Matt DD-ers: in memoriam

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Matt Modelautos
Erelid
Contacteer:

Matt DD-ers: De kogel is door de kerk (24-04-2010) p.19

Bericht door Matt Modelautos »

De kogel is door de kerk en het is nu definitief.
Na een periode van vele onderzoeken en gesprekken gaan ze over 4 tot 5 weken over tot een fikse operatie.
Weer 4 tot 5 weken wachten zullen misschien sommige zeggen, maar de goede kant van het verhaal is dat ik uit de levensbedreigende situatie ben en dan kom je in Nederland op de wachtlijst te staan. :think:
Tijdens de onderzoeken is gebleken dat de chemo een succes is gebleken (slechts 5 kuren nodig gehad i.p.v. de 12 geplande) maar ook weer niet een compleet succes. Een tumor in mijn dikke darm heeft namelijk de onhebbelijke eigenschap dat de tumor niet van binnen naar buiten slinkt, maar van buiten naar binnen. Dit houdt in dat de tumor weliswaar slinkt, maar dat de doorgang ook steeds kleiner wordt. Een definitieve blokkering van mijn darm ligt dus op de loer en dat houdt in dat ze tijdens het verwijderen van de helft van mijn lever ook een (tijdelijke) stoma gaan plaatsen.

Na deze ingreep krijg ik een herstelperiode van drie maanden. Daarna een bestralingsperiode van 6 weken en dat 5 dagen per week om de tumoren in mijn dikke darm verder te laten slinken. Dan een rustperiode van zes weken waarna er weer een zware operatie volgt. De dikke darm zal ook voor ongeveer de helft verwijderd worden en tevens het stoma verwijderen en weer een natuurlijke uitgang maken. Dit alles als alles naar wens verloopt natuurlijk.

Nu zie ik huizenhoog op tegen dit alles, maar goed beschouwd mag ik van geluk spreken. In december afgelopen jaar gaven ze mij nog enkele maanden in Weert en nu zijn we toch al weer 4 maanden verder en heb ik weer perspectief. Dat ik dan een half jaar met een stoma moet lopen neem ik maar voor lief. Hoef ik ook een half jaar mijn achterwerk niet af te vegen. :mrgreen:

Tja Heren, tot zover mijn situatie.
Ik hoop dat ik niemand verveel met mijn relaas, maar zo krijgen julle misschien een beter inzicht over deze voor vele mensen moeilijk te aanvaarden en over kunnen praten ziekte. Het maar wegstoppen en verzwijgen hiervan werkt volgens mij ook niet heilzaam. En vergeet niet,.....het kan IEDEREEN overkomen.
Tenslotte helpt het mij ontzettend als ik er vrijelijk over kan praten. Tot zover mijn dank.

Matt
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
AutoWolf
Schaal: 1:64

Re: Matt DD-ers: De kogel is door de kerk (24-04-2010) p.19

Bericht door AutoWolf »

Als je het prettig vind om vrijelijk te vertellen over je situatie dan is het toch alleen maar okay zo? Kan me voorstellen dat je het kwijt wilt op deze plek aangezien je hobby een deel van je leven is. Het leest redelijk zwaar weg wat je schrijft over de aankomende tijd. Respect voor de manier hoe je er mee omgaat, hoor. Succes Matt!
andre
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

"Vervelend relaas "? Vind het juist knap dat je zo over je ziekte kunt praten , dat ten eerste .

En dat met de zware tijd die je staat te wachten , ik neem m'n petje voor je af .
Ik wens je dan ook weer veel sterkte toe in deze tijd :thump_up:
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ik heb niet alles gelezen om eerlijk te zijn, want dan gaat mijn eigen maag een beetje draaien, zeker als je een beetje visueel bent ingesteld :wink:
Al met al een paar zware ingrepen voor de boeg, maar gezien jou instelling ga je daar helemaal door heenkomen :thump_up:
Ik wens je iig al het geluk van de wereld toe :!:
NilsK
Schaal: 1:18

Bericht door NilsK »

Hee Matt,

Allereerst wil ik even kwijt dat ik er enorm veel respect voor heb zoals jij met deze situatie omgaat... die operaties lijken me, zoals je ze beschrijft, inderdaad enorm zwaar en dan wil ik je eerst al 'normale' herstelperiodes toewensen, en ook hoop ik dat de vele chemo's die je te wachten staan, goed uitpakken en de tumor slinkt.

