Lamborghini Aventador - details maken het plaatje kompleet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Lamborghini Aventador - details maken het plaatje kompleet

Bericht door lambodiecast »

Ik heb vorige maand in Genève een witte Aventador op de stand zien staan met een Ad Personam versie van het Bicolore Elegante interieur ... volledig in het rood, en dat was zo mooi dat ik ook zoiets wou hebben ... dus mijn Estoque Grigio versie van Bburago even onder handen genomen :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wacht nu nog op nieuwe remschijven en klauwen die ik rood ga maken, maar verder is ie net geworden zoals ik wou ... serieus wat werk met tape gehad om alles mooi af te werken, maar het resultaat mag er zijn ... let ook even op de 'echte' pedalen, een klein detail, maar toch belangrijk voor mij, net zoals de nieuwe gordels en de Raging Bull op de hoofdsteunen ... allemaal kleine prutsen die het model toch helemaal 'af' maken.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Lamborghini Aventador - details maken het plaatje komple

Bericht door Maarten Mercedes »

Die velgen staan hem super, mooi gedaan :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Lamborghini Aventador - details maken het plaatje komple

Bericht door Jaap »

Mooi gedaan, mooi hoor die velgen.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Lamborghini Aventador - details maken het plaatje komple

Bericht door bobbob »

En je blijft lekker bezig zeg! :thump_up:
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: Lamborghini Aventador - details maken het plaatje komple

Bericht door lambodiecast »

Dank je ... heb nog heel wat ideetjes in mijn hoofd, maar of het allemaal haalbaar is blijft de vraag natuurlijk.

Ik vond deze velgen ook best geslaagd eerlijk gezegd, ik heb ze 'on sale' gekocht van een webwinkel dit grote kuis hield in zijn stock ... €13 of zo voor vier velgen betaald, wel zonder banden, maar ik had geluk ... de originele banden waren net ietjes te klein voor deze velgen, dus wat opgerekt en toch op deze Cross Spokes kunnen trekken, met als extraatje dat het nu echt wel laag profiel bandjes geworden zijn. Ik hoop wel dat ze na verloop van tijd niet 'knappen' zoals op enkele 1/43 modellen die ik heb.

Origineel waren dit 19' BBS Wheels 1/18 For Mitsubishi EVO X van Hobby Design, maar dit zijn dus vier dezelfde velgen ... eerst de naven uitboren om op de originele Bbburago schijfremmen te passen, dan tot de conclusie komen dat de achterste velgen natuurlijk te diep in wielkast gaan, dus van 5mm alu pijp twee spacers van 2,5mm maken ... geprul tot en met, maar het resultaat mag er weer zijn denk ik.

Omdat de achterste banden op de Aventador een 'stukje' breder zijn dan de voorste waren de velgen ook te smal hier ... dus een ring van de originele velgen afgehaald met de Dremel en aan deze vastgemaakt met lijm ... na het spuiten met 'steel metallic' zie je hier zo goed als niets meer van, en met de brede banden is het sowieso al niet meer te zien.

Beetje jammer dat dit de eerste versie van Bburago is, dus ik moet er nog wat mooiere remschijven opzetten en dan nog rode remklauwen ... en het best van al : de wielen draaien nog steeds en ze sturen ook nog ... een klein beetje toch :P
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Plaats reactie