Maisto of Mondo Motors?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JC2300
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 24 aug 2009 17:41

Maisto of Mondo Motors?

Bericht door JC2300 »

hey iedereen,

ik heb een sls amg gezien die ik wil, maar je hebt die van Mondo motors en Maisto, Mondo motors is niet veel duurder maar zijn ze beter in afwerking enzovoort dan?
Te koop (1:18): McLaren F1, Viper GTSR, Jaguar XK120, BMW 645ci, BMW 850i, Maserati 3200GT
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door Maarten Mercedes »

Als de Minichamps te duur is leveren Maisto en Mondo leuke alternatieven. Ik heb de Mondo nog niet in het echt gezien maar op de foto's ziet hij er beter uit. De carrosserie sluit beter aan en de wielen lijken realistischer. Het interieur van de Maisto is mooier en deze heeft een beweegbare achterspoiler.

Overall zou ik voor de Mondo gaan maar het is natuurlijk net wat je zelf wilt :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Senneboy
Berichten: 138
Lid geworden op: za 23 okt 2010 17:48
Locatie: Alken

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door Senneboy »

uit persoonlijke ervaring vind ik dat je geluk moet hebben met een Maisto :)

als voorbeeld van mn eigen modellen.
De merc. SLR is van Maisto: prachtig afgewerkt, niks op aan te merken
Dodge challenger concept: buitenkant mooi afgewerkt, interieur ziet er ook mooi uit, maar de binnenkant van de deuren, koffer en motorkap laat te wensen over. Hier hadden ze wel een extra laagje oranje verf + vernis mogen doen. Ze weten toch zelf da het delen zijn die men kan openzetten :eh:

Over mondo-motors: weinig ervaring mee :)
Heb enkel een Citroën jumper 1/43
Gebruikersavatar
bugatti
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 11 jun 2010 19:30
Schaal: 1:18
Locatie: hoogvliet

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door bugatti »

Ik zou voor de Maisto gaan, ik heb zelf een Maserati GT van Mondo Motors, maar de afwerking laat nog te wensen over (deuren etc sluiten niet goed, scharnieren lopen aan) ik ben zelf begonnen met maisto en ik vind dat ze voor het geld best mooie kwaliteit maken.

succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door Bugatti Veyron »

Ik heb zelf een aantal modellen van Mondo Motors en over het algemeen zijn die redelijk afgewerkt. Je hoeft alleen niet al te veel details te verwachten. Wat wel mooi is aan de modellen van Mondo, is dat ze altijd dichte zijruitjes hebben. Dat ziet er toch net wat hoogwaardiger uit.
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door MartinBond »

Ik heb hier een Mercedes-Benz 300C en een BMW 507 van Mondo, en deze zijn beiden voor hun prijs zeer redelijk afgewerkt, de Mercedes is zelfs bekleed met tapijt. De sluitnaden zijn goed, Velgen gedetailleerd. Interieur kan een beetje goedkoop ogen, maar dat hangt van de kleur af.
Ik zou voor de MM gaan, net als hierboven: met Maisto moet je geluk hebben...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door Jaap »

Mijn ervaring met Mondo en Maisto zegt dat ik je Maisto aanraadt. Ik weet niet hoe de SLS van beide is, maar ik heb andere modellen van deze merken en dan heb ik liever Maisto.
bodi
Berichten: 167
Lid geworden op: za 15 mei 2010 11:47

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door bodi »

Zelf vindt ik de mm beter omdat deze zijruitjes heeft, persoonlijk wacht ik tot minichamps met rode komt, kan me momenteel ook nog niet 100% vinden met de sls'en die er zijn, zelfs minichamps mist iets voor mij en voor die prijs mag hij in orde zijn
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Maisto of Mondo Motors?

Bericht door Mr. Dj M. »

Mondo heeft fijnere naden, maar Maisto meer opdrukjes e.d.
Het is maar net wat je wilt en wat het kost. Vaak is een Mondo nog wat goedkoper te scoren (25 euro of minder) en met wat verf erbij is er daarom voor zo'n ding best wat te zeggen.
Plaats reactie