Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Vandaag kwam ook mijn Dinky Toys Landrover binnen. Een fraai exemplaar met metalen bodem, zware 1:43 uitvoering, met opengaande deuren, motorkap, achterkleppen in 2 delen en opklapbare stoelzittingen om op de achterbank te komen. Dinky Toys op zijn best, gemaakt in Engeland en voor een luttele 6 euro van Ebay.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ziet er toppie uit. Deze mis ik nog steeds in 1:18 Hoop dat hij binnenkort eens gemaakt gaat worden.
Laatst gewijzigd door Ricardo op do 03 feb 2005 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
W-J

Bericht door W-J »

Dat is weer een mooie aanwinst :thump_up:
droomautoos
Contacteer:

Bericht door droomautoos »

Ze blijven leuk die oude Dinky's, en af en toe vind je ze nog tegen leuke prijzen :D

Heb zelf een paar Dinky Porsche's en koester ze in m'n verzameling :worshippy: ook al zijn ze niet mint en boxed :(
tom

Bericht door tom »

Die Range Rover is super, moet ik ook nog ergens hebben... en een politieversie (ben vergeten of het een Corgi of een Dinky is) met verkeersborden en pilonnetjes erbij. Inderdaad erg leuke modellen!

Die glinsterende 'jewel'-koplampjes van vroeger waren erg leuk.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Ik heb de laatste week aardig wat nieuwe aankopen gedaan. Voor mijn Dinky Matchbox verzameling ben ik deze week naar Automobilia in Haarlem gegaan. Ik wist dat ze daar nog enkele 2e handse hadden staan en zo scoorde ik de jaarwagen Triumph Dolomite. Het leuke van die is dat de kap eraf kan en in de achterklep nog een bankje is voor de kinderen. Verder de moeilijk vindbare Triumph Stag, Ferrari Dino en een cabrio Triumph. De witte Mustang had ik al. De rode van had ik in de blauwe uitvoering maar deze is van Kreem Toffees. Ik mis qua modellen nog de Porsche 356, de Mini en de 2CV. Kleurverschillen laat ik staan en ook de Mercedes bus is me te groot. Nu heb ik er 28.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De onderste 2 zijn een Chevrolet Camaro van Corgi en een onbekende maker van een Monza, ik denk een Opel. Beide waren een euro.

Afbeelding
Afbeelding

Tenslotte deze Dinky Heftruck gekocht, deze stond al een maandje op me te wachten.

Afbeelding

Nu ben ik wel door mijn budget heen, dus dat wordt weer matchboxjes open boren en spuiten. :doh:
Executive

Bericht door Executive »

:lol:

Leuk die Triumph Dolomite! Is weer eens wat anders.... :thump_up:
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Dit vind ik een leuk totaal plaatje van mijn Matchbox Dinky verzameling.

Afbeelding
W-J

Bericht door W-J »

Erg mooie aanwinsten weer :thump_up:
Die collectie ziet er erg mooi uit :D
Het wordt al behoorlijk vol.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

erg leuke verzameling die Dinky's! :thump_up: Het totaalplaatje ziet er ook erg gezellig uit moet ik zeggen!

Hoeveel dinky's zijn er eigenlijk gemaakt? Of zijn dat er teveel om op te noemen :?
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Collectie begint al goede vormen aan te nemen, ga zo door :thump_up:
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Zo'n verzameling ziet er altijd "anders" uit door de oudheid van de wagens. Maar dat geeft wel een bijzonder sfeertje zoals ik op je foto kan zien :thump_up:
Bracer

Bericht door Bracer »

Peter begint zelfs met dinky's met plaatsgebrek te kampen :mrgreen: wel mooi hoor zo'n totaaloverzicht :thump_up:
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

jelmer schreef:erg leuke verzameling die Dinky's! :thump_up: Het totaalplaatje ziet er ook erg gezellig uit moet ik zeggen!

Hoeveel dinky's zijn er eigenlijk gemaakt? Of zijn dat er teveel om op te noemen :?

Zonder de kleurverschillen, die meestal een jaar later werden gemaakt van het al eerder uitgebrachte model, zijn er van de Dinky Matchbox ongeveer 32 gemaakt, hoewel er op het eind meer uitkwamen, maar daar is weinig over bekend. De 3 die ik nu nog mis zijn me bekend en de Mercedes bus hoort daar nog bij. Ik moet nog de 2CV, de Mini en de Porsche 956. Dat zijn de code 1, dan heb je nog de code 2 met opdrukken die officieel van de fabriek kwamen en de code 3 van hele kleine oplagen, b.v. bij een beurs.
Dinky Toys zijn er nog veel meer. Je hebt de Franse en Engelse fabriek en die maakten ieder hun eigen modellen. Honderden denk ik, dus dat kan ik wel vergeten om compleet te krijgen en niet alles is even mooi.
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Ziet er al goed uit hoor Peter! Wordt veel sjouwen de volgende meeting :D.
Plaats reactie