Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Niels schreef:70 cm, het scheelt toch weer wat, hebben ze toevallig een site?

http://www.zuiderster.nl :wink:
Oprichter van modelautoforum.nl
wvniersen
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Nog een mooie vitrinekast gevonden deze ken je zelf zo groot maken als je maar genoeg geld heb (denk ik).

http://www.kewlox.nl/vitrines.htm

Afbeelding

Groet Winno
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik gebruik een IKEA vitrinekast, welke je in een rek kan monteren. Hebben ze ook in verschillende maten.

Zelf heb ik die ingebouwd in een zelfgemaakte kastenwand (zolderkamer, dus past geen standaard kast. was goedkoper dan glas laten snijden, slijpen en boren.....

zal wel eens een foto nemen als de deuren van de kast er ook in zitten. Nu ziet het er nog niet uit, kijkt tegen het interieur van de kast aan....
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

OOk een leuke site om je vitrinekast weg te halen is http://www.helioz.nl Een beetje duur maar wel gegarandeerd stofvrij. Me vader heeft er namelijk 1. Moet zeggen dat die van de leenbakker dan in het niets vallen (die ik zelf heb dus).
UPScars
Contacteer:

Bericht door UPScars »

Kijk, hier staat bruikbare info. :thump_up:
Ben ook een beetje aan t neuzen voor een vitrinekast. :shock:
Lijkt me mooier dan de bananendozen waar ze nu in zitten...
:roll:
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Tja dat staat wat beter in een mooie kast dan in een doos :-)

Mag ik zeggen dat ik verbaasd ben over het feit dat er mensen zijn die honderen Euro's uitgeven aan modellen, om vervolgens deze in een "Leenbakker" kast zo strak naast elkaar te zetten dat je alleen de voorkant van het model nog ziet.
En dan bedoel ik nie totevallig de foto die hier staat van zo'n kast maar het valt mij gewoon regelmatig op als ik een mede verzamelaar bezoek.
Die soms 15o euro uitgeven voor 1 model, om ze vervolgens in een kast van 99 euro te zetten ipv eens 400 euro uit te trekken voor en pracht kast.

Dan geef ik liever en paar honderd euro uit om de modellen zeer goed tot hun recht te laten komen.

Met gr OMCNL
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

hoe minder je aan je vitrine uitgeeft hoe meer modellen je kan kopen!! :mrgreen: , maar ik snap wat je bedoelt :roll: maar dat zal met de nederlandse mentaliteit zijn (ik doe het zelf ook hoor). Ik heb zelf ook vitrine kasten bij de leenbakker vandaan, maar ze kunnen het mij wel doen, als de modellen er maar in staan dan is het mij wel goed :dance: [/img]
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik zou dolgraag een mooie vitrinekast hebben, maar het ontbreekt mij absoluut aan ruimte :cry: :cry: :cry: :cry:
Ik heb nu 200+ auto's in een kastje van 45 x 45 x 180 cm gepropt :mrgreen:

Standaard uitgerust met 1 bodem en 4 glasplaten,
Inmiddels voorzien van 1 bodem en 19 glasplaten.
Ca. 10 tot 12 auto's per plank.
Eén en ander verdient geen schoonheidsprijs, maar voorlopig moet ik het er maar mee doen.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Een inmiddels onder modelverzamelaars populaire vitrinekast (oorspronkelijk bedoeld als DVD kast) is de BERTBY van Ikea! :thump_up:

Per "etage" kun je er perfect 1x 1:18 model op kwijt, zodat die erg goed tot zijn recht komt. Ik heb er twee hangen en tevens 1 exemplaar in de doos (mocht de kast uit Ikea's assortiment verdwijnen).

http://www.ikea.nl/PIAimages/27487_PE094575_S4.jpg

Deze kast is ook perfect als je niet zo veel ruimte hebt.... zoals mijn bovenbuurman hier.
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

OMCNL schreef:Mag ik zeggen dat ik verbaasd ben over het feit dat er mensen zijn die honderen Euro's uitgeven aan modellen, om vervolgens deze in een "Leenbakker" kast zo strak naast elkaar te zetten dat je alleen de voorkant van het model nog ziet.

