Wat was jullie allereerste model?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

W-J

Bericht door W-J »

Mijn eerste model was een Bugatti EB 110 van Burago in 1:24, van mijn oom gekregen. Daarna ben ik verder gegaan met 1:24 en ben sinds kort begonnen met 1:18.
Afbeelding

foto van http://www.bburago.it
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

W-J schreef:Mijn eerste model was een Bugatti EB 110 van Burago in 1:24, van mijn oom gekregen. Daarna ben ik verder gegaan met 1:24 en ben sinds kort begonnen met 1:18.
Afbeelding

foto van http://www.bburago.it

Voor mij geldt deze ook, alleen dan 1:18 en in het zwart. (heb hem overigens nog steeds)
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

mijn eerste was een fiat 131 abarth,de rallyuitvoering zwart met rood,schaal 1/24 van burago .Het was een kit.Ik spreek nu wel over zo'n 22 jaar geleden.Ik heb deze en nog heel wat zulke burago's (allemaal rallywagens uit de vroege jaren tachtig)allemaal verkocht toen ik zo een jaar of twintig was.Stom,stom stom!!!!
Jordy

Bericht door Jordy »

Hallo ik ben nieuw hier op het forum .
Maar mijn allereerste was net als frans de f50 van de shell .......
:mrgreen:
Regenkaiser

Hoe ben je met het verzamelen van modelauto's begonnen?

Bericht door Regenkaiser »

FERRARI

Ik ben in 1988 begonnen met de aankoop van een
Ferrari F40 van BBurago. Deze was toendertijd zeer moeilijk verkrijgbaar en ik dacht: Dat is makkelijk geld verdienen, aangezien ik een goed contact had met de plaatselijke Intertoys en de Ferrari voor de normale winkelprijs ( f34,95, die goede oude tijd) kon aanschaffen.
Na de aankoop vond ik het model zo mooi (het was 1988) dat ik besloot niet tot verkoop over te gaan en ook andere Ferrari modellen te bekijken en tot aanschaf over te gaan.
De modellen zijn de laatste jaren steeds mooier, maar helaas ook fors duurder geworden....maar het is een virus waar volgens mij nog geen medicijn voor gevonden is en dus gaat (bijna) al mijn geld nog steeds op aan modellen van het Steigerende Paardje...

[MOD-EDIT model1op43] Een dergelijk topic bestaat al in Overige modelauto's, dus verplaatst. Hoort niet in privécollecties thuis.
Dick's Model Auto's
Contacteer:

Hoe ben je met het verzamelen van modelauto's begonnen?

Bericht door Dick's Model Auto's »

Ben 4 jaar aan het verzamelen en bezit nu ruim 630 (voornamelijk) 1:18 modellen.
Een virus? Nee hoor! Gewoon een manier om je hobbykamer stampvol te krijgen l :D :dance:
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Ik ben Oktober 2003 begonnen, toen kreeg ik de A22 van Verstappen kado :thump_up:

De tweede was er ook al vrij snel, en toen is het balletje gaan rollen :lol: Nu staat er 2 kasten vol mee, en ik ben bang, dat het daar niet bij blijft :worshippy:
pejevedeve
Contacteer:

Bericht door pejevedeve »

tja... wat was mijn eerste auto???? ik weet het niet meer.. ik verzamel al zo ontzettend lang, maar ook ik had eens een ferraritik, al moet ik zeggen dat het van korte duur was... ik had zo;n 5 a 6 ferrari's en op zekere dag kwam ik met een kennis in maastricht bij een modellenwinkel.. en ja hoor , ook daar stonden uiteraard ferrari's, dat was dus meteen het einde van mijn ferrari verzamelpoging.. want in de vitrine stonden 2 ferrari's 1/43 en die moesten samen het aardige sommetje van 1100 gulden opbrengen..dit was 20 jaar geleden :cry: ..
en nu ... volvo dus :P
Thegs
Contacteer:

Bericht door Thegs »

Mijn eerste modelauto was een Ferrari GTO 1/16 van Polistil. Gekregen van mij opa en oma. :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
CARROS

Bericht door CARROS »

Ben begonnen met mijn liefde voor auto's toen ik toen ik zeven of zoiets was een F40 Ferrari van Bburago kreeg van mijn ouders.
Hij staat nog steeds in mijn vitrine met een foto van mij met het model toen ik hem net had gekregen.
Mijn huidige verzameling is toch wel met de BMW 645Ci in Stratusgrau in 1:18 van Kyosho begonnen. :worshippy:
Afbeelding
Droes

Bericht door Droes »

Viper GTS pace car 1996 1/18,
je bent jong en je wilt ne Viper :lol:
heb hem nog steeds :thump_up:
Poolrev
Contacteer:

Bericht door Poolrev »

Het echte verzamelen is bij mij begonnen met een Volvo C70 coupe 1:43. Was volgens mij in 1999.

Maar ik ben in 1996 al begonnen met het maken van bouwpakketten in de schaal 1:24, de eerste was een Chevrolet Camaro.
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

ik kreeg van me vader een lamborghini diablo van bburago die had hij op de koninginnendag gekocht ,later kreeg ik toen voor het eerst need for speed:hot puruit 2 en werd verliefd op de murcielago en heb die gekocht en toen een jaar niks meer eraan gedaan tot de volgende koninginendag toen me vader een 356B en 300sl gullwing van bburago en toen sloeg de gekte pas echt in me hoofd :nuts:
Afbeelding
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Dit was mijn allereerste model:

Afbeelding
elcamino

eerste

Bericht door elcamino »

mijn eerste auto van de verzameling was de gto van burrago
Was toen een bouwkitje.
Zag er niet uit die stickers erop.
Daarna de f40 van tonka.
Later omgeruild voor een burrago.
Daarvoor nog een alfa romeo gtv gehad een fiat zoals moterhead die heeft als atvater en een busje van fiat van italiaanse politie (carabinieri)
Deze waren van tonka of polistil.
Ben deze nooit meer tegen gekomen.
Gesloten