2 x nieuw, Ferrari 250 TR LM '60, Heco & Ferrari 333 SP, BBR, LM '98.

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
alain_1978
Schaal: 1:18

Re: AMR set Ferrari Le Mans Winners 166 MM en 275 LM

Bericht door alain_1978 »

Dit is een heel knap setje maar ook een heel duur vandaag de dag als ik me niet vergis.
Echt een update om trots op te zijn :thump_up:
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: AMR set Ferrari Le Winners 166 MM en 275 LM

Bericht door Ferrari10flrb »

rpi schreef:Dat ziet er klasse uit :drool: :worshippy:

Leuke kist, maar daar moet je wel een mooi plekje voor hebben om hem uit te stallen.
Dat gaat wel lukken hoor. Er zijn 9 Ferrari LM overall winners. Zo heel veel ruimte neemt het kistje niet in.
Ferrari10flrb
Contacteer:

alain_1978 schreef:Dit is een heel knap setje maar ook een heel duur vandaag de dag als ik me niet vergis.
Echt een update om trots op te zijn :thump_up:
Prijs viel me 100% mee zeker voor 2 factory built AMR modellen :dance:
Ferrarifan
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Prachtig om te zien weer :drool:
Nelis

Bericht door Nelis »

Het ziet er in ieder geval exclusief uit!

Erg mooi om te zien zo op die foto's! :thump_up:
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: AMR set Ferrari Le Mans winners 166 MM en 275 LM

Bericht door jonnoT »

Ferrari10flrb schreef:En ook even rustig aan gedaan ivm een 1:1. Ook van Italiaanse makelij.
Zo duur is een Fiat Panda niet ,Dirk. :mrgreen:

Over de aanwinsten kunnen we kort zijn : SUbliem :dance: :worshippy: :dance: Op naar de eigen foto's
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Wow, mooie set!
Beide overall winnaars zien er goed uit :thump_up:
Ferrari10flrb
Contacteer:

Zoals beloofd eigen werk van deze zonder te overdrijven schitterende box. (Al zeg ik het zelf). De modellen zijn mooi en goed gedetailleerd vakwerk van een van de beste modelbouwers Andre Marie Ruf. Dez box is nr 188 van 500.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Ferrari 166 MM was de 1e Ferrari winnaar van de 24 uur van Le Mans in 1949. De 1e 24 uur van Le Mans na de 2e wereldoorlog. De Britse gentlemen driver Lord Selsdon had een 166 MM, 90pk, 2.0L, V12, gekocht bij Ferrari en was derhalve de teameigenaar. De ervaren Chinetti was ingehuurd voor de "snelheid" maar de lord zou zelf ook rijden. Echter Chinetti reed maar liefst 23 van de 24 uur. Selsdon reed de 166 MM in het laatste uur over de finish. De officiële lezing was dat Selson een voedselvergiftiging had opgelopen. De niet officiële lezing was dat Selson wat teveel feest gevierd had de dagen ervoor. De overwinning was een behoorlijke verrassing. De licht gemotoriseerde 166 MM werd van te voren weining kans gegeven tegen de grote en zwaar gemotoriseerde Talbot's, Delahayes, Bentley, Aston Martins. Ook bestond Ferrari als raceconstructeur nog maar 2 jaar. En had geen ervaring in lange afstandsraces als de 24 van Le Mans. De 2e 166 MM viel uit agv een crash in de 54e ronde.

De 250 LM behaalde de laatste Ferrari overal overwinning van de 24 uur van Le Mans in 1965. Met als coureurs Jochen Rindt en Masten Gregory. Ook dit was toch wel een verrassing. De nrs 1 en 2 waren prive ingeschreven "oudere" 250 LM's. Door het NART team en de belg Pierre Dumay. De fabrieks Ferrari prototypes vielen uit en ook de favoriete Ford GT 40's waren wel snel maar niet betrouwbaar. De top 10 bestond uit 6 Ferrari's. Opvallend was ook de 3e plaats voor een 275 GTB.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: AMR set Ferrari Le Mans winners 166 MM en 275 LM

jonnoT schreef:
Ferrari10flrb schreef:En ook even rustig aan gedaan ivm een 1:1. Ook van Italiaanse makelij.
Zo duur is een Fiat Panda niet ,Dirk. :mrgreen:

Over de aanwinsten kunnen we kort zijn : SUbliem :dance: :worshippy: :dance: Op naar de eigen foto's
Maar voor de prijs van een Panda kun best wat leuk Italiaans kopen er wordt nogal op Italliaanse bella's afgeschreven. :D
GTE

Bericht door GTE »

oeps. deze had ik ff gemist. Schitterende aanwinst natuurlijk. Deze set wordt met enige regelmaat op Ebay aangeboden, maar ligt doorgaans boven mijn budget. Anders had ik hem allang aan de collectie toegevoegd. Ik ben jaloers! :mrgreen: :thump_up:
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

oei,

dit is toch wel een extreem bijzonder setje :worshippy: :worshippy: :worshippy:

