Bedrogen worden op Internet

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D tja dat is ook zo als je dieven aan huis krijgt ,je weet het niet van op voorhand :D :D :mrgreen:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Gewoon eventjes langs gaan is toch wel meestal de meest effectieve oplossing....spreek uit ervaring...
Afbeelding
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

kwiebje schreef:Gewoon eventjes langs gaan is toch wel meestal de meest effectieve oplossing....spreek uit ervaring...

Je moet indruk maken, als je alleen gaat heeft dat niet veel effect.
Met z'n 2-en is beter, nog beter is als de 2de man op afstand blijft maar wel overduidelijk in het zicht staat... En gewoon vriendelijk blijven.

En dan hoeft het nog niet goed te zijn... Want wat als diegene die de deur open doet indruk op jou en je maat maakt... :shock: :?: :!:

Hou altijd in je achterhoofd dat jij in een vreemde buurt bent, en hij niet.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

een feedback systeem op markplaats heeft totaal geen zin. Marktplaats is namelijk een advertentie-site, en niet, zoals haar moeder, een veilingsite.
Een advertentie site is geheel vrijblijvend, je kunt er geen verplichtingen aan verbinden omdat het dan geen advertentiesite meer is.

Overigens denk ik dat marktplaats altijd zo zal blijven, ook nu eBay het overgenomen heeft. Dat hebben ze namelijk gewoon gedaan uit concurrentie overwegingen.

Ik zal niet meer snel wat via marktplaats kopen, en als ik het doe, dan ga ik het model zelf ophalen.
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Jos schreef:een feedback systeem op markplaats heeft totaal geen zin. Marktplaats is namelijk een advertentie-site, en niet, zoals haar moeder, een veilingsite.
Een advertentie site is geheel vrijblijvend, je kunt er geen verplichtingen aan verbinden omdat het dan geen advertentiesite meer is.

Ik zal niet meer snel wat via marktplaats kopen, en als ik het doe, dan ga ik het model zelf ophalen.

Jos, of het nu een veiling site is of advertentie site, het is en blijft een verkoopsite en heeft altijd nut om een feedback systeem aan te brengen. Hieruit kun je alleen maar nuttige informatie vinden betreft eerdere verkopen of aankopen van betreffende persoon. Een verkoper met de nodige negatieve feedback's is snel uitgehandeld op Marktplaats en kan dan ook terecht zijn oplichtingspraktijken staken.
Jos
Schaal: 1:43

Bericht door Jos »

dat misschien wel, maar ik wilde aangeven dat dat nooit zal gebeuren. Het is veels te duur om marktplaats helemaal om te gaan gooien, ze zijn bovendien zowiezo al marktleider en het ziet er niet naar uit dat daar snel verandering in komt.
boerke04

Bericht door boerke04 »

Opel-DTM schreef:
kwiebje schreef:Gewoon eventjes langs gaan is toch wel meestal de meest effectieve oplossing....spreek uit ervaring...

Je moet indruk maken, als je alleen gaat heeft dat niet veel effect.
Met z'n 2-en is beter, nog beter is als de 2de man op afstand blijft maar wel overduidelijk in het zicht staat... En gewoon vriendelijk blijven.

En dan hoeft het nog niet goed te zijn... Want wat als diegene die de deur open doet indruk op jou en je maat maakt... :shock: :?: :!:

Hou altijd in je achterhoofd dat jij in een vreemde buurt bent, en hij niet.

Dan toch maar weer de Forumknokploeg nieuw leven inblazen :lol:
Maar het is inderdaad om pislink van te worden als je allang hebt betaald en zo'n malloot heeft steeds een ander smoesje.
Ik ben zelf een keer voor 185 euro genaaid op marktplaats en sindsdien koop ik er niet meer of het moet in de buurt zijn zodat ik het model eerst zelf kan bekijken.
Afbeelding
Frenk74
Contacteer:

Bericht door Frenk74 »

Heee ik zie 'knokploeg' staan :!: Waar kan ik mij inschrijven :mrgreen:

Nee maar eventjes zonder dollen, het is knap Dat mag jij heul niet zeggen van moeke! als je dat overkomt.
Ik heb ook zoiets mee gemaakt. Het was toen een ruil-versie (een helmpje voor een auto). Dus ik opgestuurd, maar (je raad het al) niks terug gehad. Toen ben ik het zelf maar gaan halen :thump_up:

Maar ik ben ook voor een feedback op marktplaats :thump_up:
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

boerke04 schreef:Ik ben zelf een keer voor 185 euro genaaid op marktplaats en sindsdien koop ik er niet meer of het moet in de buurt zijn zodat ik het model eerst zelf kan bekijken.

Zulk geld maak ik niet eens over... ik haal het gewoon op.
Want als ik al ergens zoveel geld voor over heb... dan wil ik er ook wel heenrijden.

