Chipperfields and more...

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Frederic
Schaal: 1:43

Chipperfields and more...

Bericht door Frederic »

Hi,

Aangezien ik nieuw op het forum ben, zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Fred, 53 jaar, en woon in Drenthe.

Behalve het verzamelen van oude Dinky’s, Corgi’s, Tekno’s en andere 1:43 modellen tot aan de jaren tachtig (hoeven niet in perfecte staat te zijn; het was immers als speelgoed bedoeld en om authentieke doosjes geef ik al helemaal niets), heb ik als hobby de oorspronkelijke Chipperfields collectie van Corgi Toys (jaren zestig) aan te vullen met eigen ontwerpen. De nieuwe Chipperfields modellen van de jaren negentig vind ik ronduit lelijk: dan maak ik ze liever zelf. Uitgangspunt zijn wrakjes die ik onder handen neem en ze tot een ‘bijna echt’ Chipperfields item transformeer.

Daarnaast bouw ik zo af en toe een oud 1:43 model om tot iets wat mijn belangstelling heeft. Een promotiewagen van The Beatles, een Corgi Toys promotiewagen (door Corgi zelf in de jaren zestig niet verder gekomen dan een concept), een Corgi Toys bezorgwagen.

Wat ik niet doe is een model tot haar oorspronkelijke fabrieksstaat terugbrengen. Dan houd ik het liever oud en bespeeld of ga op zoek naar een zo best mogelijk bewaard gebleven exemplaar. Geen restauraties dus, maar een make over. Waarbij ik er geen enkele moeite mee heb om ze open te maken. In de handel kelderen ze dan direct in waarde. Maar ik maak ze niet voor de handel. Ik maak ze voor mezelf. De enige waarde die dan telt, is de emotionele waarde.
Laat maar eens een berichtje achter wat jullie er van vinden.

Groet,

Fred

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Frederic op vr 14 jan 2011 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bugatti Veyron

Re: Chipperfields and more...

Bericht door Bugatti Veyron »

Welkom op het forum. Ziet er leuk uit. :thump_up: Ik ben benieuwd naar de rest van je collectie.
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

Mooi,al zie ik hem liever orgineel,omdat die er nog vrij goed uit ziet..
maar toch mooi werk dat je levert... :thump_up:
meer fotos welkom,dinky's,Corgi's....ik kijk er naar uit !!!!
Veicolo

Bericht door Veicolo »

Welkom mededrent! Ik kan zeggen dat ik het voor een groot deel met je eens kan zijn. Oudjes restaureren kan leuk zijn inderdaad maar een bespeeld modelletje heeft ook zo zijn charmes. Kijk bijvoorbeeld maar eens bij de collectie van chummy dj dan zie je wat ik bedoel, maar er zijn nog vele andere verzamelaars actief hier waar je deze bespeelde modellen tegen kan komen. Mij gaat het ook puur om het model an sich en niet om de (eventuele) waarde ervan. Zo er al een waarde is toe te kennen is dat bij mijn verzameling ook veelal in de zin van "zo, wat leuk dat ik die heb gevonden". Authenticiteit is dan geen pré maar wel mooi meegenomen. En 'deusies' nemen alleen maar loze ruimte in beslag; voor mij geen toegevoegde waarde en ik verkoop m'n verzameling toch niet.
Ben erg benieuwd naar fotootjes, met name naar je Chipperfields. Ik heb vele Corgi's en Dinky's stukgespeeld om het zo maar te zeggen maar een Chipperfieldmodel heb ik nooit gehad.
Rock & Roll!!!
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Heel erg mooi gedaan! Ik vind zowel de originele bespeelde modellen als de remakes interessant. Het gaat er inderdaad om wat het model voor jezelf betekent. Ik doe het soms zelf ook, meestal als ik meer dan 1 exemplaar van hetzelfde model heb. Alhoewel niet meer origineel heb je prachtig werk geleverd, mag zeker gezien worden.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Hallo Fred,

Welkom op het forum, en met een heel leuk onderwerp :thump_up:

Heel leuk dat je de Corgi Display Van hebt nagebouwd, inderdaad alleen als voorstel bij Corgi bedacht maar nooit uitgebracht.

Ik heb even snel het nieuwe grote Corgi boek erbij gepakt, waar ook 2 foto's van de echte Karrier Bantam van Corgi in staan.

Ik ben benieuwd naar de Chipperfields :cool:

Groeten,
Ferry
peugeot-gek
Schaal: 1:18

Bericht door peugeot-gek »

Welkom hier,

Heel mooi gedaan,en kijk al uit naar wat die nog zal komen.

greetz :wink:
Wat zijn oude wagens toch leuk.
Frederic

Bericht door Frederic »

Hi,

Dank voor de spontane reacties! Nog geen 24 uur actief op deze site en al direct zulke enthousiaste complimenten! Dat geeft de burger moed.
Deze keer een tweetal Chipperfields. De eerste foto van elk model is een willekeurige foto die ik van het internet ‘pluk’. Ik vergeet namelijk altijd eerst een foto van het wrakkie te maken, voordat ik er mee aan de gang ga...

