Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
In het weekend toch weer 2 wrakjes opgeknapt. Bu, ik heb ook een BMW in de 1e laag verf staan. Ik heb straks je kennis nodig welk type het toch is. Foto's van die volgen nog.
Die linker is de Monteverdi Hai en de rechter de Renault 17. De Monteverdi is me onbekend in 1:1, maar was de donor auto voor mijn Corvette. Ik had er een deur uitgehaald en die verzaagd. Nu lag hij daar maar en ik vond hem steeds mooier. Met epoxy hars heb ik het missende deurtje vervangen en in vorm geschuurd. De Renault 17 moest een sportief model zijn.
Hieronder de echte Monteverdi Hai.

Die linker is de Monteverdi Hai en de rechter de Renault 17. De Monteverdi is me onbekend in 1:1, maar was de donor auto voor mijn Corvette. Ik had er een deur uitgehaald en die verzaagd. Nu lag hij daar maar en ik vond hem steeds mooier. Met epoxy hars heb ik het missende deurtje vervangen en in vorm geschuurd. De Renault 17 moest een sportief model zijn.

Hieronder de echte Monteverdi Hai.

Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 06 feb 2005 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Spotlicht op de Citroen SM. Ik had hem vorige week opgeknapt en kon me niet herinneren dit type nummer te kennen. In een auto boek vond ik dat hij gebouwd werd in 1970 met een Maserati motor, die Citroen toen goedkoop kon overnemen. Ze maakten hem tot 1975 en omdat hij veel benzine gebruikte, verloor hij terrein. Hij had 6 koplampen die met de hoogte en rijrichting meedraaiden. De front was geheel van glas. De wagen werd gebruikt voor rally's.

Voor de restauratie met kromme asjes.

En hier nog foto's van het 1:1 model.

Voor de restauratie met kromme asjes.
En hier nog foto's van het 1:1 model.

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Hoewel ik deze maand niet meer het budget had om iets te kopen, zag ik deze Austin Atlantic staan in een antiekwinkeltje. Hij stond op mijn wensen lijst en was nog helemaal gaaf met stuurtje en orginele witte bandjes. Het is een prachtexemplaar en ik ging toch overstag.

Ik denk dat hij 50 jaar oud is.
Ik denk dat hij 50 jaar oud is.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Hier is een overzichtje van al mijn Dinky Toys diorama spullen. De bandenrek is een replica van de Dinky Toys versie of eigenlijk een kopie van een andere fabrikant. Dinky's versie was in het groen. Enkele zijn gegoten replica's als de brievenbus en de Engelse Bobby. De soldaatjes zijn replica's, maar de portier met koffers, de moeder met kind en de agent met blauw uniform en platte pet zijn orgineel. Ze waren bedoeld om bij de treinen te plaatsen. Dinky Toys was in het begin iets om bij de Hornby treinen, een soort grote 0 schaal opwindtreinen, te plaatsen. De auto's kregen steeds meer aftrek en de treinen werden al snel niet meer verkocht.
MK models in Krabbedijke is een leverancier van de replica's. Hij staat vaak op beurzen, maar je kan de hele collectie ook op internet bestellen. Ze zijn niet goedkoop orgineel, maar ook de replica's kunnen duur zijn als ze vooraf beschilderd zijn. Ik vind dat het mijn wagentjes verlevendigen.