Tussen hoop en verwachting

zie ik wel wat er gebeurt.
Ik maak mij er niet zo druk over over een model nu wel of niet snel in de handel komt.
De modelautoindustrie staat behoorlijk onder druk, waarmee gezegd dat veel beloften niet of heel erg laat zijn nagekomen.
Nieuwe vormversies aankondigen is natuurlijk voor de verzamelaar erg leuk, maar veel fabrikaten hebben op dat gebied overkill gepleegd de laatste jaren.
Een enkele uitzondering daargelaten, werden we vaak blij gemaakt met loze en/of vertraagde beloften.
Oxford Models doet het eigenlijk nog wel leuk, en zowel in 1/76 als 1/43 houdt men zich vrij aardig aan de planning en levering van nieuwe modellen, voor mij prima.
Ixo besteed het grootste deel van hun productie aan tijdschriftenseries, waardoor de eigen series vertragingen oplopen, en dat zal wel niet veranderen.
Minichamps zit al langer in "diep vaarwater", dus benieuwd wat zij aan de pers gaan vertellen.
Ik kijk ook nog naar producenten als Base Toys en Corgi Trackside, tsja geen high tech glamour en snelle racebakken, maar de nieuwtjes gaan bij hen gewoon het hele jaar door zonder grote persberichten. Het kan dus blijkbaar wel. En voor een "afwijkende"

verzamelaar als ondergetekende dus prima.
Verder kijk ik bij de kitfabrikanten, als plasticbouwer

, Revell heeft inmiddels die hele gave Routemaster bus uitgebracht, en naar verluid komen er nog varianten op de 1/24 DTM auto's
Het Amerikaanse Moebius heeft als vervolg op de International Lonestar, nu de 1/25 kit aangekondigd van de International Prostar, dat zijn berichten

voor 2012.
Kortom, ik heb geen hooggespannen verwachtingen dan kan er niet zo veel tegenvallen. Hoop houden is altijd goed natuurlijk
En ik hoop dan dat er nog een fabrikant(Ixo,Spark, Minichamps) eens een mooie DB6 in 1/43 uitbrengt, want die wordt stelselmatig vergeten

.
Voor de beursgangers, een goede beurs en goede zaken gewenst.
Cheers,
Ferry