23 april 2012
Dodge Charger 1969 'The Dukes of Hazzard'
Greenlight/Autoworld
Besteld bij Toms. Dit model wilde ik graag, door de vele details. En omdat ik de Dukesmobiel wel erg gaaf vind.
Ik heb ook de ERTL Dukes' Charger, deze had bijvoorbeeld in het motorgedeelte echt te weinig details. Bij dit model ziet het er stukken beter uit.
Het interieur is ook netter afgewerkt. Echte gordels, mooi afgewerkt dashboard etc.
De oude ERTL had geen kofferdeksel die open kon, dit merk heeft het wel en heeft het ook nog eens mooi afgewerkt.
Een mooi detail:
De koplampen die 180 graden naar binnen te draaien zijn.
En met de wagen van Boss Hogg:
De oude ERTL wilde ik verkopen, maar de motor heb ik nodig voor een ander Charger project.
Dus misschien dat ik de restanten van de oude Charger bewaar voor een diorama.
Dodge Challenger 2008
Highway 61
Bij dit model hoort een mooi verhaal. Ik kocht dit model met nog een auto op Marktplaats. Ik kocht deze samen voor een lage prijs, met de gedacht de auto's om te bouwen/over te spuiten.
Maar bij het bekijken van het model vielen me veel details op, zoals de veer van de motorkap:
Het interieur:
Viel me op dat dit gestoffeerd was, de stoelen en de zonnekleppen zijn verstelbaar.
Met de vraag in mijn gedacht of Maisto nou zo hard vooruit was gegaan (op de onderkant staat geen merk), zag ik zelfs dat de kofferruimte is gestoffeerd.
Mijn vermoeden ging al wel naar een Highway 61 model (heb hiervan ook een Plymouth Cuda, met soortgelijke details), maar op Google kon ik zo gauw niet een Highway 61 model in deze kleuren vinden.
Uiteindelijk heb ik het gevonden; het is inderdaad een Highway 61 model.
Het is een koopje geworden. En de eerste keer dat ik me zo verkeken heb bij het kopen van een model, maar het is gelukkig wel ten goede uitgepakt.