Voor wat betreft de Karrier die ik tot Gorgi promotiewagen heb getransformeerd: ook die eerste foto komt van het internet. Het toeval wil echter dat ik precies dat model ook werkelijk heb. Een week of drie geleden gekocht en –natuurlijk- intact gelaten. Daarvoor is het model te mooi en te zeldzaam. Voor vrijwel alle modellen die ik ‘vermaak’ geldt dat ik ze er speciaal voor aanschaf en dat ik een mooie versie al in mijn collectie heb. Het gaat mij aan het hart een redelijk gaaf exemplaar met afbijt te lijf te gaan…

Groet,

Fred

Afbeelding

'Deze is bedoeld als clownswagen. De twee oorspronkelijke politieagenten zijn dan ook in een passende (oranje en groene) outfit gestoken...'

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

'Dit was een van mijn eerste werkstukjes. Ik had toen nog niet het lef de wagens open te boren, maar schilderde heel secuur bij de raamrandjes langs. Inmiddels ben ik over die schroom heen, wat maakt dat ik niet meer hoef te zoeken naar exemplaren waarvan de ramen de tand des tijds enigszins hebben doorstaan. MK Models heeft ramen zat op voorraad!'

Afbeelding

Afbeelding
Nelis

Bericht door Nelis »

Welkom op het forum!

Ziet er leuk uit, net of dat het zo hoort in ieder geval! :thump_up:
Bugatti Veyron

Bericht door Bugatti Veyron »

Leuk opgeknapte modellen allemaal. :thump_up:
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Leuk om te zien deze ombouw versies :thump_up:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Frederic

Bericht door Frederic »

Hi,

Allereerst nogmaals bedankt voor de leuke reacties!

Een vraagje: kan iemand mij helpen aan een Routemaster (Engelse dubbeldekkker) schaal 1:50? Het moet een oud model vertegenwoordigen, laten we zeggen tussen begin jaren veertig en eind jaren zestig. De kleur maakt me niet uit. Het mag een beschadigd model zijn vol krassen, als de ramen maar redelijk zijn (MK Models heeft niet alles op voorraad...). Ik wil het model ombouwen tot een Chipperfields directiewagen. Maar denk je dat ik aan een beschadigd model op die schaal 1:50 kan komen? Nergens te vinden.

Alvast dank!

Fred

P.S.: Ik ben me ervan bewust dat dit eigenlijk ik het 'Te koop gevraagd' forum moet staan, maar daar kan ik nog niets plaatsen aangezien ik (nog) geen 50 posts heb.

Afbeelding

'De oorspronkelijke Chipperfields collectie kent weliswaar een Bedford paardenvrachtwagen, maar elk circus beschikt daarnaast ook altijd over meerdere paardentrailers voor één of twee paarden. Zo'n trailer mag dus gewoon niet ontbreken in mijn Chipperfileds collectie. Bij dit item ben ik voor het eerst het typische Chipperfields geel gaan gebruiken. Uitgangspunt voor de juiste kleur waren de onderzijden van de kooiwagens. Na lang zoeken vond ik uiteindelijk de goede kleur geel. Ook het rood vergde het nodige speurwerk, maar Chipperfields blauw bleek gewoon nergens te koop. Met het huifje van de Landrovers als voorbeeld bij me, heb ik de kleur dan maar op kleur laten mengen. Een flink blik vol: ik kan er heel wat Chipperfields van kleuren.'

Afbeelding

Afbeelding
squadraminiatura

Bericht door squadraminiatura »

Frederic schreef:P.S.: Ik ben me ervan bewust dat dit eigenlijk ik het 'Te koop gevraagd' forum moet staan, maar daar kan ik nog niets plaatsen aangezien ik (nog) geen 50 posts heb
Dan zal ik maar een illegaal antwoord geven, en hopen dat de Mod niet meekijkt :shhh:

Als je een oude Londenaar wilt hebben uit die periode dan zou dat een AEC-RT worden. Introductie in 1939, en de laatste uit die serie heeft tot 1979 dienst gedaan.
Dit type heeft een smalle verticale grille.
De AEC Routemasters werden pas in 1961 geintroduceerd. Dit is het type met de brede AEC snuit.
Uiteraard zijn er nog legio andere, maar dit zijn wel de bekendste.
Volgens mij zijn daar wel Corgi opknappers van te vinden, en als die niet via het forum komen, dan is zoeken in de rommelbakken en dozen
op de NAMAC beurs een goede bron.
Jammer dat ik het niet eerder wist, afgelopen zaterdag op de beurs behoorlijk wat bakken en dozen uitgemest op zoek naar opknappers.( en gevonden :D )
Op de Engelse Ebay worden ook nog wel opknappers aangeboden, maar prijzen varieeren nogal.

Mocht ik wat weten, dan "hoor" je dat wel.

Groeten,
Ferry
exit
Contacteer:

Bericht door exit »

mooie collecite/ombouws
Welkom ook op het forum
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
tom