Het is mezelf al eens overkomen dat ik een model kocht dat Mint zou zijn... Mint hield volgens de verkoper in dat het in nieuwstaat is zonder enige schade... en zo zag het er ook uit op de foto... was achteraf gewoon een foto van een echt goed model.

Toen ik het model thuis kreeg... stickers kapot, krassen, stukjes verf eraf en met Tipex aangestipt :evil: , en het ergste er zat helemaal geen achterruit meer in... na gemailt te hebben kwam de mede-deling dat deze kapot was en dat hij deze destijds had vervangen door een replica raampje... wat gewoon stukje doorkijk-plastic van een of andere doos was, en nog scheef uitgeknipt ook.

Ik weer terug mailen met het Mint-verhaal, zijn antwoord ik moest niet zo zeuren... Maar ik had al eerder iets van hem gekocht en dat was gewoon goed, maar op de doos waar die dat toen in had verstuurd stonden zijn adresgegevens nog op... en die heb ik toen bewaard .. :lol: gelukkig.

Dus ik mailen dat ik het terug ging sturen en dat ik m'n geld terug wou.
Was goed, dus zo gezegd zo gedaan... maar 2 weken later ik m'n 60euro nog niet terug... ik weer mailen want die kl##tzak stond niet vermeld in de telefoongids.
Ik kreeg antwoord... in het vervangde ruitje zaten knikjes, hij ging daarom niet de 60euro terug storten maar 35,- :shock:
Nog een paar keer gemailt en toen gevraagt om z'n telefoonnummer om het mondeling uit te praten...

Het was niet de bedoeling dat hij mij zou bellen... maar ja ik heb wel een vermelding in de gids :wink: . Veel gepraat een beetje schelden (of was het andersom?), maar hij bleef erbij dat hij 35,- terug ging storten. Ik heb hem gezegd dat dat niet genoeg was... Hij zei: 'Of 35,- terug of helemaal niks...'

Ik was pislink, maar heb hem met een hele rustige stem meegedeeld dat wanneer niet het volledige bedrag op m'n rekening werd terug gestort voor 1 juli 2004 (hij had dus een maand de tijd), ik hem deze dag een bezoekje kwam brengen...
En dat wanneer hij deze dag niet thuis zou zijn hij toch zal weten dat ik ben geweest. Daarna heb ik gewoon opgehangen voordat hij wat kon zeggen...

Dat heeft denk ik wel indruk gemaakt want binnen 2 minuten belde hij weer... Om er verder over te praten, maar al mijn geld terug storten deed hij niet... Ik heb gewoon gezegd dat hij de tijd had tot 1 juli, en daarna gezegd dat we uitgepraat zijn en vervolgens weer opgehangen.

Binnen 3 dagen stond het geld weer op m'n rekening :D
Ik denk dat toen ik ineens hem rustig vertelde wat ik wou en wat er zou gebeuren als het niet zo ging als dat ik wou een behoorlijke indruk op hem heeft gemaakt.

En inderdaad ik was niet van plan om alleen te gaan... En waarschijnlijk als het zover had moeten komen dan was hij zijn eigen verzameling kwijt geweest... Ik zeg waarschijnlijk want je weet maar nooit natuurlijk.

Het belabberde aan dit alles is dat hij sinds 1999 bij Ebay zit, met een best aantal punten... en 100%, dus nog nooit een klacht gehad.
Waarom doet hij dan zo via marktplaats?
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Opel-DTM schreef:
boerke04 schreef:Ik ben zelf een keer voor 185 euro genaaid op marktplaats en sindsdien koop ik er niet meer of het moet in de buurt zijn zodat ik het model eerst zelf kan bekijken.

Zulk geld maak ik niet eens over... ik haal het gewoon op.
Want als ik al ergens zoveel geld voor over heb... dan wil ik er ook wel heenrijden.

Het is mezelf al eens overkomen dat ik een model kocht dat Mint zou zijn... Mint hield volgens de verkoper in dat het in nieuwstaat is zonder enige schade... en zo zag het er ook uit op de foto... was achteraf gewoon een foto van een echt goed model.

Toen ik het model thuis kreeg... stickers kapot, krassen, stukjes verf eraf en met Tipex aangestipt :evil: , en het ergste er zat helemaal geen achterruit meer in... na gemailt te hebben kwam de mede-deling dat deze kapot was en dat hij deze destijds had vervangen door een replica raampje... wat gewoon stukje doorkijk-plastic van een of andere doos was, en nog scheef uitgeknipt ook.

Ik weer terug mailen met het Mint-verhaal, zijn antwoord ik moest niet zo zeuren... Maar ik had al eerder iets van hem gekocht en dat was gewoon goed, maar op de doos waar die dat toen in had verstuurd stonden zijn adresgegevens nog op... en die heb ik toen bewaard .. :lol: gelukkig.

