Matt DD-ers: in memoriam

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Matt DD-ers: Een spannende periode

Bericht door Matt Modelautos »

Ik krijg véle emails van mensen die vinden dat het wel érg rustig is rond mijn persoontje.
Oprecht veel dank voor deze interesse. :thump_up:
Maar ik zal hier nu de stand van zaken tot nu toe uit de doeken doen.
Ten eerste ben ik de operatie niet geheel ongeschonden doorgekomen. Ik ben nog steeds zeer kortademig en heb er daarbij ook nog eens een liesbreuk aan overgehouden. Maar aangzien ik vandaag een breukband krijg (omdat een operatie hiervoor voorlopig niet aan de orde is), zal de overlast hiervan als het goed is morgen voorbij zijn. Tevens weet ik nu dat de gevoelloosheid in mijn vingertoppen blijvend is. Het (om)bouwen) van modellen zal dus stukken minder gaan worden omdat het simpelweg me niet meer zo makkelijk afgaat. Dit is iets wat me veel "pijn" doet, maar tis niet anders.
Verder heb ik natuurlijk erg veel tijd doorgebracht met mijn gezin,...ze verdienen ook eens wat afwisseling.
En dan is er ook nog de gewenning aan mijn stoma. Maar eerlijk gezegd was ik hier na enkele dagen al aan gewent. Nu rust er een taboe op dit onderwerp, maar ik kan jullie wel garanderen dat het voor mij een enorme opluchting is dat er zoiets bestaat. Eindelijk weer eten wat ik wil en dat is héél wat na 6 maanden op alleen maar vloeibaar voedsel geleefd te hebben. En DAT voor het eerst weer zonder pijn in je lijf te hebben na het eten. Dit komt omdat de tumoren nu omzeild worden. Nu zullen er ook mensen zijn die dit een onsmakelijk onderwerp vinden, maar door de vergevorderde techniek tegenwoordig zoals ingebouwde koolstoffilters en speciale gel-chachets met "geurvreters" kan ik in alle eerlijkheid zeggen dat ik absoluut GEURLOOS winden kan laten en ontlasting heb en WIE van jullie kan dat ook zeggen ? :mrgreen:
Maar er zit ook een nadeel aan........ik heb dit zelf niet onder controle. Afgelopen zondag b.v. had ik een BBQ georganiseerd voor enkele mensen die me met mijn haren door deze moeilijke fase hebben gesleept en juist op een moment dat er even een stilte viel vonden mijn darmen het noodzakelijk om eens even met een paar harde knallen zich te ontluchten. Grote hillariteit allom, maar weet nu ook dat dit me b.v. ook in een restaurant kan overkomen......

Maar nu 5 weken na mijn eerste operatie gaat het échte werk pas beginnen.
Vanaf 2 augustus zal ik dagelijks op en neer naar Maastricht moeten en dat 6 weken aan één stuk voor bestralingen en chemo. Dit is vooral bedoeld om de "hoofdoperatie" straks tot een succes te maken. Dan gaan de tumoren in mijn darmen en blaas eruit. Na deze periode volgt er een rustperiode van 6 weken en nog enkele onderzoeken voordat de volgende ingreep plaatsvindt. Dit wordt dan de alles of niets operatie. Het klinkt misschien heel crue maar ik zal dan eindelijk weten of ik er nog een fiks aantal aan vast mag plakken,.....of dat ik af mag gaan tellen. Ik ga uit van het eerste..........

Zo,...nu zijn jullie weer op de hoogte van alles voor zover ik het ook weet.

Matt
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door rsh_scuderia »

Geurloze scheten een voordeel? :shock:
Hoe krijg je anders lekker ruimte op een vol terras? Juist, een knalharde ruft met dito geur. :mrgreen:

Een serieuzere toon, goed om te horen dat je lekker met je gezin tijd aan het doorbrengen bent. Dat is toch vaak het belangrijkste.
Dat de pijn door middel van een stoma verholpen kan worden lijkt mij ook niets mis mee :thump_up:
Maar begrijp ik goed dat er wel nog steeds tumoren zijn?
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door borbase »

he matt bedankt voor je uitleg
en succes met je bestraling en chemo zal nog een hele klus zijn om ook iedere dag op en neer te rijden naar mastricht
gr rob
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door Matt Modelautos »

rsh_scuderia schreef:Geurloze scheten een voordeel? :shock:
Hoe krijg je anders lekker ruimte op een vol terras? Juist, een knalharde ruft met dito geur. :mrgreen:
Vergis je niet,...ik heb nog een optie. Zo kan ik ook het klepje op een kiertje zetten om alles te omzeilen, maar dan wordt gegarandeerd een "luchtalarm" voor geheel midden-Limburg afgegeven. Maar dat doe ik toch liever niet aangezien ik dan ook zelf het loodje leg. :oops: :D


rsh_scuderia schreef:Maar begrijp ik goed dat er wel nog steeds tumoren zijn?
Dat heb je goed begrepen.
De bron van alle ellende zit er nog steeds, namelijk de tumoren in mijn endel- en dikke darm. Maar ik heb gekozen voor de "liver first optie".
Aangezien k anker in je lever het gevaarlijkste is heb ik me eerst daar aan laten helpen en zoals het er nu naar uitziet mét succes.
Je kunt namelijk vele meters van je darmen missen,...je kunt echter NIET zonder lever. Zou het zich in de lever verder ontwikkelen had ik geen schijn van kans meer gehad.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door rsh_scuderia »

