Zeldzame Auto Union Type A racewagen modellen 1:43 uit 1947

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Plaats reactie
anakronismo
Schaal: 1:43

Zeldzame Auto Union Type A racewagen modellen 1:43 uit 1947

Bericht door anakronismo »

Onlangs ben ik in het bezit gekomen van een collectie zeer zeldzame 1:43 schaalmodellen van de Auto Union Type A racewagen, model 'long-tail', ontwikkeld door Ferdinand Porsche in 1934. De modellen zijn kort na de oorlog, in 1947/48, geproduceerd door de kleine Duitse fabrikant KBK Kurt Becker KG uit Berlijn. De modellen werden geleverd in een stuk of 5/6 verschillende kleurencombinaties, waarvan verschillende varianten zijn geverfd in matte lak. Dit is hoogst zeldzaam op een modelauto. Vermoedelijk is de verf afkomstig uit restanten militaire verf uit de Tweede Wereldoorlog.

Er zijn slechts zeer weinig van deze modellen bekend. Mijn collectie werd begin jaren '90 ontdekt in een huis in Frankfurt, waar ze sinds 1948 in nieuwstaat hadden gelegen, verpakt in de originele kartonnen dozen en oude kranten uit 1948. Ik probeer momenteel de exacte geschiedenis van deze modellen te achterhalen. Ik hoor het graag als iemand er meer van weet! Aangezien ik meerdere dubbele exemplaren heb zal ik een aantal van de modellen gaan verkopen.

Afbeelding

Afbeelding
Berrus81
Schaal: 1:18

Re: Zeldzame Auto Union Type A racewagen modellen 1:43 uit 1

Bericht door Berrus81 »

Leuk. Mooie vondst lijkt me. Misschien iets voor Togicollector? (ik zeg ook maar wat)
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: Zeldzame Auto Union Type A racewagen modellen 1:43 uit 1

Bericht door jonnoT »

Erg Cool :cool: :worshippy: :worshippy: Petertje is nu al jaloers denk ik :mrgreen:
Plaats reactie