Dus ik mailen dat ik het terug ging sturen en dat ik m'n geld terug wou.
Was goed, dus zo gezegd zo gedaan... maar 2 weken later ik m'n 60euro nog niet terug... ik weer mailen want die kl##tzak stond niet vermeld in de telefoongids.
Ik kreeg antwoord... in het vervangde ruitje zaten knikjes, hij ging daarom niet de 60euro terug storten maar 35,- :shock:
Nog een paar keer gemailt en toen gevraagt om z'n telefoonnummer om het mondeling uit te praten...

Het was niet de bedoeling dat hij mij zou bellen... maar ja ik heb wel een vermelding in de gids :wink: . Veel gepraat een beetje schelden (of was het andersom?), maar hij bleef erbij dat hij 35,- terug ging storten. Ik heb hem gezegd dat dat niet genoeg was... Hij zei: 'Of 35,- terug of helemaal niks...'

Ik was pislink, maar heb hem met een hele rustige stem meegedeeld dat wanneer niet het volledige bedrag op m'n rekening werd terug gestort voor 1 juli 2004 (hij had dus een maand de tijd), ik hem deze dag een bezoekje kwam brengen...
En dat wanneer hij deze dag niet thuis zou zijn hij toch zal weten dat ik ben geweest. Daarna heb ik gewoon opgehangen voordat hij wat kon zeggen...

Dat heeft denk ik wel indruk gemaakt want binnen 2 minuten belde hij weer... Om er verder over te praten, maar al mijn geld terug storten deed hij niet... Ik heb gewoon gezegd dat hij de tijd had tot 1 juli, en daarna gezegd dat we uitgepraat zijn en vervolgens weer opgehangen.

Binnen 3 dagen stond het geld weer op m'n rekening :D
Ik denk dat toen ik ineens hem rustig vertelde wat ik wou en wat er zou gebeuren als het niet zo ging als dat ik wou een behoorlijke indruk op hem heeft gemaakt.

En inderdaad ik was niet van plan om alleen te gaan... En waarschijnlijk als het zover had moeten komen dan was hij zijn eigen verzameling kwijt geweest... Ik zeg waarschijnlijk want je weet maar nooit natuurlijk.

Het belabberde aan dit alles is dat hij sinds 1999 bij Ebay zit, met een best aantal punten... en 100%, dus nog nooit een klacht gehad.
Waarom doet hij dan zo via marktplaats?

Omdat ze daar geen feedback hebben !!
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik ben alvast blij ,dat ik hier iedereen toch op de hooghte heb gebracht van hoe het soms mis kan gaan,en zeker voor de vele steun die ik kreeg van de nederlandse vrienden,er zijn er zelfs bij die de wagen woor mij willen gaan halen bij die gozer.ik wil iedereen alvast bedanken :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: :thump_up: voor het forum en al zijn leden . 117ayrton
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

It wasn't me :wink:
elcamino
Schaal: 1:18

retour

Bericht door elcamino »

ik heb een keer 650 euro overgemaakt naar het buitenland.
Netjes volgens de afspraak die we hadden op e mail.
(Had alles bewaard)Voor het geval dat het mis ging.
En ja hoor het ging niet vlekkenloos.
Hij had het geld gehad en nu moest ik ineens 45 euro erbij doen voor verzending van de dozen.
Dat hadden we niet afgesproken.
Hij kon ze leveren voor die prijs en anders niet.
Ik mailde terug dat ik me geld terug wilde hebben.
We hadden immers een afspraak gedaan . (Man een man word een word.)
Had alles nog in mail box en naar hem gestuurd.
Dus hij kon niet zeggen dat het verhaal niet klopte.
Heb hem elke dag een mail gestuurd.
Denk dat hij er gek van werd.
Tenslote heb ik bijna het hele bedrag gehad._/- 25 euro.
Hij beweerde dat de bank die in rekening had gebracht.
Nou ja beter bijna alles of niks.
Dus maar zo gelaten.
Was het anders verlopen dan ging ik er een keer heen met iemand en dan wist ik zeker dat alles terug kreegen misschien dan ook nog meer
Een weekendje duitsland van gemaakt.
Degene is hier ook wel eens genoemd.
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Brembo schreef:Iemand uit Zwolle toevallig, die moeilijk lag te doen ??

Nee, deze woonde ergens bij Amsterdam...

Maar wie deed er bij jou dan moeilijk??? Ik woon namelijk vlakbij Zwolle.
En ik heb er zo'n 8jaar op school gezeten dus ik ken de weg wel, en veel mensen...
Opel-DTM

Bericht door Opel-DTM »

Er is wel een site waar ik wel veel aan heb gehad... Er kwamen namen en aliassen op voor die ik herkende. Mede hierdoor heb ik bepaalde aankopen afgezegd. Niet alleen met betrekking op modelauto's.

Dit is de site: http://internetoplichting.nl

Hier zijn verhalen te vinden over het hoe en wat... en veelal vinden lotgenoten zich op deze site.
Plaats reactie