Bedankt voor de reacties weer ... zo'n Miura blijft toch een klassieker hoor, ik heb hem naast de oranje Murcielago SV van AA gezet in de kast ... tijdloze schoonheid
otje schreef:Erg mooie Lamorghini's zeg, maar vooral mooi op de foto gezet. Ik zie bij sommige anderen dat die ook mooie foto's maken.
Gebruik je een foto set ofzo? Kun je mij vertellen hoe je je modellen op de foto zet? Want dat kan bij mij ook wel wat mooier... Vooral om de details en hoe je de kleuren niet laat verkleuren.
Alvast bedankt
Ik denk dat ik mijn setup hier nog niet geplaatst heb ... als dit wel zo is mijn excuses.
Dit is de 'lichttent' die ik gebruik :

Dit model is een 40x40x40cm versie, normaal alleen voor 1/43 modelletjes ... de 1/18 modellen zet ik in een 80x80x80cm versie. De drie lampen zijn speciale 'daylight photo lights' zodat ik een stabiele witbalans heb, lekker handig in post-processing.
Zo komt de foto dan rechtstreeks uit de camera, geen enkele vorm van post-processing ... en in RAW getrokken natuurlijk !
De 'werkplek' :

De plaats waar ik mijn post processing 'mumbo jumbo magic' uitvoer ... van links naar rechts : iPad (digitaal portfolio), 17" macBook Pro (on site foto retouch en programmeren), 27" iMac (app en website programmeren) en 2 PC's (eentje met Vista machine en eentje met Win7) telkens met een dual monitor setup (bovenste rij 20", onderste rij 22" ... allemaal van Dell en gebruikt voor website ontwikkeling), een Trust tekentablet op de Win7 machine voor precisie werk bij fotobewerking.
En na pakweg 15 minuutjes 'in het labo' komt de foto er zo uit :
Heeft me enkele jaartjes gekost om alles bij elkaar te krijgen ... en vele nachtjes 'rush' jobs uitvoeren voor klanten ... gewoon met één PC beginnen en elk jaar verder uitbreiden als de centjes er zijn ...