Dat hoeft niet, als je alleen de voorkant ziet dan heb je gewoon de kast te vol. Ik heb nu 3 leenbakker kasten en ik vind het zo goed. Helemaal omdat ik nog thuis woon ga ik geen fortuin aan kasten uitgeven. Als ik een duure kast koop dan doe ik dat als ik op mezelf woon en er de ruimte voor heb. Dan laat ik er ook 1 opmaat maken voor een hele wand.

Wat ik nu wel mooi vind is de 1:43 modellen in zo'n normale leenbakker kast en de 1:18 in een hoekkast.
Afbeelding
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik denk dat dat soort dingen ook met de jaren komt.

Vroeger, toen ik nog een kleine jongen was, en een hele stapel Bburago modellen had (veel anders was er in die tijd niet) had ik een kast beneden staan, waar met goed fatsoen misschien 3 auto's pasten per plank. Maar ik wist er met een beetje geknutsel, en wat gekregen etalagemateriaal 9-10 per plank te "stapelen"

Nu is dat volledig anders: Eigen huis, meer ruimte, en een zeer beperkte verzameling. Dit leidt tot meer rust op de schappen. Je moet er ook de gelegenheid voor hebben.

Dan ook direct maar een zeer recente foto van mijn kast:

Afbeelding
Het vitrinegedeelte blijft zoals het is, de kastgedeeltes worden voorzien van hoogglans blauwe deuren met Bugatti logo's. Moet ik alleen nog maken.
De auto's op de bovenste plank zijn 1:24, behalve de 1:43 die nagenoeg wegvalt door de flits.
De grote is 1:8. Voor deze auto heb ik de vitrine eigenlijk gemaakt: ik heb nog twee van deze auto's, nog ongebouwd. Probleem is dan waar ik het andere spul laat...
Op de onderste plank een 1:20 revival, en een 1:8 motorblok.

En verder zou ik eens stevig moeten opruimen...

Ook zichtbaar is de deur waardoor ik fotografeer: Met een soort paarse "bloemen". Helemaal jaren 60 stijl...
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik heb het op het moment zo:

Afbeelding

De 2e hoekkast heb ik even niet in gebruik dus het is allemaal wat vol. Normaalgesproken staan de 1/18 GT's in de andere kast. En dan zijn de bodems vrij.

Ik vind het zo mooi, ik wil alleen nog een keer van blanke perspex vervangende steunen maken voor de witte doosjes die er nu staan.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Bij mij ziet het er voorlopig zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Nu wil ik van de ene kant van de zolder naar de andere kant kasten gaan maken. Maar ik weet nog niet hoe diep en of ik de wagens in de orginele doosjes laat staan.
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Niels schreef:
OMCNL schreef:Mag ik zeggen dat ik verbaasd ben over het feit dat er mensen zijn die honderen Euro's uitgeven aan modellen, om vervolgens deze in een "Leenbakker" kast zo strak naast elkaar te zetten dat je alleen de voorkant van het model nog ziet.

Dat hoeft niet, als je alleen de voorkant ziet dan heb je gewoon de kast te vol. Ik heb nu 3 leenbakker kasten en ik vind het zo goed. Helemaal omdat ik nog thuis woon ga ik geen fortuin aan kasten uitgeven. Als ik een duure kast koop dan doe ik dat als ik op mezelf woon en er de ruimte voor heb. Dan laat ik er ook 1 opmaat maken voor een hele wand.

Wat ik nu wel mooi vind is de 1:43 modellen in zo'n normale leenbakker kast en de 1:18 in een hoekkast.

Zo' "Leen Bakker" kast is best aardig heb ze zelf ook gehad toen mijn collectie nog klein was.
Trouwens ik lees hier veel over die dure vitrine's ? Maar wat is voor jullie duur ? Voor 3 "Leen Bakker" kasten ben je ook snel zo'n 320 euro kwijt.

Met gr OMCNL
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

[img]http:/
Laatst gewijzigd door The Red Dream op za 18 aug 2012 21:45, 5 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie