Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Ik ben op zoek naar een Citroën C2 VTR (of evt VTS) in schaal 1:18. Nu weet ik dat Solido de nodige rallyversies heeft en een straatversie hiervan: de C2 Tuning:
Afbeelding

Tevens maakt Welly een straatversie, maar die klopt niet: Het mist het VTR-pakket, maar heeft wel het 2-kleurige interieur van de VTR:
Afbeelding

Weet iemand of er ook een C2 VTR in 1:18 leverbaar is? De 1:43 van Norev staat hier al in de juiste kleur.
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Mr. Dj M. »

Autofan, kan je helaas melden dat er echt niets anders bestaat en er geen VTR uitvoering is in 1:18.
Misschien dat je die wel kan laten maken door onze bekende Duitser :roll:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Ok, bedankt voor je antwoord Martin.
In dat geval vraag ik me tevens af in hoeverre er onderdelen van de ene fabrikant op het model van de andere te gebruiken zijn. Dan doel ik met name op de grille en (indien nodig) de achterlichten van de Solido. Doel is om mn eigen C2 in 1:18 te krijgen. Dit aangezien dit mn eerste eigen auto is. :D
De lease-207 van hiervoor is dan toch anders, maar dat besef je eigenlijk pas als je een auto hebt die ECHT van jezelf is. :roll:

En hoe lastig is het om dat VTR-pakket zelf op de auto te fabriceren? Denk dat de hoekstrips op de voorbumper en de sidescirts nog wel gaan, maar ik maak me vooral zorgen om de achterspoiler.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Ook de 1:43 klopt trouwens niet helemaal, want een VTR heeft geen schijfremmen achter, maar trommels. :D Maar om zulke pietluttige details maak ik me niet druk. :)

Mochten er nog ergens vraagtekens zijn over wat ik bedoel: heb de C2 nog, dus kan wat extra foto's maken voor de uitleg. ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Dit moet het uiteindelijk worden:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Ik heb bij Mr. Dj M. al even gekeken in hoeverre de maten van de Solido en de Welly overeenkomen (Moest toch de Otto Golfjes brengen ;) ) en het resultaat was positief. In ieder geval mbt de grille. De Welly zou dan als basis kunnen dienen met daarin dan de grille van de Solido. De Solido C2 Tuning heb ik al staan en er is nu ook een Welly onderweg. De koplampen van de Solido lijken ook net wat gedetailleerder te zijn, dus misschien zijn die ook te gebruiken. Dan zouden er nog een paar dingen over blijven:

- VTR-details buitenkant: de koekstrips op de voorbumper zijn er wel op te boetseren denk ik. Zo ook de zijskirts. Dan rest er nog 1 probleem: de achterspoiler! Iemand een idee hoe dit te doen?
- Achterlichten: Dit is geen super vereiste, maar het zou natuurlijk wel erg gaaf zijn als dit zou lukken!
- Getinte ramen: Is ook meer wens dan eis, maar zou de auto wel af maken. Indien het 1 op 1 past zou ik van de Solido een setje over hebben.
- Velgen: Ik dacht even wat gevonden te hebben, maar daarvan ligt het velgenbed achterin. Daardoor is het toch een heel andere velg. Iemand ideeën? Aantal gaten mag van mij verschillen. Het gaat me om de velg an sich:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Maarten Mercedes »

Heb even gezocht naar de velgen, maar het is moeilijk om exact dezelfde in 1:18 te krijgen. De velgen die er een beetje op lijken zijn denk ik deze van een Greenlight Mustang GT500:

Afbeelding
Bron: http://www.photos-of-models.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Nadeel is wel dat dit model ongeveer 50 euro kost en de velgen ook nog een likje verf nodig zullen hebben.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Bedankt voor de tip Maarten. Met een likje verf zullen die velgen idd aardig in de richting komen. Hoop alleen wel dat ze niet te groot zijn. :thump_up:
Dat zou ik even moeten bekijken, want volgens mij heb ik zo'n Greenlight GT500 MJ 2010 staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Maarten Mercedes »

