AutoArt brengt een nieuwe serie 1:43 'high end' modellen uit, met van alles dat open kan.
De eerste is gelijk de mooiste

, namelijk de Lamborghini Miura SV.
De mijne is oranje, en de deuren kunnen open, net als de voorklep en de motorkap.
Ook de kofferbak kan open, en zelfs het roostertje voorin waaronder de tankdop zit
Schitterend model, strak in de lak en zeer goed gedetaileerd, en remember, dit is 1:43
Model is genummerd (0190, op certificaat en onderkant display), met een boekje en een loupe erbij om de details beter te kunnen zien, en de deuren etc. te openen met het puntige eindje. Ook een poetsdoekje zat erbij
Het display met spiegel-onderkant vind ik wat goedkoop overkomen en wat groot, maar dat komt omdat je hem dan ook volledig open kunt displayen.
Alles sluit mbv kleine magneetjes !
Hoewel het model er prachtig uitziet had ik toch ook direct iets van .. mwah.
Heb hem net nog even vergeleken met een Minichamps en een Looksmart.
Het lijkt erop dat het model wat smal is, eerder een gewone Miura dan een SV.....
Ik mis de brede schouders van een SV !
Ook de voorruit is wat te rond, vooral bovenaan. Koplamjes staan wat te recht op en de vorm van het zwart eromheen hoort wat ronder te zijn (voor).
Verder zijn de bandjes wat klein (zijn moderne low-profile banden), de wielkasten (vooral voor) horen beter gevuld te zijn.....
Het ontbreken van een buitenspiegel mag gerust een misser genoemd worden.
Veel SV's hadden airco en een daarvoor aangepast dashboard. Had hier ook wel in gemogen, maakt nog meer duidelijk dat het oom een SV gaat. (of in dit geval dat AA een gewone of S heeft genomen als basis, met wat SV details)