Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.

Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Met spiegel
22
46%
Zonder Spiegel
23
48%
Anders namelijk......
3
6%
 
Totaal aantal stemmen: 48

Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Porsche »

:eh:
Laatst gewijzigd door Porsche op wo 01 sep 2010 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Timo911 »

Kheb er 5 volledig uit glas en zonder spiegelwand.
En ooit eens eentje op de kop kunnen tikken met een spiegelwand en daar staan ook enkele modellen in, vooral op foto komt het veel te druk over, maar in het echt valt het nog redelijk mee.
Bij mij kunnen in m'n gewone kasten 5 modellen per schaf en in die met de spiegelwand ( die ook kleiner is ) staan er maar 2 per schap..
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Daytona69 »

Ik heb gekozen voor zonder spiegel , hoef ik mezelf teminste niet elke keer te zien als ik naar mijn verzameling kijk :mrgreen:

Mijn vitrine bestaat uit 8 delen van ongeveer 80 x 80 cm , dus dat zou een spiegelwand van 320 bij 160 cm zijn , beetje te veel
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door AutoWolf »

Porsche, :cool:

Met of zonder spiegel, je collectie 1:43 3e en bovenste plank i do love plus je 1:18 modellen.

Wil zelf graag een 1:18 Groene Porsche GT3 RS

Maar zonder dollen, ikzelf heb geen spiegel op het ogenblik terwijl het inderdaad wel zorgt voor meer zicht op de modellen.

Aan de andere kant: meer schoonmaakwerkzaamheid, drukte als je veel hebt staan op de vierkante mm.

Persoonlijke smaak naar periodes dus wat mij betreft.

See ya,


Wolf
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Johan »

Is al een oud topic maar toch wilde ik even reageren, zat namelijk zelf ook met deze keuze.
Momenteel heb ik zonder spiegel en dan komt inderdaad het probleem dat je vaak de achterzijde van een model niet ziet, ze staan immers met hun neus naar voren.
Echter de achterzijde is vaak ook de moeite waard.
Hierdoor heb ik overwogen om een spiegel te nemen maar zag er toch van af om een hier eerder genoemde reden, het geheel word te druk.
Zonder spiegen staat veel rustiger en netter in mijn ogen.

Kortom, een spiegel heeft zeker voordelen maar zonder heeft voor mij meer pluspunten.....je zal dus ergens een keuze moeten maken.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door rsh_scuderia »

Ik heb met spiegel. Handig met haren kammen. En met 4 kasten naast elkaar kon mijn ex ook kijken of haar reedt niet te dik was voor haar broek :D
En met fijne Exoto en CMC modelletjes spatten de details er nog beterder uit.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door jonnoT »

rsh_scuderia schreef: met 4 kasten naast elkaar kon mijn ex ook kijken of haar reedt niet te dik was voor haar broek :D
Dat is dan ook de reden geweest dat zij nu een EX is :mrgreen: Je had een vijfde kast nodig om alles in beeld te krijgen :mrgreen:

Afbeelding

Mijn nieuwe aanwinst heeft glas rondom. Deze zal als scheidingswand tussen woonkamer en studeer/hobbykamer komen te staan. Kan je van twee kanten de modellen bekijken :dance:
De andere vitrinekasten die gaan komen, zullen geen spiegelachterwanden hebben :cool:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Autofan »

Met 1:18 modellen vind ik een spiegel erg mooi, omdat je alle details dan goed kan zien! Maar met 1:43 wordt het idd wel erg druk denk ik. En gelukkig had mijn ex aan 1 kast genoeg. :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door schuifelhoofd »

Brimbrammer schreef: Momenteel heb ik zonder spiegel en dan komt inderdaad het probleem dat je vaak de achterzijde van een model niet ziet,
ze staan immers met hun neus naar voren.
Echter de achterzijde is vaak ook de moeite waard.
Zonder spiegen staat veel rustiger en netter in mijn ogen.
Ik wil geen spiegel in mijn vitrine, heb liever een logo of mooie achtergrond zoals stickers, decals, garagemuur e.d.
De meeste van mijn modellen heb ik op zijn minst duo's van, zodat je steeds voor EN achterkant kan bekijken,
eventueel en profil ook, wel telkens andere kleur/uitvoering.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mark.s
Berichten: 55
Lid geworden op: di 09 sep 2008 16:48
Locatie: Baarlo

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door mark.s »

hallo mensen, ik wil dit topic ook weer even omhoog halen :oops:

Ik heb zelf ook een kast met spiegel, maar ik vind zo'n kast met de achterkant van glas ook prachtig. Alleen in de winkels kom ik meestal
alleen kasten met spiegel of met houten achterwand tegen. Waar kopen jullie je kasten met de achterwand ook van glas?

thnx :)
Gebruikersavatar
gijs
Berichten: 221
Lid geworden op: za 14 aug 2010 19:55
Schaal: 1:18
Locatie: Assen

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door gijs »

Kijk ,ns bij IKEA Daar hebben ze de detholf Da,s ,n volglasvitrine. Kost meen ik 39 euro, en al je er extra glasplaten in zet kun je je toch weer gauw 22 1:18 modellen kwijt.
Denk er trouwens zelf aan om de achterwanden van m,n detholfs zwart te maken,vind dat een mooi effect geven.Heb ook een grote vitrine voor 40 tot 60 modellen met een spiegel achterwand en vind dat dat toch wel het allermooiste , maar om nou voor 6 Detholfs spiegels te kopen wordt me toch echt te gek!
http://s933.photobucket.com/albums/ad17 ... =slideshow" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Vitrine met of zonder spiegelachterkant

Bericht door Maarten Mercedes »

Ik heb toch de voorkeur voor een spiegelwand achterin de vitrine. Je kunt dan de achterkant van de modellen beter zien en de kamer lijkt groter. Ook lijkt het alsof je meer auto's hebt :D
Maarten
Afbeelding
Flickr
Plaats reactie