Autofan schreef: Hoop alleen wel dat ze niet te groot zijn. :thump_up:
Als dat wel zo is, zou je kunnen overwegen er een plattere band omheen te doen :think:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Is ook nog een optie idd. ;) Eerst maar eens zorgen dat ik de juiste doos (die met de Greenlight GT500) weet te vinden in die bende. :P En dan kijken, als de Welly er is, of de maat een beetje klopt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Kon het toch niet laten om af en toe nog even te zoeken en kwam deze tegen:
Afbeelding
Denk dat wanneer je het zwart door laat lopen naar de boutgaten zoals mijn velgen dat hebben, dat dit aardig in de buurt komt. ;) Heb alleen geen idee hoe groot ze zijn: iemand anders mssn wel?
http://legende-miniatures.com/pieces/page42.html

Voor de duidelijkheid hier de 5-gaats variant:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

De velgen zijn 27 mm. Volgens mij moet dat wel passen. Desnoods met een beetje plat bandje. :) Als ik het goed heb is dat zeg maar 16/17 inch?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Waar zou ik decals kunnenlaten maken van de clubstikkers en de VTR-logo's? En heeft men aan deze foto's (evt icm afmetingen) genoeg? Dat laten maken is overigens ivm het niet wit kunnen printen. Ik heb begrepen dat je daar een Micro-Dry printer voor nodig hebt, welke ik dus niet heb. ;)
Clubstikkers:
AfbeeldingAfbeelding

VTR-logo:
Afbeelding

Snap dat een decal in 3d (gele randjes) niet gaat lukken, maar een plat logo is beter dan geen logo. ;)

Tevens kwam ik dit oude topic tegen over het tinten van ruiten. Dit zou het icm de decals wel afmaken! Naast de eerder genoemde VTR-details blijven dan alleen de achterlichten nog over.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Na een poosje tijdgebrek (huis gekocht en verbouwd) nog eens nagedacht, maar ik durf het nog niet aan. Ik denk dat ik beter een ander model als eerste project kan nemen dan mn eerste auto. :oops:
Is er iemand die dit voor kan en wil maken? Uiteraard kom ik dan langs met de 1:1 C2 zodat je die ook kan bekijken en hoeft het niet gratis te gebeuren. ;) En maak voor jezelf dan maar wat moois van de C2 die over blijft. :mrgreen: Zoals gezegd is het niet dat ik niet wil, maar dit lijkt me niet de meest geschikte vebrouwing als eerste projectje. :)
Wat ik momenteel kan leveren:
- 1:18 Solido C2 tuning
- 1:18 Welly C2
- De velgen
- De clubstikkers kan ik vrijwel zeker de originele afbeelingen wel van leveren. De afbeeldingen gebruikt om de stikkers te laten maken dus.
- Ik heb kleurenstaaltjes opgezocht voor de interieurkleuren. Kleurcode voor de metallic lak heb ik uiteraard ook.

Als ik achter meer dingen aan moet is dat geen probleem. Gewoon even laten weten en dan zal ik kijken wat ik kan doen!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Rossy »

Alles bij elkaar moet dit wel te doen zijn.
De skirts en voorbumper kunnen met plamuur aangepast worden, de achterspoiler is wel te maken met een reepje styreen en de voor de achterlichten kan een CD doosje of transparant styreen gebruikt worden.
De resin wielen die je gevonden had zijn ook wel aan te passen.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Citroën C2 VTR/VTS 1:18

Bericht door Autofan »

Bij je eerste paar projectjes moet je denk ik fouten durven maken. En laat ik dat bij deze auto nu eigenlijk net niet durven. :P Sterker nog: denk dat ik steeds naar het raam zou lopenom te vergelijken of ik het wel goed doe. Juist tegen mezelf zou ik hier in veel kritischer zijn dan tegen een ander,ook al heeft die ander veel meer ervaring in het ombouwen dan ik! Zelfkritisch zijn is goed, maar niet als het voorbeeld voor de deur staat bij je eerste projectje. ;) Ik zou mezelf nooit tevreden kunnen stellen vrees ik namelijk.
Afbeelding
Plaats reactie