hoe stal je je modellen uit

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Modellen uit de doosjes halen en in een vitrine zetten

Ja allemaal
71
58%
nee alleen de 1:18
21
17%
nee alleen de 1:43
4
3%
ik wissel mijn modellen in de vitrine af
14
11%
allemaal in de doosjes laten zitten
13
11%
 
Totaal aantal stemmen: 123

Gebruikersavatar
de rus
Berichten: 3
Lid geworden op: za 16 feb 2008 16:09
Locatie: elshout

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door de rus »

mijn modellen staan allemaal ik de doosjes ik vind t zonde als er stof op komt mijn verzameling bestaat het grootste deel uit formule 1 modellen en die zijn lastig af te stoffen, en voor mijn 1:18 modellen heb ik showcases gekocht kunstof bakken waaronder het model stof vrij staat.
schumi son of god
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door MiddleMan »

de rus schreef:mijn modellen staan allemaal ik de doosjes ik vind t zonde als er stof op komt mijn verzameling bestaat het grootste deel uit formule 1 modellen en die zijn lastig af te stoffen, en voor mijn 1:18 modellen heb ik showcases gekocht kunstof bakken waaronder het model stof vrij staat.
Dat kan ik me voorstellen, daar heb ik ook aan zitten denken. Ik vind ze toch mooier als ze in een vitrine staan. Ik ben van plan om een kleine compressor te kopen die lucht blaast waardoor ik ze op die manier kan afstoffen. :cool:
Als je dat regelmatig doet moet het bij te houden zijn denk ik. :)
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door Ricardo »

Een goede stofvrije vitrine zijn duur. Mijn vader heeft er beneden in de woonkamer 1 staan. Deze is 80 cm breed, per plank kun je dan ongeveer 5 modellen kwijt. (http://www.helioz.nl)
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door MiddleMan »

Ricardo schreef:Een goede stofvrije vitrine zijn duur. Mijn vader heeft er beneden in de woonkamer 1 staan. Deze is 80 cm breed, per plank kun je dan ongeveer 5 modellen kwijt. (http://www.helioz.nl)
Die kasten zullen het geld absoluut waard zijn, ik heb het er niet voor over. Zeker niet omdat ik er uiteindelijk 5 a 6 nodig ga hebben. dat geld steek ik liever in aankleding, diorama's en modellen.
Ze hoeven van mij niet helemaal stofvrij te zijn. Zoals ik eerder zei ben ik van plan een compressor te kopen en dan voorzichtig met lucht alles regelmatig schoon te blazen. Is volgens mij een snelle en effectieve manier.

Maar ik begrijp dus wel dat een gemiddelde van 80cm normaal is? Ik heb de meetlat eens gepakt en dan valt het echt tegen. Ik wil modellen namelijk een beetje lucht geven in een vitrine, dat ze fatsoenlijk uitgestald staan en echt tot hun recht komen. Dus dat je nog details kunt zien, dat het geen parkeerplaats idee wordt. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. :cool:
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door Peter Parker »

:mrgreen: Ik ben de trotse bezitter van 3 van die volle parkeerbakken, deur aan deur staan ze. :doh:
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door MiddleMan »

Peter Parker schreef::mrgreen: Ik ben de trotse bezitter van 3 van die volle parkeerbakken, deur aan deur staan ze. :doh:
Met 1200+ modellen kun je ook niet anders. :mrgreen:
Heb je daar ook foto's van? :) :oops:
Instagram: DutchC6
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door MiddleMan »

Heb inmiddels 1 kast in bestelling staan, eerst eens kijken of het wat is. Zag wel dat de levertijd meer dan 2 weken was. Dat is dan wel weer jammer. :(
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
Fruitcake
Berichten: 777
Lid geworden op: di 11 mar 2008 14:06
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door Fruitcake »

Peter Parker schreef:Ik laat ze altijd in de winkel staan in verpakking :mrgreen:
Das wel handig ja :lol:

Ik heb al mn 1:18 modellen uit de doos en zonder onderplaat in mn huiskamer staan, 1:43 modellen laat ik gewoon op het voetje zitten met plastic kapje :)
Daan
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 17:25
Locatie: België

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door Daan »

Ik zet ook al mijn 1:18 en 1:24 in de vitrinekast, als je ze in de doos laat zitten heb je er niet zoveel aan imho. :D
Gebruikersavatar
SirFerrari
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 03 dec 2008 09:13

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door SirFerrari »

vivado ferrari collection


mooie collectie en mooi opgesteld. heb je de kasten laten maken of zo gekocht
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: hoe stal je je modellen uit

Bericht door Johan »

Zelf heb ik alleen nog 1/43 modellen maar vind wel dat modellen horen uit het doosje en los van hun voetplaatje, vind ikzelf teminste het mooiste.
Tot nu toe heb ik alle modellen los in een vitrine kast, de eerste is vol dus gaan we over naar een tweede kast.
In de woonkamer zou ik drie van deze kasten kwijt kunnen wat dan pakweg maximaal 34 modellen zou betekenen, abosluut niet meer omdat ze dan anders klenm tegen elkaar komen te staan.
Als die vol zijn (pakweg 100 modellen in 1/43) zou ik iets moeten gaan verzinnen in de slaapkamer om daar een soort vitrinewand te maken zodat ook daar modellen kunnen staan en dan regelmatig wisselen met de exemplaren in de woonkamer.

De vitrine die ik nu heb is redelijk stofvrij maar zkeer niet 100%, om de x aantal weken gaat het stof zichbaar worden en moet er dus schoongemaakt gaan worden, dit doe ik door middel van een zachte grote penseel en van lucht van de compressor (weinig druk).
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie