Daar is ie weer! Peter 25 april 2018

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

~Ja en die andere wagens staan nog in de reperatie. Er kan gelukkig minder kapot aan die Dinky Toys. :dance:
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Echt super :thump_up: Meer kan ik er ook niet over zeggen :)
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

In het weekend toch weer 2 wrakjes opgeknapt. Bu, ik heb ook een BMW in de 1e laag verf staan. Ik heb straks je kennis nodig welk type het toch is. Foto's van die volgen nog.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die linker is de Monteverdi Hai en de rechter de Renault 17. De Monteverdi is me onbekend in 1:1, maar was de donor auto voor mijn Corvette. Ik had er een deur uitgehaald en die verzaagd. Nu lag hij daar maar en ik vond hem steeds mooier. Met epoxy hars heb ik het missende deurtje vervangen en in vorm geschuurd. De Renault 17 moest een sportief model zijn.

Afbeelding

Hieronder de echte Monteverdi Hai.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Peter Parker op zo 06 feb 2005 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Spotlicht op de Citroen SM. Ik had hem vorige week opgeknapt en kon me niet herinneren dit type nummer te kennen. In een auto boek vond ik dat hij gebouwd werd in 1970 met een Maserati motor, die Citroen toen goedkoop kon overnemen. Ze maakten hem tot 1975 en omdat hij veel benzine gebruikte, verloor hij terrein. Hij had 6 koplampen die met de hoogte en rijrichting meedraaiden. De front was geheel van glas. De wagen werd gebruikt voor rally's.
AfbeeldingAfbeelding
Voor de restauratie met kromme asjes.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
En hier nog foto's van het 1:1 model.
Afbeelding
Afbeelding
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Peter, ik wil je graag helpen met Herken de Beemer :lol: (iets voor een nieuw tv-serie?:mrgreen:). En als ik het niet herken, dan zijn er nog meerdere BMW kenners die je kunnen helpen :thump_up:. Maar ik ben benieuwd!
tom

Bericht door tom »

Leuke aanwinsten weer, Peter. Die Monza is overigens geen Opel maar zijn Amerikaanse neefje, een Chevrolet.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Hoewel ik deze maand niet meer het budget had om iets te kopen, zag ik deze Austin Atlantic staan in een antiekwinkeltje. Hij stond op mijn wensen lijst en was nog helemaal gaaf met stuurtje en orginele witte bandjes. Het is een prachtexemplaar en ik ging toch overstag.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ik denk dat hij 50 jaar oud is.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zie duidelijke verslavingsverschijnselen. Weer een mooie aanwinst moet ik zeggen :thump_up:
BU
Contacteer:

Bericht door BU »

Dat wordt echt een enorme Dinky Toys verzameling man! :worshippy:
W-J

Bericht door W-J »

Erg mooi aanwinst :thump_up:
Ziet er nog super uit, na 50 jaar.
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Dat is nu echt een goede tik, wanneer je besluit niks te kopen, toch iets kopen :thump_up:
Het model is echt prachtig en een zeer goede staat na 50 jaar :dance:
Afbeelding
CARROS

Bericht door CARROS »

50 JAAR, WOW!!! :worshippy:
Jij hebt toch wel een heel mooi verzameling Peter.
Afbeelding
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

En toch weer bezweken voor de charme van het model. Laat je vrouw het maar niet horen :lol:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bart schreef:En toch weer bezweken voor de charme van het model. Laat je vrouw het maar niet horen :lol:

ssssssssssssssssssssssst :wink:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Afbeelding

Hier is een overzichtje van al mijn Dinky Toys diorama spullen. De bandenrek is een replica van de Dinky Toys versie of eigenlijk een kopie van een andere fabrikant. Dinky's versie was in het groen. Enkele zijn gegoten replica's als de brievenbus en de Engelse Bobby. De soldaatjes zijn replica's, maar de portier met koffers, de moeder met kind en de agent met blauw uniform en platte pet zijn orgineel. Ze waren bedoeld om bij de treinen te plaatsen. Dinky Toys was in het begin iets om bij de Hornby treinen, een soort grote 0 schaal opwindtreinen, te plaatsen. De auto's kregen steeds meer aftrek en de treinen werden al snel niet meer verkocht.
MK models in Krabbedijke is een leverancier van de replica's. Hij staat vaak op beurzen, maar je kan de hele collectie ook op internet bestellen. Ze zijn niet goedkoop orgineel, maar ook de replica's kunnen duur zijn als ze vooraf beschilderd zijn. Ik vind dat het mijn wagentjes verlevendigen.
Plaats reactie