Jaguars
Jaguars
hallo,
ik ben nieuw op dit forum en heb mijn verzameling gericht op één merk , nl jaguar. Het gaat om alle exemplaren die de fabriek gebouwd heeft vanaf 1945 t/m 2008 in dezelfde schaal, nl 1:43.
Straatversies, concept cars en race- en rally wagens.
De meeste gangbare modellen heb ik nu wel, aangevuld met bijv. AMR modellen, gebouwd door Lex Rijsdijk.
Zijn er op dit forum nog meer Jaguarverzamelaars?
Heeft er iemand een idee waar de byzondere, handgebouwde modellen verhandeld worden?
Alvast dank voor je reactie,
Paul
ik ben nieuw op dit forum en heb mijn verzameling gericht op één merk , nl jaguar. Het gaat om alle exemplaren die de fabriek gebouwd heeft vanaf 1945 t/m 2008 in dezelfde schaal, nl 1:43.
Straatversies, concept cars en race- en rally wagens.
De meeste gangbare modellen heb ik nu wel, aangevuld met bijv. AMR modellen, gebouwd door Lex Rijsdijk.
Zijn er op dit forum nog meer Jaguarverzamelaars?
Heeft er iemand een idee waar de byzondere, handgebouwde modellen verhandeld worden?
Alvast dank voor je reactie,
Paul
Re: Jaguars
Welkom Paul,
Of er hier nog Jaguar verzamelaars zijn weet ik niet maar ik denk niet veel.
Ben benieuwd naar je collectie.
Foto's graag
Gr.
Of er hier nog Jaguar verzamelaars zijn weet ik niet maar ik denk niet veel.
Ben benieuwd naar je collectie.

Foto's graag

Gr.
Hé Paul,
Da's een verzamelthema dat inderdaad niet zo populair is hier, maar wel erg interessant dus ik ben benieuwd naar je foto's!
Vooral de straatversies lijken me interessant... heb je misschien ook de nieuwste XJ, die met de gecleande achterkant? Wat een mooi ontwerp, zeg!
Groetjes, Nils
Da's een verzamelthema dat inderdaad niet zo populair is hier, maar wel erg interessant dus ik ben benieuwd naar je foto's!
Vooral de straatversies lijken me interessant... heb je misschien ook de nieuwste XJ, die met de gecleande achterkant? Wat een mooi ontwerp, zeg!

Groetjes, Nils
- alain_1978
- Schaal: 1:18
Hey Paul, welkom hier!
Ik ben geen doorgedreven Jaguarverzamelaar maar ik draag het merk wel een warm hart toe.
Vooral klassieke Jaguars spreken me erg aan. Ik heb zelf enkele modellen staan in 1:18 en 1:43 van AutoArt, Spark en Minichamps.
Ik ben geen doorgedreven Jaguarverzamelaar maar ik draag het merk wel een warm hart toe.
Vooral klassieke Jaguars spreken me erg aan. Ik heb zelf enkele modellen staan in 1:18 en 1:43 van AutoArt, Spark en Minichamps.

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
welkom op het forum
specifieke Juguar collecties wrs niet veel hier, maar er zijn er wrs wel die er een aantal hebbben.
zelf heb ik er ook enkel in de collectie (3x XJR9 van Exoto, een e-type van Bburago en XJ220 van Maisto)
specifieke Juguar collecties wrs niet veel hier, maar er zijn er wrs wel die er een aantal hebbben.
zelf heb ik er ook enkel in de collectie (3x XJR9 van Exoto, een e-type van Bburago en XJ220 van Maisto)
Leuk dat je je ook hebt aangemeld op dit gezellig auto forum.
Ik ben benieuwd naar je foto's/ modellen.
greetz Bart
Ik ben benieuwd naar je foto's/ modellen.
greetz Bart
Te koop Kyosho BMW 5 touring
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=17508" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=17508" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een tijdje Engels spul verzameld, het meeste daarvan staat er nog steeds. Daar zitten ook wat Jaguars tussen, mooi merk! Mijn bijzonderste is een nog te bouwen kit van de Mk.II County(?), een shooting brake op basis van de Mk.II.

Ik ben benieuwd naar de foto's van je collectie!

Ik ben benieuwd naar de foto's van je collectie!
Welkom!
Ik ben erg benieuwd naar foto's van je collectie, want Jaguar is een prachtig merk!
Ik ben erg benieuwd naar foto's van je collectie, want Jaguar is een prachtig merk!
Lekker streng afgebakend, maar wel met een verdeurie leuk thema! Jaguar maakte ooit hele gave modellen, en nu zijn ze ook weer in de goede richting met de XF, XJ en XK
Kom maar op met de foto's, ik ben benieuwd!

