plexiglas/glasplaatjes

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
Surreallistic
Berichten: 22
Lid geworden op: do 13 mei 2010 21:09
Locatie: Oost-Souburg

plexiglas/glasplaatjes

Bericht door Surreallistic »

We hebben al bij bouwmarkten gekeken, maar nergens vind ik losse glasplaatjes/plexiglas op maat voor de Detolf-vitrinekast. Ik heb het frame namelijk voorzien van extra spijltjes, zodat ik nu 7 lagen kwijt kan.

Iemand tips? Ik vrees dat een glashandel nogal flinkl aan de prijs is als je die om kleine glasplaatjes gaat vragen (op maat).
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: plexiglas/glasplaatjes

Bericht door andre »

Ik denk dat je met plexiglas niet ver zult komen , te buigzaam als er modellen op staan.
Je zult bij de glashandel terecht komen , bel de maat door en vraag een prijsopgave ,
weet je meteen waar je aan toe bent .
Heb zelf ook alle vitrine's met meerdere platen uitgevoerd , en ja het is niet goedkoop
maar glas is toch het beste , neem dan meteen wel 5mm dik glas ivm de sterkte
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: plexiglas/glasplaatjes

Bericht door F40F50ENZO »

Plexiglas is trouwens ook erg krasgevoelig en snel statisch.... (trekt dus extra stof aan)

Bij Ikea kan je volgens mij ook diverse maten glas kopen.
Moet je even achterin de catalogus kijken wat er allemaal te koop is, wellicht past het.

Heb zelf ook weleens een vitrine voor iemand gebouwd, gebaseerd op Ikea glasplaatjes en deurtjes.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: plexiglas/glasplaatjes

Bericht door exit »

vele doe het zelf zaken snijden wel glas op maat (brico bvb)

Is relatief duur maar valt nogal mee
denk dat het 4mm glas iets van 40€/m² staat

voor Detolf vitrine hier gebruik ik 4mm glas (origineel is ook 4mm), voor grotere oppervlakten eerder 5mm
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: plexiglas/glasplaatjes

Bericht door Daytona69 »

Kijk eens in de koopjeshoek van Ikea ,daar hebben ze soms glasplaatjes van gesneuvelde kasten
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: plexiglas/glasplaatjes

Bericht door togicollector »

Ik bestel altijd bij een schilder/glashandel de glasplaatjes die hij dan ook op mijn verzoek rondom poulie-slijpt. Kost een paar euro per plaatje (ik denk hooguit een euro of 7 per plaatje voor de Ikea kast) en dat is toch best betaalbaar vind ik...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie