Miniaturen Ombouwen qua Opdruk - Hulp Gezocht!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rocky7up
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 03 aug 2011 20:47
Schaal: 1:43
Locatie: Rosmalen, Noord-Brabant
Contacteer:

Miniaturen Ombouwen qua Opdruk - Hulp Gezocht!!

Bericht door Rocky7up »

Beste Forumleden,

Ik heb nog nooit een miniatuur omgebouwd, of ook maar eentje met een sticker of dergelijk beplakt, maar ik wil er toch iets mee gaan doen.

Het zit zo:
Ik ben de baas van een sim-racing team op verschillende race simulatoren, genaamd Team Rock Racing. Ik wil voor mijn team genoten graag een stuk of 20 miniaturen maken met ons team logo erop, en misschien nog een sponsor logo.

Als ik dit professioneel wil laten doen, zou het snel honderden euro's kosten, en moet ik in grote oplagen bestellen. Dit is voor mij toch iets erg te duur.

Ik ben nu een manier proberen te vinden om het volgende te doen:

Een miniatuur van bijvoorbeeld Matchbox of zo, 25 keer kopen. Hier op de motorkap wil ik graag het team logo doen, en op beide zijkanten een logo van een sponsor.

Alleen heb ik ten eerste geen idee waar zo'n grote hoeveelheid van 1 en het zelfde model te kopen, maar nog veel belangrijker, ik zou bij god niet weten hoe ik deze logo's op de miniaturen krijg.

Vandaar de vraag of iemand or meerdere me hierbij zouden kunnen helpen, omdat ik aan neem dat sommige mensen op dit forum vast wel ervaring hebben met iets dergelijks.

Als eerste wil ik om advies vragen, en tips enzo.

Dus bij deze, wat moet ik doen? :P


Ik kijk uit naar antwoorden. :)


Groetjes,
Rocky7up / Walter
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Miniaturen Ombouwen qua Opdruk - Hulp Gezocht!!

Bericht door Rossy »

Kijk eens rond bij Tom's.
Deze hebben een leuk assortiment aan 1:64 modelauto's.
De meeste amerikaans.
Als je er een naar je smaak gevonden hebt, kan je de auto's gaan beplakken met je eigen decals.
Deze kan je zelf maken!
Je maakt een logo en maakt deze pas voor het oppervlak waar je hem wilt plaatsen.
Als het logo het juiste formaat heeft, zorg er dan voor dat je zoveel mogelijk van deze logo's op een A4 plaatst.
Wel met genoeg ruimte er omheen dat je ze nog goed uit kan knippen.
Druk dit vel nu af op decalpapier.
Laat dit drogen en behandel het vel met decalsealer of blanke lak.
Laat dit weer goed drogen.
Haal het model uit elkaar als dit mogelijk is.
Knip de decals strak uit en week ze per stuk in halfwarm water.
Plaats de decals op het model, dep ze droog met keukenpapier en maak gebruik van een föhn oom de decals netjes in de naden te krijgen.
Laat dit weer drogen.
Als het even kan, spuit dan een paar dunne laagjes blanke lak over het model met de decals zodat de decals goed beschermd zijn.
Laat dit weer goed drogen en zet de modellen weer in elkaar.
Als de modellen niet te demonteren zijn, dan kan je de modellen ook in zijn geheel onderdompelen in Parket+ van Pledge.
Dit product kan gewoon op ruiten en dergelijke gebruikt worden en laat een keiharde laag achter.

Op deze manier moet je een heel eind kunnen komen.
Succes!
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Plaats reactie