Kom maar op met de foto's, ik ben benieuwd!
Laatst gewijzigd door Wieldop op wo 23 jun 2010 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- squadraminiatura
- Schaal: 1:43
Hallo Paul,
Schitterend verzamelonderwerp heb je, in de genoemde periode heeft Jaguar heel wat moois gebouwd.
Wauw, door Lex Rijsdijk gebouwde modellen, dat levert ook mooie plaatjes op, ben erg benieuwd.
Als liefhebber van Engelse merken komt er zo af en toe wel eens een Jaguar in mijn verzameling bij, maar ik ben zeer benieuwd naar wat jij
ons gaat laten zien met een uitsluitend Jaguar verzameling.
Voor handbouwmodellen, kijk eens rond op de NAMAC beurs in Houten, maar ook op de Engelse Ebay komt er wel eens wat voorbij.
Buitenlandse modelautobeurzen bieden soms ook leuke verassingen op handbouwgebied, als je in de gelegeheid bent uiteraard
.
Groeten,
Ferry
Schitterend verzamelonderwerp heb je, in de genoemde periode heeft Jaguar heel wat moois gebouwd.
Wauw, door Lex Rijsdijk gebouwde modellen, dat levert ook mooie plaatjes op, ben erg benieuwd.
Als liefhebber van Engelse merken komt er zo af en toe wel eens een Jaguar in mijn verzameling bij, maar ik ben zeer benieuwd naar wat jij
ons gaat laten zien met een uitsluitend Jaguar verzameling.
Voor handbouwmodellen, kijk eens rond op de NAMAC beurs in Houten, maar ook op de Engelse Ebay komt er wel eens wat voorbij.
Buitenlandse modelautobeurzen bieden soms ook leuke verassingen op handbouwgebied, als je in de gelegeheid bent uiteraard

Groeten,
Ferry
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Haarlem Automobillia heeft ook altijd wel mooie handbouw staan. Zij doen meer personenwagens, maar Autopassion doet ook race modellen en personenwagens. Altijd gezellig in Haarlem.
Jaguar , jeetje wat een saai merk
De handbouw modellen van AMR en dergelijke redden het nog een beetje
GEINTJE
JAGUAR ...I love IT
Pracht onderwerp om te verzamelen. De handbouw maakt het nog is dubbel zo geweldig
Het roemrijke Britse merk is onderdeel van mijn collectie al verzamel ik niet alle modellen van het Edele merk .
http://www.1000-miglia.nl/jayt/jaguar.html

GEINTJE

Het roemrijke Britse merk is onderdeel van mijn collectie al verzamel ik niet alle modellen van het Edele merk .
http://www.1000-miglia.nl/jayt/jaguar.html
- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Een mooi merk om te sparen! Welkom

Jaguar prachtig merk, mijn opa en oma rijden al jaren jags. Mijn oma heeft nu een full option x-type en mijn opa een XF Full Option. Hij rijdt in de allereerst geleverde XF. In mijn heb ik het hele verhaal beschreven. En fotos van het schaalmodel wat ik erbij kreeg gepost.
Scenic
Scenic

veel dank voor de reacties!
Erg leuk en ik ga in de nabije toekomst wat foto's maken. Door al deze reacties krijg ik er echt zin in.Zelf ben ik niet handig met camera's e.d. maar ik krijg daar wel hulp bij. Het duurt even maar ik beloof om wat te laten zien.
Inderdaad is er in Haarlem zeker wat te vinden en ook op de NAMAC beurs. Ik hoop er in het najaar weer naar toe te kunnen.
De Mk2 'shooting brake' is heel leuk, ik denk dat er maar één kit van is, nl. van Provence Moulage. Ik heb hem erbij staan in de verzameling, naast andere varianten van de Mk2 zoals de cabriolet en de coupé. Beiden gebouwd door Rialto Models in Nederland.
Van dat merk staat er bij mij o.a. ook een 'shooting brake'van de XK 150.
Lex Rijsdijk is helemaal top, hij heeft voor mij twee AMRkits gebouwd van een XK150 en een XK140. Nu heb ik de AMRkit van een XK120 te pakken gekregen en ben ik aan het sparen om hem die ook te laten bouwen. Dat kost een paar centen maar je krijgt echt kwaliteit, zeker met een AMR kit als basis. Erg leuk om te horen dat er op dit forum wel waardering is voor dergelijke hoogstandjes.
Ik ga o.a. een Piranha kit van een hele dikke racer, nl. een uitgebouwde XJS V12 Group 44 Trans AM Champions 1978 en een zeldzame handgebouwde donkerrode Daimler DS420 , Western Models Automobilia Collection nr.1, van de hand doen voor dit doel
Dus als je belangstelling hebt, laat maar horen.
tot het volgende bericht, bedankt voor het welkom!
paul
Erg leuk en ik ga in de nabije toekomst wat foto's maken. Door al deze reacties krijg ik er echt zin in.Zelf ben ik niet handig met camera's e.d. maar ik krijg daar wel hulp bij. Het duurt even maar ik beloof om wat te laten zien.
Inderdaad is er in Haarlem zeker wat te vinden en ook op de NAMAC beurs. Ik hoop er in het najaar weer naar toe te kunnen.
De Mk2 'shooting brake' is heel leuk, ik denk dat er maar één kit van is, nl. van Provence Moulage. Ik heb hem erbij staan in de verzameling, naast andere varianten van de Mk2 zoals de cabriolet en de coupé. Beiden gebouwd door Rialto Models in Nederland.
Van dat merk staat er bij mij o.a. ook een 'shooting brake'van de XK 150.
Lex Rijsdijk is helemaal top, hij heeft voor mij twee AMRkits gebouwd van een XK150 en een XK140. Nu heb ik de AMRkit van een XK120 te pakken gekregen en ben ik aan het sparen om hem die ook te laten bouwen. Dat kost een paar centen maar je krijgt echt kwaliteit, zeker met een AMR kit als basis. Erg leuk om te horen dat er op dit forum wel waardering is voor dergelijke hoogstandjes.
Ik ga o.a. een Piranha kit van een hele dikke racer, nl. een uitgebouwde XJS V12 Group 44 Trans AM Champions 1978 en een zeldzame handgebouwde donkerrode Daimler DS420 , Western Models Automobilia Collection nr.1, van de hand doen voor dit doel
Dus als je belangstelling hebt, laat maar horen.
tot het volgende bericht, bedankt voor het welkom!
paul