AMR modellen gaan normaal niet weg voor een weggeef prijs, ik ben trots op je, dat deze wonderschone Ferrari's in je bezit zijn geraakt.

meer van dit soort updates :angel: :dance: :worshippy:
Ferrari10flrb
Contacteer:

GTE schreef:oeps. deze had ik ff gemist. Schitterende aanwinst natuurlijk. Deze set wordt met enige regelmaat op Ebay aangeboden, maar ligt doorgaans boven mijn budget. Anders had ik hem allang aan de collectie toegevoegd. Ik ben jaloers! :mrgreen: :thump_up:
Normaal gesproken ook boven mijn budget hoor. Maar was echt verbaasd over de prijs na wat zeuren via de mail. Er ontbreekt een klein klemmetje op de motorkap van de 166 MM. Maar dat is simpel te vervangen.
Ferrari10flrb
Contacteer:

Het wordt weer eens tijd om eens wat overzichtsfoto's te plaatsen (vind ik zelf).
Ben alleen niet z'on ster om de kasten goed op de foto te krijgen. De spiegelwand heb ik afgeplakt met zwartpapier.

De verzameling staat in 4 kasten. Ik verzamel alleen racers en sinds dit jaar bij voorkeur handbouw en high end 1/18.
Eén grote kast 180x80x40 met 5 verdiepingen. Hierin staan de 1/43 Ferrari Le Mans/Mille Miglia/Targa Florio winnaars en moderne Le Mans series/GT champs. De 1/18 club bestaande uit F1 wereldkampioenen en sportscars/GT's die races gewonnen hebben, staat in 2 Bertby's en de 1/43 F1 wereldkampioenen staat met de 250 GTO in een "platte" hang vitrine van 100x100.

Kast1:
1. De overall winnaars van de 24 uur van Le Mans (LM). (compleet)
Afbeelding

2. idem van de Mille Miglia (MM) en Targa Florio (TF). (MM is compleet, TF, de 166 SC 1949 mis ik)
Afbeelding

3. GT's die eerste zijn geworden in de klasse tijdens LM/MM/TF. (330 LMB #12 mis ik en er zijn 2 365 GTB/4 in aanbouw. De MM is compleet van de Targa Florio mis ik er nog een aantal.
Afbeelding

4. Sportscars die eerste zijn geworden in de klasse tijdens LM/TF/MM.
Afbeelding

5. Moderne GT's die kampioen zijn geworden in de Le Mans Series/FIA GT of 1e in de klasse op Le Mans. Niet helemaal compleet omdat er een aantal niet zijn uitgebracht. Ferrari in de F1 is bekend. Maar de afgelopen 10 jaar zijn diverse privé teams ook erg succesvol geweest in de GT series met Maranello's en F430's
Afbeelding

Kast 2: In deze zelfbouwkast (een goede vriend heeft 2 rechterhanden wat betreft hout) staan de Ferrari F1 wereldkampioenen vanaf 1950. Toen ik die compleet had ook de constructeurs titels maar gaan verzamelen en de complete teams uit de desbetreffende jaren. Bijna compleet. Mis nog de F399 van Salo uit 1999 en een aantal uit de jaren '50 omdat er destijds nogal met wisselende coureurs gereden werd. Tijdelijk de 250 GTO's ook in deze kast ondergebracht.

Afbeelding

Kasten 3 en 4
De 1/18 club. Ooit begin jaren '80 begonnen met 1/18 Bburago's overgestapt op 1/43 ivm ruimte en meer aanbod. De huidige vrouw des huizes vind 1/43 maar speelgoed. Ik liet haar een keer foto's zien van een Exoto. Dus vanaf dat moment weer (deels) weer de 1/18 met sponsoring van vrouwlief.

Rechts de Ferrari F1 wereldkampioenen vanaf 1950 t/m heden. De HW's voorzien van Marlboro decals. Mis nog de D50 ('55), D246 ('58), 158 ('64) en de 312 T2 ('77). Zijn er namelijk niet in 1/18 voor zover ik weet.
Ferrari GT en sportscars die een race gewonnen hebben.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op wo 17 nov 2010 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bugatti Veyron

Re: Tijd voor overzichtsfoto's

Bericht door Bugatti Veyron »

Prachtige collectie! :worshippy:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
rudie20vt

Re: Tijd voor overzichtsfoto's

Bericht door rudie20vt »

heerlijke collectie en het ziet er verzorgd en netje's uit, bertby's zijn altijd goed en de 100x 100 vitrine is ook erg gaaf.
Word een keer tijd dat we bij elkaar komen kijke we wonen erg dicht bij elkaar zo te zien.
Afbeelding
Plaats reactie