Bouwer gezocht

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
tienenaar
Schaal: 1:18

Bouwer gezocht

Bericht door tienenaar »

Hallo,
Ben nieuw hier en al direct een vraag. Begint goed :(
Ben op zoek naar iemand met wat ervaring die vanuit het niets een model kunnen maken.
Heb al jaren een droom wagen in men hoofd die graag op de kast zou zetten maar heb niet de skills :cry:
Het zou een mengeling van de Jaguar XJ13 en de Mercedes 300 SLR Uhlenhaut coupe zijn met een moderne motor.
Schaal liefst niet te klein natuurlijk, zo rond 1/18 of iets groter.
Weten jullie iemand die mij hierbij zou kunnen helpen, tegen een kleine vergoeding natuurlijk, en hij/zij zou alle eer
krijgen voor de uitwerking natuurlijk.
Alvast bedankt voor jullie hulp. :worshippy:
exit
Contacteer:

Re: Bouwer gezocht

Bericht door exit »

In wat je wilt zal veel tijd kruipen.
Dus kleine vergoeding ... wat versta je dan onder kleine vergoeding?

Dat zal mogelijke kandidaten wel 'afschrikken'.
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
bobbob

Bericht door bobbob »

Inderdaad, wat Exit zegt.....
Antoine is nu bezig met de Lotus Super Seven, maar ik weet niet of hij er nog een wil bouwen, en ik denk niet dat er veel anderen zijn die het zouden willen..... Aangezien Supra007 niet echt actief meer is volgens mij met bouwen en ombouwen..... :wink:
supra007

Bericht door supra007 »

bobbob schreef:Inderdaad, wat Exit zegt.....
Antoine is nu bezig met de Lotus Super Seven, maar ik weet niet of hij er nog een wil bouwen, en ik denk niet dat er veel anderen zijn die het zouden willen..... Aangezien Supra007 niet echt actief meer is volgens mij met bouwen en ombouwen..... :wink:
Correctie, ik ben wel nog actief met het ombouwen, maar op een heeeeeeeeel langzaam niveau. Daarbij is mijn eigen spyker helemaal niet meer gevorderd. Jaap is bezig met de decals, waarschijnlijk begint de zin dan weer terug te kopen. Maar om even info te verschaffen: wat je wilt zal zeker niet goedkoop zijn. Daarbij noem je twee auto's op die allbei al in model zijn uitgebracht. Een van deze als basis nemen is natuurlijk al een veel beter begin. Daarnaast wil je ook nog een mengeling van twee auto's, wat je precies wilt hebben is natuurlijk voor jou duidelijk, maar iemand anders kan hier anders tegen aankijken. (als je begrijpt wat ik bedoel). Je zou sowieso met hele goede schesten moeten komen om het verhaal echt duidelijk te maken.
soms es t beater iets moeis te verleaze, gea kint t beater verleaze dan det ge t noeit het gehad!
tienenaar

Bericht door tienenaar »

Heb momenteel juist een schets van het profiel. Weet ook dat juiste en verstaanbare uitleg je ver kan brengen om zo iets te bouwen. Eventueel 1/2 bouwen tegen een plankje aan en dan inscannen in 3D en spiegelen en dan laten uitprinten.

hopelijk lukt volgende:
http://www.flickr.com/photos/61055062@N04/5672898143/
(dit is de link naar mijn schets)

Weet dat er van beide schaalmodellen bestaan maar probleem is dat ze gewoon niet te vinden zijn. Zeker de Jaguar XJ13, bestaat maar kan er geen vinden :cry: Van de mercedes heb ik één van de 300 SLR racewagen van Stirling Moss. De Mercedes 300 SLR Uhlenhaut coupe scheelt toch nog wat met dit model.
Berrus81

Bericht door Berrus81 »

Off-topic: Mooie schets. Heb je dat zelf getekend?
hakushi

Bericht door hakushi »

xj13 bestaat gewoon van autoart, is alleen een duur hype model geworden.
reken al snel op 100-140 euro... sommige denken zelfs 200 te kunnen vragen.

een model als dit als start wagen voor een project is nog al wat.
dan moet je er een uhlenhaut van cmc naast gebruiken voor het zelfde detail en die is ook wel 150.(minimaal)

en dan nog een gedetailleerd modern motorblok er in.

wordt een prijzig schaal model is 1:18.......
tienenaar

Bericht door tienenaar »

Berrus81 schreef:Off-topic: Mooie schets. Heb je dat zelf getekend?
Niet zelf getekend maar gephotoshopt uit tekeningen van de Jaguar en Mercedes.
togicollector

Bericht door togicollector »

Er zit een bouwer op het forum die o.a. !:18 rallywagens (ver)bouwt in opdracht, incl. 3-D print velgen (hij heeft o.a. een Alfa Romeo Giulia GT omgebouwd). Hij kan echt wel wat. Je kunt hem eens benaderen. Wie niet waagt, wie niet wint... :)

http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=21665" onclick="window.open(this.href);return false;

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
antoine
Schaal: 1:43

Bericht door antoine »

Ik ben voor mijn lotus vanaf 0 begonnen. Voordeel van de Lotus is dat hij geen moeilijke vormen heeft, afgezien van de neus. Wanneer je de uren gaat tellen die ik er tot nu toe al aan bezig ben geweest is zo'n model straks onbetaalbaar. Ik weet ook zeker dat deze nooit verkocht gaat worden. Hier een linkje naar de topic over de lotus: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=21127" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie