Hier dan eindelijk de foto's, vandaag vier nieuwe 1/43's binnengekomen, wacht nog
op een Brumm Ferrari-Lancia D-50. Ik begin vandaag met de oude vertrouwde Bburago.
Ferrari California 2008 Bburago
De California werd in 2008 op de Paris motor show onthuld door Ferrari. Het is een
2+2 en het is de eerste Ferrari met een metalen klap-dak en tevens ook de eerste met een V8 voorin.
De naam komt van de 1957 Ferrari 250 GT California, je ziet ook veel retro-looks van de 250 terug in de
hedendaagse California zoals de luchtinlaat op de motorkap, de grilles aan de zijkant en de vorm.
Het model zelf kan natuurlijk niet op tegen bijv. een BBR maar ik ben diep onder de indruk over de kwaliteit
van deze Bburago, iedereen kent ze vast wel; de 1/43 Testarossa's en 348's die Bburago altijd maakte, dat was
echt niks. Nu Bburago opnieuw is begonnen met Ferrari zie ik echt een grote vooruitgang, met name is het te
zien in het interieur; het dashboard is goed nagemaakt met ruitpatroon en al, het beroemde Ferraristuur met
de velen knoppen is erg mooi gelukt: met startknop e.d, sommige onderdelen zilver, sommige zwart in tegenstelling
tot de oude Bburago's die gewoon alles één kleur liet. Dan het exterieur. Het is in dat opzicht niet veel vooruit
gegaan, de achterlichten zijn in de body gegoten, er zit geen diepte in de velgen. De decals zijn wel een stuk verbeterd.
Ik denk dat ik nu wel genoeg heb gepraat, hier zijn de foto's.

By
ferrarithijs at 2011-07-01

By
ferrarithijs at 2011-07-01
Gr Thijs