Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

De 1/43 is wel een hele aparte Ferrari of niet :?: Ik heb die nog nooit eerder gezien.
Regenkaiser

Bericht door Regenkaiser »

He, Jelmer

Ook 1:43 gaan verzamelen?
Geen verkeerde keuze, vooral omdat IXO op dit moment een hele reeks Ferrari's in 1:43 gaat uitbrengen voor een schappelijke prijs.
Heb er inmiddels 4 in mijn bezit:
Ferrari 288 GTO
Ferrari 360 Modena
Ferrari Enzo
Ferrari 575 M Maranello
Zien er supergoed uit :worshippy:
Ik verzamel al jaren alle schalen, van 1:87 (Herpa) tot 1:12 (Kyosho)
Heb ongeveer 700 modellen, maar moet er nog een gepaste ruimte voor vinden :cry:

Regenkaiser
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Hmmm wordt weer glasplaten bestellen volgens mij :lol: Mooie aanwinsten weer. Ga je je 1:43 nu ook verder uitbreiden?
W-J

Bericht door W-J »

Mooie aanwinsten Jelmer :thump_up:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D leuke aankopen heb je weer :thump_up:
Droes
Schaal: 1:18

Bericht door Droes »

die 512 TR is wel vet ja! mooi mooi :thump_up:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

dank voor de reacties! :worshippy:

Om even wat vragen te beantwoorden,

Bart schreef:De 1/43 is wel een hele aparte Ferrari of niet Ik heb die nog nooit eerder gezien.
Het is inderdaad een vreemde Ferrari. Ik geloof dat er ook maar een paar van zijn gemaakt (in het echt dan). Het is de voorloper van de Ferrari F40, die lijnen kun je ook duidelijk in dit model zien. En ik weet het niet zeker, maar er zijn als het goed is nog maar 5 GTO Evoluzione's over, en met een paar word zo nu en dan nog geraced.

Regenkaiser schreef:He, Jelmer

Ook 1:43 gaan verzamelen?
Geen verkeerde keuze, vooral omdat IXO op dit moment een hele reeks Ferrari's in 1:43 gaat uitbrengen voor een schappelijke prijs.
Heb er inmiddels 4 in mijn bezit:
Ferrari 288 GTO
Ferrari 360 Modena
Ferrari Enzo
Ferrari 575 M Maranello
Zien er supergoed uit
Ik verzamel al jaren alle schalen, van 1:87 (Herpa) tot 1:12 (Kyosho)
Heb ongeveer 700 modellen, maar moet er nog een gepaste ruimte voor vinden

Regenkaiser

Ik ga 1:43 verzamelen ja.. ik ben met 1:18 en 1:12 zo ver, dat ik nog enkele modellen zoek die ik graag wil hebben. En omdat ik natuurlijk wel wat moet verzamelen, ga ik 1:43 erbij verzamelen :mrgreen:
Afbeelding
Bracer

Bericht door Bracer »

EN JAWEL! Jelmer is officieel besmet met het 1:43 virus

Haha, nee he, jij ook al Jelmer? :mrgreen: tis een letterlijk virus!

Maar ff serieus, weer prachtige aanwinsten hoor :thump_up: wel een vreemd die evoluzione maar nu je het zegt, de F40 komt er idd in terug (maar dan nog wat mooier :wink:)
Afbeelding
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

jelmer schreef:Het is inderdaad een vreemde Ferrari. Ik geloof dat er ook maar een paar van zijn gemaakt (in het echt dan). Het is de voorloper van de Ferrari F40, die lijnen kun je ook duidelijk in dit model zien. En ik weet het niet zeker, maar er zijn als het goed is nog maar 5 GTO Evoluzione's over, en met een paar word zo nu en dan nog geraced.

Ik ga 1:43 verzamelen ja.. ik ben met 1:18 en 1:12 zo ver, dat ik nog enkele modellen zoek die ik graag wil hebben. En omdat ik natuurlijk wel wat moet verzamelen, ga ik 1:43 erbij verzamelen :mrgreen:

Als je iets specifieks zoekt in 1:43, laat me het als je wilt even weten, dan mail ik je (geheel vrijblijvend uiteraard) een lijstje. Ik zit er over te denken om de meeste van mijn 1:43 modellen juist weg te doen.

Ik heb ook een 1:43 288 GTO Evoluzione (zo heet die vreemde Ferrari) maar dan van Jouef (die er om eerlijk te zijn m.i. beter uitziet). Er zijn er in het echt nog drie over (twee of drie zijn er gebruikt/getest/vernietigd t.b.v. de F40).
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Vandaag weer een (voor mijn doen) klein pakketje thuis gestuurd gekregen.

Ferrari 512M
Schaal 1:43
merk Minichamps

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind het een kwalitatief zeer goed en leuk modelletje. Prijzen van deze minichamps zijn ook lang niet gek. Ik heb voor deze 17,50 euro betaald. Zo kun je eens vaker iets kopen! Alleen jammer dat Minichamps Ferrari bijna niet in het rood te vinden is, en als je er één hebt gevonden dat deze dan onbetaalbaar word!
Laatst gewijzigd door jelmer op do 26 jan 2006 12:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
B.A.Z. 10

Bericht door B.A.Z. 10 »

heel mooi model(letje) :mrgreen: ziet er goed uitgewerkt uit,maar de kleur rood zou idd beter zijn.
Afbeelding
W-J

Bericht door W-J »

Klein maar fijn :P
Mooie aanwinst Jelmer :thump_up:
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Zeker een leuk model alleen jammer dat hij straks zo op gaat vallen in je merendeel rode verzameling :lol:
Executive

Bericht door Executive »

Mooi model :thump_up:

Toch vind ik de 512m ("facelift"van de 512 TR) een van de lelijkste ferrari's van de laatste 10 jaar! Als model in deze uitvoering zeer gedetaileerd, en dus een mooie aanwinst voor je ferrari verzameling. :wink:

Wat kost zo'n rode dan?
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ricardo schreef:Zeker een leuk model alleen jammer dat hij straks zo op gaat vallen in je merendeel rode verzameling
Daar heb ik een oplossing voor gevonden! Omdat rood moeilijk is te vinden, heb ik besloten om rood én geel te gaan verzamelen. Word straks een kleurige boel denk ik! Ook ga ik niet alle modellen verzamelen, maar allen modellen die in het echt na 1980-1981 of iets in die richting zijn uitgebracht. Dus alleen de wat nieuwere modellen. :D

Executive schreef:Toch vind ik de 512m ("facelift"van de 512 TR) een van de lelijkste ferrari's van de laatste 10 jaar! Als model in deze uitvoering zeer gedetaileerd, en dus een mooie aanwinst voor je ferrari verzameling.
Smaken verschillen (en gelukkig maar) ik vind persoonlijk deze mooier dan de testarossa of de 512TR.. ik vind ze zelf veel te hoekig :?

Executive schreef:Wat kost zo'n rode dan?
Dat weet ik niet, maar ik heb wel gehoord dat sommige modellen in het rood kunnen oplopen tot over de 100 euro :shock:
Stel je voor.. gele kleur: 17,50
rode kleur: (laten we zeggen) 60 euro
dan is de keus bij mij snel gemaakt.. dan maar geel én rood verzamelen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie