Zo aan het einde van het jaar maar eens tijd maken voor een jaarovericht 2011. Nog niet eerder gedaan, dus eens moet de 1e keer zijn.
Een jaar dat voor mij prive erg slecht is geweest en ook zakelijk kan de vlag niet uit. Gelukkig zorgt de hobby het verzamelen van model Ferrari's voor een goede afleiding. Als ik zo terugkijk dan is 2011 wel een mooi verzameljaar geweest met meestal hoogtepunten en 1 dieptepunt.
Ook deze maand besloten om de diecast F1 modellen te verkopen en alleen de Ferrari Wereldkampioenen F1 in handbouw te verzamelen. Dus 50 stuks in de verkoop, waar ervoor uiteindelijk 14 terugkomen. Wel een hele klus trouwens, 50 modellen verkopen.
December
BBR F2007, Raikkonen. Deze week gewonnen op Ebay
November
AMR 250 GTO, Targa Florio 1963. Gerestaureerd model obv een AMR kit door Gijsbert Achterberg. 1 van de hoogtepunten dit jaar.
Oktober
BBR: Ferrari 290 MM, Mille Miglia 1956
September,
althans in september besteld, tja Italianen..........Nog niet ontvangen............
BBR AF Corse Ferrari 458 GTC. De nieuwe 458 maakte dit jaar een veelbelovend debuut op de circuits. 1e Le Mans Series en LM Intercontinental Cup, titels in de FIA GT3 en Blancpain Endurance Series.
Augustus
BBR Kessel Racing 430 Scuderia GT3.
Een welkome afwisseling wat livery betreft in de 430 racers club. Ook had ik nog geen 430 Scuderia GT3 in de 430 verzameling.
Juli
Heco Miniatures du Chateau Ferrari 375 Plus, Le Mans 1954.
Ben zeer gecharmeerd van deze Heco Ferrari modellen en met een beetje geluk zijn ze voor redelijke prijzen van Ebay te plukken.
Mei:
MG Model Plus, Ferrari 512 S, Targa Florio 1970. De 1e 512 S in de verzameling. besteld in mei. Uiteindelijk mede agv de lange Italiaanse zomer vakantie pas in oktober ontvangen. Wel van de duitse webshop 3 gratis BBR doosjes erbij gekregen.
333 SP DVA Models
Mei 2011 zal me ook bij blijven als het DIEPTE PUNT in het verzamelen van Ferrari modellen. Veroorzaakt door de eigenaar van DVA Models hr Dolermo. Na lang zoeken ter completering van 333 SP club, eindelijk via de site de 333 SP #1, 1999, bij DVA gekocht. Vezending binnen 10 werkdagen na betaling. Nou het is nu eind december en nog geen model ontvangen. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat hr Dolermo een grote leugenaar is en een heel spoor van gedupeerden heeft achter gelaten. En ben er extra boos over omdat het model betaald is met geld dat ik gekregen van iemand die me zeer dierbaar is. Dus mijn advies bestel niet bij DVA Models. (Ebay: andydvasa). Ik geloof inmiddels niet meer dat ik dit model ooit zal ontvangen cq mijn geld terug al krijgen.
April:
AMR Ferrari 365 GTB/4, Le Mans 1974. De mooiste aanwinst van het jaar. Ook lang naar gezocht ter completering van de Le Mans verzameling. Gebouwd door Gijsbert Achterberg.
Maart:
BBR "Classic Collection" Ferrari 166 MM, Mille Miglia. Druk bezig met het vervangen van de diecast modellen.
Maart:
MG Model Plus Ferrari 250 SWB, Le Mans 1961. Van deze 250 SWB zijn niet zoveel modellen in 1/43 geproduceerd. Deze van MG vervangt de TOP Model versie.
Februari:
Heco Ferrari 250 TR, Le Mans 1958. Wederom een mooie Heco aan de verzameling toegevoegd
Februari:
Virgo Racing 430 GTC Le Mans (series) 2008.
Zo af en toe een uitzondering voor diecast, Redline maakte erg goede Ferrari's totdat men de licensie kwijt raakte helaas. Om het rood wat te doorbreken weer eens een andere livery erbij.
URL=
http://imageshack.us/photo/my-images/689/febn.jpg/]

[/URL]
Februari:
2x BBR Ferrari 330 LMB, Le Mans 1963. 2x? ja 2x. De eerste op Ebay gewonnen bij een Italiaan. Tot mijn grote schrik kwam het model uit Italie, compleet in stukken, alsof met de doos gevoetbald was. Gelukkig via Paypal het bedrag € 150,- weer retour gekregen. En zowaar in dezelfde periode verscheen het model weer op Ebay, bij een nederlandse verkoper. Jaren kom je het model niet tegen en nu 2x in korte tijd.
Hans was bereid om een bod te doen tijdens mijn wintersportvakantie. Dus eind goed al goed. En ook nog eens voor € 125,-
Januari:
Ferrari 250 TR '61, Le Mans 1961. De 1e Heco ter vervanging van de IXO, die overigens voor maar liefst € 61,- wegging op Ebay.