materiaal rolkooi

Hier kan je informatie vinden en vragen stellen over alles wat te maken heeft met modelauto´s en het om- en verbouwen hiervan.
Plaats reactie
looneystyle
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 22:01
Schaal: 1:18

materiaal rolkooi

Bericht door looneystyle »

Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier op het forum, ben een groot verzamelaar inmiddels van amerikanen in schaal 1/18.

Laatste tijd een beetje begonnen met ombouw dingen van modellen, beetje proberen enzo.

Maar ik wil wel een keer een rolkooi maken maar wat voor materiaal gebruik je daarvoor?
En waar is dat te krijgen, en hoe gebruik je het?
Is het te lijmen of moet het gesmolten worden, en buigen van hoeken is dat door middel van warmte?
En het liefste heb ik materiaal wat gewoon rond is en 2 mm dik, dat omdat het een beetje overeen komt met de schaal.


Graag jullie reacties
Mvg Robert
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: materiaal rolkooi

Bericht door bobbob »

Hoi,

Ik maak wel eens vaker een rolkooi, zie oa http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=41&t=21790.
Ik maak het van 3mm doorsnee poly-estereen staven van een meter lang. Verkrijgbaar bij veel modelbouwwinkels.
Kan je heel makkelijk buigen en lijmen en zagen/knippen.

Ik hoor het wel als je nog vragen hebt.

Pieter
Gebruikersavatar
antoine
Berichten: 551
Lid geworden op: di 24 mar 2009 11:41
Schaal: 1:43

Re: materiaal rolkooi

Bericht door antoine »

buigen kan je zonder warmte doen. Lijmen kan je het beste met seconde lijm in gel vorm.

Afbeelding
looneystyle
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 14 mar 2012 22:01
Schaal: 1:18

Re: materiaal rolkooi

Bericht door looneystyle »

Oke bedankt voor de reactie's, zag net trouwens dat ik reacties had.
Dacht dat je wel een mailtje kreeg als je reactie kreeg maar blijkbaar niet.

Maar goed waar kan ik dat spul kopen dan voor rolkooien, ik bedoel welke winkels of webshops?
Heb al zitten zoeken maar kan niet veel vinden eigenlijks jammer genoeg.

En buigen zonder warmte? Is dat wel stevig dan? Als je het kan buigen zonder warmte kan je het dus altijd buigen.
DAn blijft het dus nooit excact in de vorm waarin je het gemaakt hebt, of denk ik nu te ver?

En wat zijn de kosten voor dat materiaal per meter voor de rolkooi

En lijmen lijkt mij in gelvorm idd de beste manier, gezien die dunne rommel over gaat waar je niet wil ;)
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: materiaal rolkooi

Bericht door bobbob »

Je kan die poly estereen staven bij veel modelbouwwinkels kopen, iets van 1,50 voor een meter. Je hebt wel wat meer dan een meter nodig voor een 1:18 rolkooi, ligt er wel aan hoe uitgebreid hij is.
Buigen werkt goed hoor...

Je moet even abonneer op onderwerp aanklikken.
Plaats reactie