Formule 1 2011

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2011

Bericht door TestaRossa »

Leuke quali weer vanochtend.....ik lees zojuist echter wel iets interessants;

(Formule1.nl)

Kamui Kobayashi kwalificeerde zich tijdens zijn thuisrace als tiende. Maar bronnen binnen Sauber melden dat de Japanner doorschuift naar de zevende plek na een misrekening van de FIA.
Formule 1.nl-medewerker Adam Cooper meldt dat de FIA bij het vrijgeven van de startvolgorde enkele facetten over het hoofd heeft gezien. Er zijn duidelijke regels wanneer coureurs geen tijd zetten en die zijn gesplitst in drie categorieën:

- coureurs die aan een vliegende ronde beginnen

- coureurs die de garage verlaten maar niet aan hun vliegende ronde starten

- coureurs die in de garage blijven

Kobayashi valt onder de eerste categorie omdat hij wel aan zijn vliegende ronde begon, maar die niet heeft afgemaakt. Dat zorgt ervoor dat hij voor de rest komt te staan. Immers Michael Schumacher wilde wel een vliegende ronde rijden, maar was niet op tijd en werd afgevlagd. Datzelfde geldt voor Senna en Petrov. De FIA heeft bovenstaande nog niet bevestigd.


Weer wat geleerd.... :D
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Formule 1 2011

Bericht door Peter Parker »

ben een koba fan aan het worden :dance:
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Formule 1 2011

Bericht door TestaRossa »

Lekkere race weer hoor..........Wederom Button die de overwinning pakt, top. Jammer van Koba op P13. En Vettel..........die pakte zijn 2e wereldtitel @ Suzuka. :thump_up: De Massa/Hamilton soap kreeg ook hier een vervolg met een aanvaring tussen beide rijders op de baan met wat schade en een safetycar als gevolg. Het veld schoof hierdoor weer in elkaar.
Uiteindelijk was er maar 1 uitvaller; Buemi, wiens rechtervoorwiel eraf liep.
Prima race dus en goed te doen na een nachtdienst...........weltrusten!! :yawn: :doei:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: Formule 1 2011

Bericht door Nick »

Knap gereden van Button, ik hoop dat hij de 2e plaats in het kampioenschap kan vasthouden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Formule 1 2011

Bericht door Driver-X »

Was toch wel weer een leuke race om te zien.
Alonso ook weer een mooie 2de plek. :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Formule 1 2011

Bericht door Jolly Club »

Red Bull Racing team principal Christian Horner questioned the value of the second DRS zone – especially as many drivers who had lost a position at the first zone on the main straight found themselves easily able to get back in front at the second activation area.
Heb de race niet gezien, omdat er gelijktijdig iets met modder en mist aan de hand was in Wales :eerste: , maar hoor ik nu een teambaas uit de vermeende koningsklasse van de autosport hardop zeggen dat het dankzij de specifieke configuratie van technische hulpmiddelen te makkelijk was om een positie terug te winnen die men door diezelfde technische hulpmiddelen in eerste instantie had verloren??

Laat me raden, dit gebeurde met een Red Bull rijder??

Nog een keertje dan.. artificial overtaking heeft geen ene moer met autosport te maken, punt. :smoke:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2011

Bericht door rsh_scuderia »

De Formule 1 heeft geen toekomst meer in Europa. Dat zegt formule 1-baas Bernie Ecclestone dinsdag in de Spaanse sportkrant Marca. „Over enkele jaren zullen er denk ik nog hooguit vijf races overblijven. Europa is voorbij, geschiedenis”, aldus de 81-jarige Brit.
Het Europese continent telt in 2012 nog acht grand-prixraces, inclusief de klassiekers in Monaco, Spa-Francorchamps, Silverstone en Monza. Ecclestone noemde geen namen van circuits die op termijn zullen verdwijnen. Hij maakte wel duidelijk dat de Formule 1 de grenzen blijft verleggen naar andere continenten. „Misschien Zuid-Afrika en Mexico.”
Tsja, nu kijk ik al vrij weinig F1 de laatste jaren, ook omdat de uitzendtijdstippen bijna niet te volgen zijn.
Maar Kyalami en Mexico City juich ik alleen maar toe. Maar dan gaarne wel in de plaats van Tilke banen in het Midden-Oosten die voor mij 0,0 toevoegen aan de Formule 1.
Plaats reactie