Ik wens je enorm veel succes met alle ingrepen,
Nils

:respekt: :yes:

EDIT 'tomor' even veranderd in 'tumor'
Laatst gewijzigd door NilsK op za 24 apr 2010 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

andre schreef:"Vervelend relaas "? Vind het juist knap dat je zo over je ziekte kunt praten , dat ten eerste .

En dat met de zware tijd die je staat te wachten , ik neem m'n petje voor je af .
ik sta volkomen achter wat er hier staat,ik wens je alle geluk van de wereld toe Matt :thump_up: :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Gewoon plaatsen wat je kwijt wilt hier!!

In ieder geval mooi dat er toch weer meer perspectief is en heel veel sterkte de komende tijden.
tom

Bericht door tom »

Tja, als ik lees wat je doormaakt kan ik niet anders dan respect hebben voor je positieve instelling. Veel sterkte met de operaties en het herstel, gaat helemaal goed komen.
Jaap
Contacteer:

Bericht door Jaap »

Matt Modelautos schreef: ... Ik hoop dat ik niemand verveel met mijn relaas, ...

Matt
Dat zou wel heel hard zijn.
Ik ben blij te horen dat er een operatie komt, en dan met het oog op herstel.
Want het valt niet mee om daar naar toe te leven. Al die spanning

Sterkte, voor u en uw omstaanders :)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Nou gaan er weer grote dingen gebeuren met je Matt en dat je daar tegenop ziet kan ik me levensgroot voorstellen. Dat is niet mals. Grote veranderingen in je lijf waar je niet om vraagt en wat je maar te slikken hebt. Ik wens je heel veel kracht toe de komende weken. je bent een kanjer!!!

Peter :thump_up:
peugeot-gek

Bericht door peugeot-gek »

Hé,
Heel veel sterkte toegewenst van mij.Het is goed eens je hart te kunnen luchten,ik weet waar ik over spreek.Heb zelf twee jaar geleden
een tumor moeten laten weg halen.Heb er door heel diep gezeten,zag alles zwart en was enorm boos dat dat met mij moest gebeuren en
waarom met mij ben nog veel te jong.
Ik ben nu genezen,maar iedere keer als ik het litteken zie word je toch weer met de neus op de feiten gedrukt.
Maar de ziekte heeft iets positief teweeg gebracht.
ik geniet veel meer van het leven en ook van de kleine dingen,mijn gezin.Ik stel niets meer uit als ik iets wil doe ik het ook.
Het zal allemaal goed komen met u,het is een zware weg waar je over heen moet maar je zal er geraken met de steun van je
familie en vrienden.

Veel sterkte,
Wat zijn oude wagens toch leuk.
benzfreak

Bericht door benzfreak »

Respect :thump_up:
Meer kan ik niet zeggen!
gr
FordMustangGT

Bericht door FordMustangGT »

Ik vind het ook knap dat je juist zo openlijk er over kan praten. Hoe je ook alles vertelt, allemaal zo positief ingesteld, ik weet zeker dat dat ook bijdraagt aan het bestrijden van deze ziekte. Ik kan alleen maar zeggen, zet 'm op en ga zo door! :thump_up: Het gaat je lukken!
Afbeelding
F40F50ENZO

Bericht door F40F50ENZO »

FordMustangGT schreef:Ik vind het ook knap dat je juist zo openlijk er over kan praten. Hoe je ook alles vertelt, allemaal zo positief ingesteld, ik weet zeker dat dat ook bijdraagt aan het bestrijden van deze ziekte. Ik kan alleen maar zeggen, zet 'm op en ga zo door! :thump_up: Het gaat je lukken!
Je haalt me de woorden uit de mond, ALTIJD POSITIEF ZIJN!!!!
RESPECT voor jou Matt, sterkte voor jou en je familie. :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Bert

Bericht door Bert »

andre schreef:"Vervelend relaas "? Vind het juist knap dat je zo over je ziekte kunt praten , dat ten eerste .

Beter had ik het niet kunnen verwoorden. En ook namens mij veel sterkte toegewenst.
Afbeelding
Plaats reactie