Aangezien ik nieuw op het forum ben, zal mijzelf even voorstellen. Ik ben Fred, 53 jaar, en woon in Drenthe.
Behalve het verzamelen van oude Dinky’s, Corgi’s, Tekno’s en andere 1:43 modellen tot aan de jaren tachtig (hoeven niet in perfecte staat te zijn; het was immers als speelgoed bedoeld en om authentieke doosjes geef ik al helemaal niets), heb ik als hobby de oorspronkelijke Chipperfields collectie van Corgi Toys (jaren zestig) aan te vullen met eigen ontwerpen. De nieuwe Chipperfields modellen van de jaren negentig vind ik ronduit lelijk: dan maak ik ze liever zelf. Uitgangspunt zijn wrakjes die ik onder handen neem en ze tot een ‘bijna echt’ Chipperfields item transformeer.
Daarnaast bouw ik zo af en toe een oud 1:43 model om tot iets wat mijn belangstelling heeft. Een promotiewagen van The Beatles, een Corgi Toys promotiewagen (door Corgi zelf in de jaren zestig niet verder gekomen dan een concept), een Corgi Toys bezorgwagen.
Wat ik niet doe is een model tot haar oorspronkelijke fabrieksstaat terugbrengen. Dan houd ik het liever oud en bespeeld of ga op zoek naar een zo best mogelijk bewaard gebleven exemplaar. Geen restauraties dus, maar een make over. Waarbij ik er geen enkele moeite mee heb om ze open te maken. In de handel kelderen ze dan direct in waarde. Maar ik maak ze niet voor de handel. Ik maak ze voor mezelf. De enige waarde die dan telt, is de emotionele waarde.
Laat maar eens een berichtje achter wat jullie er van vinden.
Groet,
Fred