599xx Evolution

Plaats reactie
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

599xx Evolution

Bericht door a vd winkel »

Nieuw projectje zojuist afgerond...de Ferrari 599xx Evolution...
zoals de naam al zegt een evolutie van de 'standaard' 599xx met een enorme achtervleugel en frontsplitter.
Ook kenmerkend zijn de zijuitlaten net achter de voorwielen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als basis diende een bburago (!!) 1:43 omdat hierbij de C stijl massief is en geen gat boven de wings bevatte... al met al vallen de details nog eens niet tegen voor een modelletje van amper 7 euro...enkel de spiegels zijn lomp ...maar ja ik ga geen model van 40+ euro verbouwen met de kans op mislukking...
C stijlen zij dus ontdaan van wings en zijn aangepast qua belijning van het achterste raam.
C-stijlen over laten gaan in de staanders voor de enorme achtervleugel die uit 4 delen bestaat.
Frontsplitter verlengt inclusief de diffussor en voorzien van steunen en sleepoog
2 zij airfoils op de voorspatschermen aangebracht
Koplampen aangepast (ala de FXX Evo)
Uitlaten aangebracht direct achter de voorwielen
Sideskirts aangebracht
Interieur voorzien van gordelmateriaal

Al met al een leuk modelletje geworden (op de foto lijkt het een en ander nogal ruw,maar dat valt alleszins mee in het echt) al zeg ik het zelf...
wellastig trouwens werkend van slechts 4 bekende foto's van de auto... maar ik heb nu wel iets unieks !
Gebruikersavatar
Berrus81
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 16 mei 2011 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Muntendam (Gr.)

Re: 599xx Evolution

Bericht door Berrus81 »

Leuk gedaan :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
muppiemaster
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 14 sep 2011 17:11
Schaal: 1:18
Locatie: tussen de voor en achter deur
Contacteer:

Re: 599xx Evolution

Bericht door muppiemaster »

Mooi en vooral goed gedaan

En als je hem zat bent moet jem gewoon verkopen onder merknaam hotweels super elte

Mvg nino
MVG. Nino
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: 599xx Evolution

Bericht door the_stig »

:shock: :shock: Da's wel een super grote spoiler.
Afbeelding
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: 599xx Evolution

Bericht door a vd winkel »

En die zit er toch echt op... net zo breed als de auto zelf.. verdeeld in 3 delen... 2 winglets aan de zijkant (net zoals ze op de C-stijl zaten)
en een DRS-like spoiler in het midden die dus in 2 delen beweegbaar is. De spoiler is op basis van foto's op schaal gemaakt dus.....
Gebruikersavatar
Ferrarithijs
Berichten: 193
Lid geworden op: zo 02 jan 2011 15:49
Schaal: 1:43
Locatie: Bavaria city (Lieshout)

Re: 599xx Evolution

Bericht door Ferrarithijs »

Ziet er goed uit! lijkt goed op het origineel. Ben benieuwd naar
de foto's uit Bologna, jammer dat er nog geen foto's zijn van de
achterkant...
Ik vind alleen de c-stijlen wat slordig afgewerkt, verder prachtig eindresultaat :dance:
met welk materiaal heb je de achter-en voorspoiler van gemaakt??
Gr Thijs
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: 599xx Evolution

Bericht door a vd winkel »

the final touch had ik er hier inderdaad nog niet aan gegeven... ze zijn nu een stuk strakker als op deze foto's... verder is het model uiteraard kleiner als op de foto's en dus is alles op de foto's een uitvergroting van de werkelijkheid...heb de winglets voorop iets of wat 'getrimt'.

Ik heb overwogen dun aluplaat te gebruken echter dat krijg je niet op de juiste kleur... daarom heb ik dun karton gebruikt in 3 varianten van kleur, dikte en structuur...
de 'pilaren' zijn uiteraard iets dikker evenals de 'endplates' ... de spoiler zelf is dunner en uiteraard in een vleugelprofiel gebracht... tenslotte is de 'DRS'-vleugel voorzien van een iets donkerder en van een kevlar-structuur voorzien karton (moeilijk te zien op de foto's)

hier trouwens foto's van de presentatie in maranello:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: 599xx Evolution

Bericht door a vd winkel »

Ik heb het modelletje enigszins aangepast aan de werkelijke 'customer'- versie i.p.v. de presentatieversie

De ingrijpenste verandering is achteraan te vinden; een iets gewijzigde achtervleugel qua endplates, en een gewijzigde diffuser
vooraan is de lip iets minder groot en heeft geen ondersteuning meer nodig... voor de rest is alles gelijk gebleven...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie