(MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

nielsmk1
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 23:30
Schaal: 1:18
Locatie: Oost-Groningen

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door nielsmk1 »

waar heb je deze brug vandaan?

ik zoek namelijk ook nog zo iets
De VAG verzamelaar in 1:18/1:43/1:87
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door exit »

dat is een brug/lift van GMP
heb die ook staan.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
Skyline GTR
Berichten: 79
Lid geworden op: do 27 mei 2010 19:09

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Skyline GTR »

Absolute fantastic dio,great :thump_up:
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Skyline GTR schreef:Absolute fantastic dio,great :thump_up:
Thank you very much :thump_up:
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

nielsmk1 schreef:
waar heb je deze brug vandaan?

ik zoek namelijk ook nog zo iets

Die GMP Brug heb ik bij Pole Position te Zandvoort gehaald, was de laatste... Ik heb er lang na moeten zoeken, mede doordat ze tijdelijk niet meer gemaakt worden door GMP, men weet ook niet voor hoelang, of wellicht ze helemaal niet meer worden gemaakt. Ik heb bij diverse andere modelwinkels ook geprobeerd, waaronder JSN modelauto's, quality scales, sdmodelcartuning, toms.nl, allen hadden ze niet meer... Of je moet hem via e-bay/marktplaats zien te krijgen...uiteraard worden ze wel steeds prijziger. Ander is een twee post lift iets ? Komt een nieuwe uit van snap on in schaal 1:18 wellicht in juni of juli dit jaar, prijs rond de € 60,- ( ook deze versie was er van GMP, maar is retired.. Dan heb je er nog een van hotworks ook twee post lift, deze zijn er nog wel aardig veel en ook niet al te duur rond de € 29,-

Succes... :wink:
nielsmk1
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 02 mar 2011 23:30
Schaal: 1:18
Locatie: Oost-Groningen

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door nielsmk1 »

thn voor de info

misschien dat ik nog geluk heb ik houten 2 april

hou iig ebay en MP in de gaten
anders moet het maar een 2 kolommer worden
De VAG verzamelaar in 1:18/1:43/1:87
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

nielsmk1 wens je veel succes met je speurtocht en ja wellicht heb je geluk in Houten ! :)
Fiber
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 26 nov 2010 11:18
Schaal: 1:87

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Fiber »

Knap werk... echt héél knap werk!!!! :thump_up:
Gebruikersavatar
Dylan
Berichten: 305
Lid geworden op: do 01 apr 2010 16:28
Schaal: 1:18
Locatie: Affligem

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door Dylan »

Super man!! echt heeeeeel knap gedaan :thump_up: :thump_up:
Autotechnieker => mijn job en passie :)
Gebruikersavatar
edsped
Berichten: 224
Lid geworden op: vr 01 apr 2011 03:08
Schaal: 1:24

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door edsped »

MustangCruiser schreef:
marco155 schreef:Echt een geweldige dio!!!
zou je mij kunnen vertellen hoe je die deuren hebt gemaakt, en hoe ze bijv. op de helft blijven staan??

ECHT geweldig!!!
Natuurlijk kan dat: hieronder volgt mijn stappenplan voor de garagedeuren:

Als je aan het begin van de topic leest, heb ik daar al iets overgeschreven en de afbeeldingen er bij geplaatst.

1. Opmeten van de U-vormige balken, en zagen met een ijzerzaag.

2. Het plaatsen van de u-vormige aluminium balken langs de open gezaagde garage-openingen (toekomstige deuren) circa 40,2 cm lang (H) deze dan plaatsen: zes stuks in totaal. Twee voor elke garagedeur

3. opmeten hoeveel cm de latjes nodig zijn om de opening te dichten en dat de latjes voldoende ruimte hebben om te schuiven tussen de aluminium u-vormige balken.

4. de latjes op maat zagen en schuren,

5. In totaal zijn er 7 latjes nodig om de opening te dichten, deze latjes lijm je aan elkaar zodat het een geheel vormt, daarna spuitje je deze in de gewenste kleur, in mijn geval zilvergrijs. De tussen gleuven die ontstaan doordat je ze aan elkaar lijmt maak je zwart zodat het net lijkt of deze delen los aan elkaar verbonden zijn en met het omhoog gaan meebewegen. (met behulp van flexibel siliconen lijm krijg je dit effect, waardoor ze makkelijk buigen en dus ook halverwege simpel vast kunt zetten. (echter gewoon houtlijm kan ook, maar dan wordt het een strak stuk hout).
Tot slot plak je aan de buitenkant een sticker met niet parkeren er op.

6. Aan de binnenkant van de garagedeur openingen zit voldoende ruimte circa 1,3 cm om een draaiplaatje te installeren (zie afbeelding op de eerste pagina van deze topic) Dit zorgt ervoor dat als je de garagedeur compleet om hoog duwt, je hem kan vastzetten, als zekerheidslot dat hij niet weer naar beneden komt; met name belangrijk als je houtlijm hebt gebruikt voor de latjes van de deur.

7. Als je aan de binnenkant en buitenkant van de garagedeuropeningen kijkt, zie je dat ik aan beide kanten een u-vormige balk heb geplaatst over de breedte van alle deuren met daaronder een platte aluminium lat van circa 1cm breed, en 60 cm lang. Deze dienen er om de hoogte van deuren aan te geven en het design vorm te geven.

