NEO 1:18 straat discussie topic

Plaats reactie
Silverarrow
Schaal: 1:43

NEO 1:18 straat discussie topic

Bericht door Silverarrow »

En op eens vliegen de Bugatti T57's je om oren... Ze hadden hun moeite wat mij betreft beter in een mooie Pagani Zonda kunnen steken :whistle:
Vraag me af wie er straks de grote winnaar wordt van de drie: AUTOart, CMC of NEO.
Afbeelding
Mr. Dj M.
Schaal: 1:18

Re: NEO 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik ben bang dat de nederlanders zullen verliezen. Op de foto's ziet het prototype van de Autoart er in ieder geval fantastisch uit en al moet die misschien wat chromen randjes misschien ontberen, er kan wel van alles open en tegen minder geld dan voor de NEO! CMC zal in ieder geval ook nog z'n best moeten doen om de Autoart ruim voor te blijven. De qua prijs/kwaliteit wordt waarschijnlijk minder gunstig dan bij de AA, maar blijft het beperkt tot maximaal 220 euro, dan kan NEO zeker opdoeken met prijzen van 160-180 euro p/st!
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Mr. Dj M. schreef:Ik ben bang dat de nederlanders zullen verliezen. Op de foto's ziet het prototype van de Autoart er in ieder geval fantastisch uit en al moet die misschien wat chromen randjes misschien ontberen, er kan wel van alles open en tegen minder geld dan voor de NEO! CMC zal in ieder geval ook nog z'n best moeten doen om de Autoart ruim voor te blijven. De qua prijs/kwaliteit wordt waarschijnlijk minder gunstig dan bij de AA, maar blijft het beperkt tot maximaal 220 euro, dan kan NEO zeker opdoeken met prijzen van 160-180 euro p/st!
:lol:

Een prijs/kwaliteitsverhouding die bij Autoart beter voor elkaar is dan bij CMC.
Neo krijgt et zeker moeilijk., de vergelijkbare Autoart kan open en is goedkoper. Tegen de high-end kwaliteit en oog voor detail kunnen ze niet op, terwijl ze wel die prijs er aan hangen. Resin model of niet.
Silverarrow

rsh_scuderia schreef:
Mr. Dj M. schreef:Ik ben bang dat de nederlanders zullen verliezen. Op de foto's ziet het prototype van de Autoart er in ieder geval fantastisch uit en al moet die misschien wat chromen randjes misschien ontberen, er kan wel van alles open en tegen minder geld dan voor de NEO! CMC zal in ieder geval ook nog z'n best moeten doen om de Autoart ruim voor te blijven. De qua prijs/kwaliteit wordt waarschijnlijk minder gunstig dan bij de AA, maar blijft het beperkt tot maximaal 220 euro, dan kan NEO zeker opdoeken met prijzen van 160-180 euro p/st!
:lol:

Een prijs/kwaliteitsverhouding die bij Autoart beter voor elkaar is dan bij CMC.
Neo krijgt et zeker moeilijk., de vergelijkbare Autoart kan open en is goedkoper. Tegen de high-end kwaliteit en oog voor detail kunnen ze niet op, terwijl ze wel die prijs er aan hangen. Resin model of niet.
Met +/- 60 euro prijsverschil in 't voordeel van AUTOart denk ik dat er meer mensen voor de AUTOart gaan.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Voor dergelijke bedragen kocht je in 1938 die Bugatti nieuw... in 1:1. :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Dat een model goedkoper is, wil nog niks zeggen over het kwaliteitsverschil Schilvert. Een bburago Mercedes is ook goedkoper, maar toch zijn er mensen die er 70 euri meer voor betalen omdat 'ie van Autoart is
Silverarrow

rsh_scuderia schreef:Dat een model goedkoper is, wil nog niks zeggen over het kwaliteitsverschil Schilvert. Een bburago Mercedes is ook goedkoper, maar toch zijn er mensen die er 70 euri meer voor betalen omdat 'ie van Autoart is
Appels en peren. 'T kan me verder ook weinig interesseren, het model staat niet op mijn wishlist :thump_up: .
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Ik zei ook dat de Autoart de betere prijs/kwaliteit heeft, alleen ik ben bang dat je voor 100 euro nog niet klaar zal zijn bij deze jongen...
Prijzen zijn bij AA ook weer zo'n 15% omhoog gegaan voor de komende releases :thump_down:
Rossy

Re: NEO 1:18 straat discussie topic

Bericht door Rossy »

NEO is wel leuk bezig met zijn 1:18 modellen.
Detail is ook wel netjes, daar ligt het niet aan.
Alleen die prijzen...
Zolang Otto het presteert om vergelijkbare modellen met een vergelijkbare afwerking voor een derde van de prijs aan te bieden komen er bij mij geen grote NEO's in de kast.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

De Neo's zijn wel net wat mooier hoor, vooral de kwaliteitsstandaard lijkt beter de de foto-ets delen zijn echt super!
Maar inderdaad, de prijzen zijn veel te hoog. Als je dat vergelijkt met Otto, dan zijn ze gewoon veel te duur. Als ze nu voor 100 euro zouden gaan, dan was het een stuk reëeler en ik denk dat ze er dan tenminste wat verkopen. Winst maken, moet dan ook nog wel kunnen denk ik, of ze moeten we voor heel kleine badges gaan!
Rossy

Bericht door Rossy »

Precies, zo denk ik er ook over.
Ze zijn dan misschien wel iets beter maar niet zoveel dat het zulke prijzen verantwoord.
Ach, ze komen er wel achter hoop ik.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
tom

Bericht door tom »

Ze maken mooie 1:18s, maar waarom niet een beetje meer moeite om de kentekenplaten wat realistischer te maken? Voor dat bedrag verwacht ik het goede lettertype...
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

tom schreef:Ze maken mooie 1:18s, maar waarom niet een beetje meer moeite om de kentekenplaten wat realistischer te maken? Voor dat bedrag verwacht ik het goede lettertype...
Inderdaad, het meer bedrag tov een Otto wordt nou niet echt helemaal gerechtvaardigd....
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

De Range Rover is erg gaaf :drool: :think: Alleen de hoge prijzen die ze vragen :doh:
togicollector

Bericht door togicollector »

tom schreef:Ze maken mooie 1:18s, maar waarom niet een beetje meer moeite om de kentekenplaten wat realistischer te maken? Voor dat bedrag verwacht ik het goede lettertype...
Precies wat me ook zo stoort. Dan liever geen kentekenplaten wat mij betreft. Maar ik denk dat ik ook wel weet waarom het niet klopt: het lettertype is niet te koop (is speciaal ontwikkeld voor de nederlandse kentekens en niet bij fontshop of op internet te vinden). Maar ook dat is natuurlijk met een beetje meer moeite wel op te lossen.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie