Tja zo ziet een 330 LMB van BBR zonder dak er van binnen uit........
Maar niet getreurd, geld terug en het model toch in bezit tegen een lagere prijs ook nog eens!!
Deze #12 werd 5e overall en 1e in de klasse prototype +3000, tijdens de 24 uur van Le Mans in 1963. Van de 3 LMB's was dit de enige die aan de finish kwam. De 330 LMB was een op sportief gebied niet helemaal gelukte variant op 250 GTO, de zwaardere motor van de Testarossa bleek in praktijk niet echt werken in een GT. Er zijn er maar 5 van gebouwd. De #12 bestaat momenteel nog steeds.
Ferrari 250 SWB #14 Le Mans 1961
We gaan nog ff lekker door. Persoonlijk vind ik dat er wat weinig Ferrari 1/43 te zien is.
Dit model is door Madyero gebouwd. Zelf nooit van gehoord, maar hij heeft goed werk geleverd. Hij schijnt ook voor Remember en MG Model Plus te bouwen. De prijs was in ieder geval aanzienlijk lager dan de MG Model Plus modellen.
Deze 250 SWB #14 werd in 1961 3e overall en 1e in de GT klasse tijdens de 24 uur van Le Mans. In 1961 was de zoektocht naar gewichtsbesparing al begonnen. De 250 SWB had een ingekort chassis, de bumpers waren erafgehaald en had maar 1 ruitenwisser.
HECO Ferrari 250 TR, Le Mans 1958
Via een medeverzamelaar is deze schitterende 250 TR van Heco in mijn bezit gekomen. De 1e Heco, TR '61 smaakte naar meer. Helaas zonder doos, maar daar was de prijs ook naar en de doos heeft voor een behoorlijk volle vitrine wat lastige afmetingen dus deze krijgt binnenkort een BBR showcase.
De 250 TR is wat mij betreft 1 van de mooiste Ferrari's ever.
De sierlijke spatboarden van '57 versie waren in 1958 vervangen. Die gingen klapperen op topsnelheid. Na 4 jaar niet meer gewonnen te hebben op Le Mans, wonnen Gendebien/Hill weer voor Ferrari de "race der races". De 250 TR en varianten waren succesvol in de sportcars tot 1962.
Redline Ferrari 430 GTC, VIRGO Racing, Le Mans Series 2008
Om het rood in de 430 club eens te doorbreken, een 430 GTC met een totaal andere livery dan de meeste topteams in de GT klasse die met een 430 racen.
Deze #86 430 van het Virgo Motorsport won met Robert Bell de GT2 klasse van de Europese Le Mans Series in 2007 en 2008. Model is van Redline. Zoals bekend ben ik erg van dit merk gecharmeerd, helaas door licensie perrikelen is men gestopt

. Prima gedetailleerd, decals mooi duidelijk en strak in de lak.
Handbouw modellen zijn meestal duurder dan diecast. Maar voor wat betreft mazzeltjes op prijsgebied staat deze 312 PB van Tameo wel bovenaan.
Normaal gesproken kost een Tameo kit (witmetaal) al ca € 40,-. Een goed gebouwde of factory built ruim boven de € 100,-. Ik heb dit model voor $ 16,50 gewonnen op Ebay. De verzendkosten waren nog hoger. . Voor dit bedrag kun je niet zoveel verwachten, maar het model is echt prima gebouwd, misschien ooit nog een keer een blanke laklaag erover.
Deze 312 PB #3 won in 1972 de Targa Florio. Feitelijk was de Targa Florio een rally op de openbare weg voor sportscars en GT's. Er werden snelheden van tegen de 300 km gehaald. Tot 1972 telde de Targa Florio gewoon mee voor het WK sportscars en GT's. Ferrari stuurde in 1972 maar één auto met Merzario/Munari, het WK was al binnen. (alle races muv Le Mans werden gewonnen, Le Mans liet Enzo lopen omdat dat volgens hem te lang duurde)
Maar om de Italiaanse eer op Italiaans grondgebied moest toch met Alfa Romeo nog wel ff worden gestreden . Landgenoot Toine Hezemans werd 3e in een Alfa.
Ben nu weer helemaal bij en hopelijk voelen meer Ferrari 1/43 verzamelaars zich geroepen om foto's te plaatsen.
Voorlopig zal het weer ff rustig blijven. Het budget is weer voor een tijdje op.