boerke04 schreef:Ik ben zelf een keer voor 185 euro genaaid op marktplaats en sindsdien koop ik er niet meer of het moet in de buurt zijn zodat ik het model eerst zelf kan bekijken.
Zulk geld maak ik niet eens over... ik haal het gewoon op.
Want als ik al ergens zoveel geld voor over heb... dan wil ik er ook wel heenrijden.
Het is mezelf al eens overkomen dat ik een model kocht dat Mint zou zijn... Mint hield volgens de verkoper in dat het in nieuwstaat is zonder enige schade... en zo zag het er ook uit op de foto... was achteraf gewoon een foto van een echt goed model.
Toen ik het model thuis kreeg... stickers kapot, krassen, stukjes verf eraf en met Tipex aangestipt

, en het ergste er zat helemaal geen achterruit meer in... na gemailt te hebben kwam de mede-deling dat deze kapot was en dat hij deze destijds had vervangen door een replica raampje... wat gewoon stukje doorkijk-plastic van een of andere doos was, en nog scheef uitgeknipt ook.
Ik weer terug mailen met het Mint-verhaal, zijn antwoord ik moest niet zo zeuren... Maar ik had al eerder iets van hem gekocht en dat was gewoon goed, maar op de doos waar die dat toen in had verstuurd stonden zijn adresgegevens nog op... en die heb ik toen bewaard ..

gelukkig.
Dus ik mailen dat ik het terug ging sturen en dat ik m'n geld terug wou.
Was goed, dus zo gezegd zo gedaan... maar 2 weken later ik m'n 60euro nog niet terug... ik weer mailen want die kl##tzak stond niet vermeld in de telefoongids.
Ik kreeg antwoord... in het vervangde ruitje zaten knikjes, hij ging daarom niet de 60euro terug storten maar 35,-
Nog een paar keer gemailt en toen gevraagt om z'n telefoonnummer om het mondeling uit te praten...
Het was niet de bedoeling dat hij mij zou bellen... maar ja ik heb wel een vermelding in de gids

. Veel gepraat een beetje schelden (of was het andersom?), maar hij bleef erbij dat hij 35,- terug ging storten. Ik heb hem gezegd dat dat niet genoeg was... Hij zei: 'Of 35,- terug of helemaal niks...'
Ik was pislink, maar heb hem met een hele rustige stem meegedeeld dat wanneer niet het volledige bedrag op m'n rekening werd terug gestort voor 1 juli 2004 (hij had dus een maand de tijd), ik hem deze dag een bezoekje kwam brengen...
En dat wanneer hij deze dag niet thuis zou zijn hij toch zal weten dat ik ben geweest. Daarna heb ik gewoon opgehangen voordat hij wat kon zeggen...
Dat heeft denk ik wel indruk gemaakt want binnen 2 minuten belde hij weer... Om er verder over te praten, maar al
mijn geld terug storten deed hij niet... Ik heb gewoon gezegd dat hij de tijd had tot 1 juli, en daarna gezegd dat we uitgepraat zijn en vervolgens weer opgehangen.
Binnen 3 dagen stond het geld weer op m'n rekening
Ik denk dat toen ik ineens hem rustig vertelde wat ik wou en wat er zou gebeuren als het niet zo ging als dat ik wou een behoorlijke indruk op hem heeft gemaakt.
En inderdaad ik was niet van plan om alleen te gaan... En waarschijnlijk als het zover had moeten komen dan was hij zijn eigen verzameling kwijt geweest... Ik zeg waarschijnlijk want je weet maar nooit natuurlijk.
Het belabberde aan dit alles is dat hij sinds 1999 bij Ebay zit, met een best aantal punten... en 100%, dus nog nooit een klacht gehad.
Waarom doet hij dan zo via marktplaats?