Ben ik even blij dat ik in Flevoland woon en niet in het zuiden :D

Verstandige keus, zeker achteraf.
Het zal wel nog zwaar blijven. Zeker met de tijd die je er in moet stoppen. Ik heb wel de indruk dat je positief gestemd bent en veel steun hebt. Dat zal het allemaal al voor een deel kunnen verlichten. Nogmaals, diep Respect Matt :thump_up:
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door 117ayrton »

rsh_scuderia schreef:Geurloze scheten een voordeel? :shock:
Hoe krijg je anders lekker ruimte op een vol terras? Juist, een knalharde ruft met dito geur. :mrgreen:

Een serieuzere toon, goed om te horen dat je lekker met je gezin tijd aan het doorbrengen bent. Dat is toch vaak het belangrijkste.
Dat de pijn door middel van een stoma verholpen kan worden lijkt mij ook niets mis mee :thump_up:
Maar begrijp ik goed dat er wel nog steeds tumoren zijn?
Inderdaad zoveel mogelijk tijd doorbrengen met je gezin is nu toch wel het belangrijkste in je leven .
nog veel moed en je komt er zeker door we :thump_up: :thump_up: :thump_up: voor jou
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door zipperscales »

We hopen natuurlijk met z'n allen dat je de chemo's en de operatie goed door gaat komen, het is niet niks, maar ik weet zeker dat je je er door heen zal kunnen slaan met de steun van je familie en vrienden.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door 1:18 24/7 »

Potverdikkie, blijft toch indrukwekkend om te lezen wat je allemaal moet doorstaan! Nog indrukwekkender is echter met hoeveel energie en positiviteit je blijft knokken.

Heel veel succes weer gewenst in de komende weken! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door Jaap »

Ha Matt, dat van die geurloze en totaal onverwachte scheten ken ik ook wel van mijn vader. Die had dat namelijk ook, en dat was nogal grappig vaak :mrgreen: maar net wat je zegt, als het op een plek gebeurt waar veel mensen lopen die je niet kennen, die leggen niet meteen een link 'o die man zal wel een stoma hebben'.
Dat kan wel vervelend zijn, maar wat je ook zegt: we mogen blij zijn dat het bestaat :)

sterkte, ook aan de familie :thump_up:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door Autofan »

Blij om te horen dat het goed gaat! :thump_up: Zo'n stoma is idd een hele uitvinding, juist door de eenvoud! ;)
Echter begrijp ik dat het zwaarste deel er nog aan komt. Veel sterkte daarmee, ook voor je naasten! :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Matt,

Fijn om je eigen schrift te lezen, zeker ook dat je veel afleiding om je heen hebt, helemaal goed.

Ik weet niet zo goed wat ik je kan mededelen vanaf deze plek, maar houdt moed en zet hem op voor de aankomende tijden.


Jouw kennende, blijf je er gelukkig positief tegenaan kijken, wat je zelf veel sterkte en kracht geeft, maar ook voor je familie.


En je gevoelloze vingers, das wel lastig hoor, ik heb er met 3 vingers daar ook last van :cry:

En misschien komt het in de toekomst weer terug, dat de zenuwen elkaar weer vinden ?


Hou je taai, groet van Sandra en Ron
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door The Red Dream »

Ik heb bewondering voor je Matt, dat je zo positief blijft. Veel sterkte en kracht de komende tijd met die chemo kuren.
Gebruikersavatar
NilsK
Berichten: 387
Lid geworden op: ma 30 nov 2009 22:36
Schaal: 1:18

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door NilsK »

Ik heb nog steeds enórm veel respect voor het optimisme waarmee je tegen de hele situatie opkijkt, en ik denk dat als je zo verder blijft gaan het zeker weten goed komt. :ja:

Ik wens je veel succes met de behandelingen / bestralingen en geniet nog maar fijn van het zomerweer! :thump_up: :wink: :respekt:
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door tom »

Het is allemaal al gezegd, veel respect en sterkte!
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Matt DD-ers: Een spannende periode (23-07-2010)

Bericht door jonnoT »

Geweldig dat het beter met je gaat :dance: Al heb je nog een heavy weg te gaan, waarvoor ik jou en je familie alleen maar heel veel sterkte kan toewensen. :thump_up: :thump_up: Tijd door brengen met je gezin is nu extra belangrijk. Vind het wel erg jammer dat je nummero uno hobby te leiden heeft door de gevoelloze vingers. :(

De kracht en inzet waarmee je de ziekte in je lijf te lijf gaat is meer dan bewonderingswaardig. Enige wat ik kan doen is vurig wensen en duimen dat je wint :thump_up:
Plaats reactie