, maar hier en daar liep het de verkeerde kant op. Daardoor heb ik het met de hand moeten schilderen.

Het is erg jammer, maar zo leer je het wel :wink:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Ik waag me met enige regelmaat aan WRC-kitjes van Heller in 1:43, dus weet hoe zo'n gepriegel het is...

Storende details vallen op zo'n klein modelletje altijd extra op op de foto is mijn ervaring... :(

Ik ben zelf, na de eerste teleurstelling verwerkt te hebben, redelijk laconiek over het resultaat, er moeten tenslotte ook modelletjes achterin de vitrine staan :mrgreen:

Voordeel van Heller is dat het bijna niks kost, en op die manier probeer ik mijn (om)bouwtalenten een beetje te ontwikkelen voor het zwaardere werk, zoals kits van Provence Moulage en Racing 43 :worshippy:

Wat mij echter tegenvalt bij dit specifieke model van Provence Moulage zijn de proporties van de wagen, op één of andere manier lijkt de voorkant te bol en is de achtervleugel volgens mij te groot, is het je opgevallen dat de middelste dragers onder de vleugel ontbreken ??

Had van zo'n redelijke prijzig kitje meer natuurgetrouw detail verwacht.....

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Jolly Club schreef:Wat mij echter tegenvalt bij dit specifieke model van Provence Moulage zijn de proporties van de wagen, op één of andere manier lijkt de voorkant te bol en is de achtervleugel volgens mij te groot, is het je opgevallen dat de middelste dragers onder de vleugel ontbreken ??

Had van zo'n redelijke prijzig kitje meer natuurgetrouw detail verwacht.....


Voorkant vindt ik ook te bol, en volgens mij loopt de motorkap ook niet helemaal goed naar beneden. Het gaat volgens mij te steil.
En wat die dragers betreft, daar heb ik het liever niet over.

Ik moets Photo ects materiaal (of hoe het ook heet) aan white metal vastmaken, en daarna erweer onder hangen. Wat een K*t werk zeg. Daarnaast bleef het maar niet zitten. Heb toen met secondelijm geprobeerd, met als gevolg dat hij iets is gekrompen het onderste gedeelte er niet meer onder paste :doh:

Dus daarom zit hij er niet op :wink:

Maar dit is de eerste. De volgende wordt hopelijk beter :mrgreen:
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik wou dat mijn eerste kit er zo goed uitgezien had.... natuurtalent zou ik zo zeggen... :worshippy: :worshippy: :thump_up: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

En wat die dragers betreft, daar heb ik het liever niet over.

Ik moets Photo ects materiaal (of hoe het ook heet) aan white metal vastmaken, en daarna erweer onder hangen. Wat een K*t werk zeg. Daarnaast bleef het maar niet zitten. Heb toen met secondelijm geprobeerd, met als gevolg dat hij iets is gekrompen het onderste gedeelte er niet meer onder paste

Dus daarom zit hij er niet op


Sorry for bringin' this up.... :oops:

Ik dacht dat ze ook al niet zichtbaar waren op het fotootje met alle onderdelen, vond het daarom wel 'safe' om deze vraag te stellen :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Jolly Club schreef:
En wat die dragers betreft, daar heb ik het liever niet over.

Ik moets Photo ects materiaal (of hoe het ook heet) aan white metal vastmaken, en daarna erweer onder hangen. Wat een K*t werk zeg. Daarnaast bleef het maar niet zitten. Heb toen met secondelijm geprobeerd, met als gevolg dat hij iets is gekrompen het onderste gedeelte er niet meer onder paste

Dus daarom zit hij er niet op


Sorry for bringin' this up.... :oops:

Ik dacht dat ze ook al niet zichtbaar waren op het fotootje met alle onderdelen, vond het daarom wel 'safe' om deze vraag te stellen :lol:

Echt wat een ellende. Heb nu al een trauma :doh: Maar als jij ooit nog eens aan zoiets begint, zullen we zien wie het laatst lacht :mrgreen:
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Mooi werk hoor! Zo'n kit is aan jou wel besteed zie ik! Het eindresultaat is zeer mooi :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ook complimenten van hier, zullen niet veel mensen dit je de eerste keer nadoen :thump_up: (ik niet iig :doh:)
Afbeelding
Plaats reactie