Doorzichtige motorkap maken
- 1:18 24/7
- Schaal: 1:18
Doorzichtige motorkap maken
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, hebben sommige van mijn modelauto's de laatste tijd 'last' van een doorschijnende motorkap. Het leek me leuk om deze techniek hier met jullie te delen, dus voila:
Stap 1
Maak met een statief twee foto's van een auto op de zelfde plek, eentje met een open en de andere met een dichte motorkap:
Stap 2
Open beide foto's in je fotobewerkings programma, ik gebruik Adobe Photoshop 7. Selecteer foto 1, knip en plak hem over foto 2 heen. In het layer venster kan je de opacity (transparantie) van de eerste foto aanpassen, zet hem bijvoorbeeld op 50% dan ziet het er zo uit:
Stap 3
Nu gaan we de motor nog wat beter zichtbaar maken en de overgangen wat vloeiender. Pak de eraser (gum) tool en pak een 'brush' met een zachte overgang. Verwijder hiermee op de bovenste 'layer' (open motorkap) de randen rondom de motor, de rest van die foto moet je ook weghalen, zodat alleen de motor overblijft. Als het goed is ziet het er dan zo uit:
Stap 4
Ten slotte nog het onnodige wit om de auto wegsnijden, wat knoeien met layers, colors en contrast, kadertje eromheen en klaar is kees!
Stap 1
Maak met een statief twee foto's van een auto op de zelfde plek, eentje met een open en de andere met een dichte motorkap:
Stap 2
Open beide foto's in je fotobewerkings programma, ik gebruik Adobe Photoshop 7. Selecteer foto 1, knip en plak hem over foto 2 heen. In het layer venster kan je de opacity (transparantie) van de eerste foto aanpassen, zet hem bijvoorbeeld op 50% dan ziet het er zo uit:
Stap 3
Nu gaan we de motor nog wat beter zichtbaar maken en de overgangen wat vloeiender. Pak de eraser (gum) tool en pak een 'brush' met een zachte overgang. Verwijder hiermee op de bovenste 'layer' (open motorkap) de randen rondom de motor, de rest van die foto moet je ook weghalen, zodat alleen de motor overblijft. Als het goed is ziet het er dan zo uit:
Stap 4
Ten slotte nog het onnodige wit om de auto wegsnijden, wat knoeien met layers, colors en contrast, kadertje eromheen en klaar is kees!
- Donkervoort
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Heel mooi gedaan zo!
@Bracer: er zijn ook nog van die Exoto's waar de hele body afkan...
@Bracer: er zijn ook nog van die Exoto's waar de hele body afkan...
Bekijk ook mijn site: http://www.myprojects.nl/jurrienk
Re: Doorzichtige motorkap maken
super uitleg
misschien zelf ook maar eens zoiets maken als ik er de tijd voor heb
misschien zelf ook maar eens zoiets maken als ik er de tijd voor heb
De VAG verzamelaar in 1:18/1:43/1:87
- Zuugnap
Re:
dat is het probleem niet zo alleen het in elkaar zetten is weer een ander verhaal, heb me zitten donderjagen om dat stuurpennetje weerPeter Parker schreef:Leuk idee zeg, zou wat zijn als je de hele wagen met stoelen en chassis doorschijnend kon maken.
terug op zn plek te krijgen bij onderstaand model... daarnaast ik heb CMC's eens nader bekeken maar daar gaat het niet! of ik durf het
niet aan... afgedekt met bodemplaat ed.
-
- Moderator
Re: Doorzichtige motorkap maken
De Porsche Can-Am of een CMC Sharknose/Birdcage zou hier uitstekend voor kunnen fungeren.
Eventueel kan ik met de forummeeting de Porsche van Exoto meenemen, waar Zuugnap ons kan meenemen hoe je dit doet met photoshop
Eventueel kan ik met de forummeeting de Porsche van Exoto meenemen, waar Zuugnap ons kan meenemen hoe je dit doet met photoshop