-Benzfreak's Diorama's-

Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door benzfreak »

NilsK schreef:Het ziet er al mooi uit, maar je had de wegmarkering gemakkelijk kunnen afplakken met tape vooraleer je ging verven... ook zou ik wat meer gras aan het diorama hebben toegevoegd, en en beetje een decor erachter gemaakt.

In ieder geval ziet het er al aardig uit.

Nils :thump_up:

Wel ik heb meermaals geprobeerd die met tape te doen maar altijd als ik de tape er wou afhalen had ik terug verf van het afvalt mee! :doh:

gr
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door benzfreak »

Zo, Mijn 1ste diorama maar net af en ik ben al aan het volgende begonnen! :mrgreen: :thump_up:
Dit keer wordt het een garagediorama op schaal 1/43.


Wat komt er allemaal in?

-Een showroom
-Een werkplaats
-Een parking voor de bezoekers

Welke plannen heb ik nog?

-Evt verlichting plaatsen
-Wat gras kleven
-Soort van bloembakken maken me daarin kiezeltjes



Ik ben al begonnen met een stuk van het afsvalt te verven,dit licht nu te drogen.

Fototje:



Dit is nog maar het begin, ik houd jullie op de hoogte bij nieuwe updates en ik post ze hier!


Benzfreak. :cool:
Gebruikersavatar
crawler_007
Berichten: 179
Lid geworden op: vr 05 feb 2010 21:31
Locatie: beveren-waas

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door crawler_007 »

benzfreak schreef:
NilsK schreef:Het ziet er al mooi uit, maar je had de wegmarkering gemakkelijk kunnen afplakken met tape vooraleer je ging verven... ook zou ik wat meer gras aan het diorama hebben toegevoegd, en en beetje een decor erachter gemaakt.

In ieder geval ziet het er al aardig uit.

Nils :thump_up:

Wel ik heb meermaals geprobeerd die met tape te doen maar altijd als ik de tape er wou afhalen had ik terug verf van het afvalt mee! :doh:

gr
papierplakband over je wollen trui of t-shirt laten kleven eerst zodazt er een paar pluisjes op plakken, dan plakt de plakband niet meer zo hard en gaat je verf niet mee (goede raad van tante kaat :D )
pre order ford focus RS500 1/18 Minichamps
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door exit »

het oppervlak eerst wat opschuren/ruwen, proper maken en dan pas verven zodat de verf blijft hangen als ge plakband verwijdert
als verf meekomt is de laag onder de verf niet goed (te glad en verf pakt niet) of niet voldoende droog.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door jonnoT »

heel leuk geworden :thump_up:

Als advies kanik me aansluiten bij de andere. De voorbewerking van de ondergrond is het belangrijkste voor een goed schilderresultaat. Zeker bij MFD eerst grof schuren gronden , schuren en dan aflakken. Wel grondverf gebruiken dat geschikt is voor MDF.

Als je weer tape plak dan moet je alleen aan de zijde waar je langs gaat verven aandrukken. Bij weghalen wilt het ook helpen als je het schuin wegtrekt .Uiteraard met voorzicht.
Laat tape niet te lang zitten, maar haal het zo snel mogelijk weg. Anders kan het een klere karwei worden om het weg te halen
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door benzfreak »

Hier weer een upje;
Heb daarnet een heel doosje vol me bouwsteentje gekregen,er waren ook dakpannetje en dergelijke bij! :dance: Ook heb ik nog 2 grote plexi platen gekregen en lapjes stof voor matten te maken.!
Dus ik zal nu mijn showroom beginnen kunnen maken. :worshippy:

gr :cool:
Gebruikersavatar
NilsK
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 22:36
Schaal: 1:18

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door NilsK »

Ik denk wel dat je de steentjes nog komt aan het verven... ik heb de steentjes ook en ze zijn ideaal op schaal voor een 1:18 diorama maar voor een 1:43 diorama is het dus echt veel te groot. Als ik jou was, zou ik die bewaren voor een 1:18 diorama.
Gebruikersavatar
benzfreak
Berichten: 952
Lid geworden op: do 09 jul 2009 12:27
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: -Benzfreak's Diorama's-

Bericht door benzfreak »

NilsK schreef:Ik denk wel dat je de steentjes nog komt aan het verven... ik heb de steentjes ook en ze zijn ideaal op schaal voor een 1:18 diorama maar voor een 1:43 diorama is het dus echt veel te groot. Als ik jou was, zou ik die bewaren voor een 1:18 diorama.

Voor een 1/43 diorame gaat die ook heel goed hoor. :thump_up:
Plaats reactie