Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

In dit forum gaan alle spotlight topics.
Heb je een model, type, serie of wat dan ook en vind dat je die extra aandacht verdiend open dan hier een topic.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Mr. Dj M. »

Zo echt hier sla je van achterover!
Had deze site nog niet eerder gezien, maar er komen hier allemaal Pocher modellen voorbij. Voor de niet kenners, dat is schaal 1:8 materiaal dat je zelf moest bouwen. Er zijn veel liefhebbers die tijdens het bouwen kosten nog moeite spaarden en van allerlei details toevoegden. Zelf gemaakte, maar soms ook uit zeer gelimiteerde verkrijgbare en peperdure detailkits.

De beheerders van deze site verkopen ook door hun ontwikkelde onderdelen, dus het lijkt hier te gaan om profesionele bouwers. Wat lijkt dat me leuk als je daarvan je beroep zou kunnen maken zeg, gaaf :drool: :worshippy:

Goed even wat foto's om je op te warmen voor het site bezoek!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door mercedes fan »

Scenic schreef:Zo de T3R1NG wat een gave modellen. Ik zag een keer een pocher Z4 nou ik stond paf.... Alleen zonde van de ruimte enzo..
:doh: pocher is eind jaren '80 failliet gegaan, een Z4 lijkt me dus zo goed als onmogelijk..

Mijn eigen Pocher is helaas niet van dit detailniveau, ben er desondanks toch wel blij mee :mrgreen:
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Scenic
Berichten: 462
Lid geworden op: do 01 okt 2009 13:19
Locatie: Westland

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Scenic »

mercedes fan schreef:
Scenic schreef:Zo de T3R1NG wat een gave modellen. Ik zag een keer een pocher Z4 nou ik stond paf.... Alleen zonde van de ruimte enzo..
:doh: pocher is eind jaren '80 failliet gegaan, een Z4 lijkt me dus zo goed als onmogelijk..

Mijn eigen Pocher is helaas niet van dit detailniveau, ben er desondanks toch wel blij mee :mrgreen:
ooh dan was het een ander merk hij stond in een vitrine dus ik zag het niet :doh:
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Mr. Dj M. »

Er bestaat wel wat begin jaren 90 materiaal (een Porsche 993 bijvoorbeeld), maar het preciese hoe en wat rond het merk weet ik niet.

Een BMW Z4 van Pocher kan inderdaad niet, een 1:12 zal dit ook wel geweest zijn en dan heb je of een Carson of een Kyosho gezien :)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door tom »

Wow, mooi gebouwd! Ik heb wel eens wat Pochers gezien die minder professioneel gebouwd waren, dan ziet het er niet uit...
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Rossy »

Je kan die dingen ook zo in elkaar schroeven.
Dan kijkt het inderdaad nergens op.

Ik weet iemand die een Pocher F40 aan het ombouwen is naar een Beurley's barchetta.
De Beurley's barchetta is gebaseerd op de F40LM.
Dit grotendeels uit eigen hand!
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 31&t=18937
Ook weet ik een F40 die met een Autograph transkit is opgebouwd, die ziet er echt niet meer als een schaalmodel uit!
http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/view ... 31&t=15509

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Mr. Dj M. »

Owh die F40 is klaar nu, die is zeker gaaf geworden :shock:
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Pocher - ALs het gaat om realisme !!!

Bericht door Johan »

Dit is echt waanzinnig mooi :drool:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie