Dat is helemaal niet zo moeilijk.Bondracer schreef:Ja .........het wordt een virus het foto's pikken van modelautoverzamelaars -> onlangs stond een foto van mijn Shelby GT500 van Shelby Collectibles op Marktplaats en die gozer had zelfs mijn watermerk laten staan wat kan je dan doen ............begin ééns vanuit Belgie tegen een verkoper op Marktplaats.nl een procedure op te starten .
Ik heb al vele malen mijn foto's die ten onrechte waren gebruikt op Marktplaats laten verwijderern. Marktplaats heeft hier een speciaal formulier voor dat je moet invullen, ondertekenen, je motivatie vermelden, en dan het formulier terug faxen/mailen. Binnen enkele uren was de advertentie verwijderd.
Wel wordt op het formulier vermeld dat je zelf verantwoordelijk bent voor de eventuele gevolgen als de verkoper verdere stappen tegen je onderneemt.
Maar aangezien ik ook de originele foto had meegestuurd en die niet bijgesneden was of wat dan ook, hebben degene die mijn foto's hadden gebruikt tot nu toe nog altijd eieren voor hun geld gekozen.
Ik heb er geen enkele moeite mee als iemand mijn foto's gebruikt, maar als het voor commerciele doeleinden is, is het altijd NO WAY.....vooral als het dan ook nog eens omgebouwde/zelf gebouwde modellen betreft.