Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ik heb nog wat Siku modellen gevonden voor 2 euro en ik heb een kastje van Ikea opgeknapt waar ik ze in ga zetten. Foto volgt als de verf droog is!
3 Mercedessen station grijs en 2 blauwe, 1 Corvette blauw, 1 VW transporter blauw, 1 Opel Senator rood, 1 Porsche JPS zwart en 1 BMW groen.
Ik vond ook nog een Siku forum, en vreemd genoeg kwam ik de avatar van Moterhead tegen.
Dit kastje heb ik gemaakt van zo'n Ikea doosje met een glazen plaat ervoor met wat plankjes erin van een sinaasappelkistje. Van binnen en van buiten geel gespoten en mijn Siku wagentjes erin. Er passen ook 1 :43 wagentjes in, maar 1 per plankje of hoogstens 2 kleine. Schaal van die Siku's is 1:55.
Hierna heb ik hem weer uitgeruimd omdat er lijm op de achterwand zat en na het weghalen moest hij nog een laagje geel krijgen. Inmiddels is ie weer aan het drogen. De plankjes heb ik ook netter geschuurd.
leuk die siku's heb er ook een aantal op zolder liggen
exact de modellen als op de foto.....maar uhh
nooit geweten dat er ook een 1:55 bmw 635csi
van dit merk is uitgebracht.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Dat kastje ziet er leuk uit, heb zelf altijd gebruik gemaakt van houten wijnkistjes. Werkte ook super. Alleen daar zat geen glasplaat voor helaas. Zodra ik in de toekomst op mezelf ga wonen, komt er ook zeker een leuke vitrine met Siku modellen.
Super gevonden!! Das wel een voordeel met die kleine wagentjes, een wijnkistje is al genoeg maar hoe heb je nou dat glasplaatje erin gemaakt, schuift deze of moet je hem er gewoon in duwen?
Bracer schreef:Super gevonden!! Das wel een voordeel met die kleine wagentjes, een wijnkistje is al genoeg maar hoe heb je nou dat glasplaatje erin gemaakt, schuift deze of moet je hem er gewoon in duwen?
Er is een randje in gefreesd, een sleufje dus, en daarin schuif je het glas plaatje. De rechterkant kan je het plaatje er weer uit trekken.
Net toen ik dacht, waar kan ik eens autootjes gaan kijken rolt er een bubbeltjes envelop in mijn bus met iets leuks. Het model is van een Peugeot 305 van Meteboys, een merk uit Italie 1:43 onder licentie van Mattel. Het is een simpel model met opengaande voordeuren. Het speciale voor mij is dat het een model is van een auto die ik kocht na mijn Lada.
links de Peugeot en rechts de Lada
Ik heb er een paar jaar in gereden niet zonder problemen. De verwarming deed het niet en in de winter moest ik mijn zoontje naar de oppas brengen toen hij nog geen 1 jaar was en zat hij dik ingepakt wolkjes te ademen naast me op de voorbank in zijn maxi cosi stoeltje. In een andere winter scheurde het motorblok. Ik had nog niet zoveel geld voor een ander en een garage had nog een andere motor voor me en daarmee reed ik hem op. Gekocht via Marktplaats dus vic het werkt soms wel goed!
Het Siku virus laat me nog niet los. Het is leuk om ergens in te duiken en daar goedkope modellen van te zoeken, maar hier wil ik het zo'n beetje bij laten. Dinky Toys en Le Mans en ook F1 blijft mijn hoofd thema.