8. Zoals bij punt 7 is beschreven dienen deze balken voor design. De binnenste eigenlijk niet, in de u-vormige balk zitten elektrische draden die zijn vast gezet met wederom Flexibele siliconen kit en banen zich een weg tot ook de binnenste ring tot aan de kroon bij het uiteinde. (aan de binnenkant van elke u-vormige (zes stuks) hoort nog een rails (deze is hier nog niet geplaatst, wel al in orde gemaakt) met beide een link naar een simpele 9 of 12 volt batterij kunnen de deuren dan elektrisch omhoog en omlaag. ( de batterij komt dan onder bij de trap die ik geplaatst heb in de vorm van een krat, zodat men de batterij niet ziet. (de hoofdschakelaar komt aan de zijkant bij de eerste deur, daarna vervolgen de schakelaars in de tussen openingen bij elke deur, om deze individueel te kunnen openen. (de andere kronen en 'buis' verbindingen die je ziet kunnen lichte stroom geleiden, waardoor je met een batterij op elke plek van een kroontje stroom kunt halen, uiteraard alleen mogelijk als de batterij is aangesloten liefst twee keer 12 volt in verband met de deuren. En niet te vergeten elk plaatje moet elkaar wel raken in de juiste orde, ook in de kroon-verbindingen, anders geen stroom, stukje natuurkunde..

Hoop dat ik het allemaal zo goed uitleg, :doh: (DOEN IS MAKKELIJKER DAN HET NA TE VERTELLEN) !

Zal nog wel wat foto's maken van de draden in de u-vormige balk etc..plaats ik z.s.m.

Schitterend stuk huisvlijt man!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb denk ik een mooi idee om je garage deuren open en dicht te laten gaan .
Zorg dat allen balken afzonderlijk goed omhoog en omlaag gaan.
Gebruik lange tapeinden en bevestig of maak moeren vast op de onderste balk zeg maar.
(dat heeft hetzelfde effect volgens mij als 2 moeren op een tapeind doen )
Als ik het dan goed heb moeten je deuren dan (net als in het echt) (op een bepaalde vertraagde manier ) naar boven en beneden gaan .
Probeer het eens (volgens my het zelfde effect als een black en decker workmate )
snap je me?
Oh ja mischien een tip,maak eens fotos buiten .
Volgens mij weet je dan helemaal niet wat jij in hemels naam gedaan hebt KEREL ;) .
GA ZO DOOR .

vriendelijke groet

Erwin
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Bedankt voor je reactie Erwin, ik begrijp wat je bedoelt, maar hou het voorlopig op mijn huidige installatie, hij werkt in ieder geval, wellicht verander ik het nog wel, waarbij je eventueel ook gebruik kan maken van een switchpilot...will see :)
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: MustangCruiser FORD DIORAMA

Bericht door MustangCruiser »

Het is alweer enige tijd geleden dat ik ben bezig geweest met nieuwe aanpassingen aan mijn ford diorama. Ik hoop er dit jaar weer verder mee te gaan. Echter nu even iets anders, een vraag met betreffende een project wat mijn neefje al heel lang wil doen en ik hem zou helpen....Hij is gek van Jurassic park.en wil een soort van diorama maken.Nu heeft hij diverse Hummers en wil deze in ongeveer dezelfde vorm en kleur hebben als de bekende jeep. Ik heb het volgende al gedaan met de hummers, slechts onderdelen verwisseld en nog geen decals geplaatst: Komt dit een beetje in de buurt ? zie foto's...graag jullie reacties en of tips of ideeën, zodat ik hem verder kan helpen... :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
schuifelhoofd
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo 26 mei 2010 08:16
Locatie: Aarschot, Belgie
Contacteer:

Re: (MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Bericht door schuifelhoofd »

Behalve dat de kleuren niet echt de goede zijn vind ik ze zo wel stoer,
net safari voertuigen, precies goed dus.

Altijd een plezier om je topic over je garagebouw nog eens te herlezen, SUPER :cool:

Vraagje: waar heb je deze led-strips vandaan?
Afbeelding

En ik moet zeggen dat je smaak hebt, 6 ! van deze staan ook bij mij in de vitrine :P
7 als je de witte FR500C meetelt (die ik omgebouwd heb naar een Shelby GT500 "R")
http://www.modelautoforum.nl/viewtopic. ... 30#p432744
Afbeelding
Geeteezes
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 04 nov 2011 16:02
Schaal: 1:18

Re: (MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Bericht door Geeteezes »

Sorry ik heb geen verstand van dino's enzo maar je dio krijgt dikke duimen omhoog
Gebruikersavatar
MustangCruiser
Berichten: 234
Lid geworden op: di 18 jan 2011 01:42
Schaal: 1:18

Re: (MustangCruiser FORD DIORAMA) 20 JAN 2012 VRAAG ?

Bericht door MustangCruiser »

[quote="schuifelhoofd"]Behalve dat de kleuren niet echt de goede zijn vind ik ze zo wel stoer,
net safari voertuigen, precies goed dus.

Altijd een plezier om je topic over je garagebouw nog eens te herlezen, SUPER :cool:

Vraagje: waar heb je deze led-strips vandaan?
Afbeelding

En ik moet zeggen dat je smaak hebt, 6 ! van deze staan ook bij mij in de vitrine :P
7 als je de witte FR500C meetelt (die ik omgebouwd heb naar een Shelby GT500 "R")


Bedankt voor je reactie ! Altijd fijn om nog een mustang liefhebber hier te zien ! Tja inderdaad lijkt net safari wagens, dus ben wel op de goede weg...we zullen zien... :)
De led-verlichting heb in Dortmund in een doe het zelf zaak op de koopjes afdeling weten te bemachtigen. Tip: deze kun je ook bij de praxis halen met adapter ca. €60,- drie stuks wel prijzig, maar kwaliteit. Ik had wat meer geluk slechts € 25,- en nieuw in verpakking :mrgreen:
Plaats reactie