Hoe lang spaar je al modelauto's

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Rocky7up
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Hoe lang spaar je al modelauto's

Bericht door Rocky7up »

Oei das even diep in het geheugen graven, als ik mijn ouders moet geloven kreeg ik mijn eerste echte schaalmodel van mijn peet oom toen ik 5 was, een 1:18 Lambo, die is volgens mij half gesneuveld. :(

Ik heb nog zo velen schaalmodellen, en ONGELOFELIJK veel van die kleine matchbox, siku, majorette, hotwheels die ik al jaren niet meer heb gezien die op zolder staan. Moet die misschien maar eens op gaan zoeken, en een deel gaan verkopen.

Ik heb zeker 5 grote kratten vol aan kleine auto'tjes zoals majorette, siku, enz.

Ook heb ik een paar beschadigde Dinky Toys en dergelijke.

Mijn eerste F1 schaalmodel heb ik gekocht in 2004, de 1:18 Renault 2004 van Jarno Trulli, want om de een of andere RARE reden was ik toen fan van die gast. :oops: Die F1 verzameling heeft uit die ene wagen bestaan tot aan 2009 toen ik een 1:43 Benetton 1998 van Alexander Wurz kocht bij Pole Position in Zandvoort. Daarna is het snel gegaan.

Heb nu 65 F1 schaalmodellen, en 5 1:8 helmen.

Verder nog ontelbaar andere schaalmodelletjes, weet niet eens welke allemaal. :)
SupercarFan
Schaal: 1:18

Bericht door SupercarFan »

Sinds 10 maart 2009 verzamel ik :)
Mijn 1e was de Bugatti Veyron van AutoArt
freeroad schreef:Ik koop af en toe een modelauto, maarja ik verzamel ze niet
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Al bijna 17 jaar. Toen ik een maand oud was gingen m'n ouders naar de bank om een rekening voor me te openen en toen kreeg ik m'n eerste modelletje. Daarna veel Siku verzameld en vanaf m'n negende ook 1:18 erbij. Begin dit jaar de overstap naar 1:18 en de siku de deur uit.
Maarten
Afbeelding
Flickr
subaru.nr1

Bericht door subaru.nr1 »

Maarten Mercedes schreef:Al bijna 17 jaar. Toen ik een maand oud was gingen m'n ouders naar de bank om een rekening voor me te openen en toen kreeg ik m'n eerste modelletje. Daarna veel Siku verzameld en vanaf m'n negende ook 1:18 erbij. Begin dit jaar de overstap naar 1:18 en de siku de deur uit.
heb vroeger ook veeeel siku gehad. ze waren best wel duur voor zo'n model :cool:
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Het ging in etappes. Natuulijk als jochie van 3 had ik al wat wagentjes waar ik nog wel van weet welke het waren, maar een aantal daarvan zijn verdwenen. Toen ik 11-12 jaar was spaarde ik Bburago en Polistil wagens. De plaatselijke speelgoed winkel had die 1:24 modellen in de etalage en voor mijn zakgeld e.d. mocht ik van mijn moeder af en toe eentje uitzoeken. Een feest was dat. De meeste daarvan zijn stuk gespeeld en stonden altijd op mijn kledingkast op mijn jongenskamer. Daarna jaren niet, Studie, samenwonen, kinderen en langzaam een jaar of 10 geleden, spaarde ik wat F1 modellen van Onyx en Minichamps. Ik ging graag naar de autoraces in Zandvoort en daar stonden toen al die stands met wagentjes. Daarna zag ik bij iemand een kleine vitrine met zijn jeugd Dinky's en ben ik die van mij erbij gaan zoeken. Daar wilde ik nog wel wat meer bij en de rest is geschiedenis tot 3 kasten tsjokvol.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

3 kasten maar Peter !!!!! Grote kasten zeker.... :D :thump_up:
NetForce84
Moderator

Bericht door NetForce84 »

Eerlijk gezegd heb ik daar niet echt een idee van.
Ik denk een jaar of 5...
PorZ19

Bericht door PorZ19 »

Om eerlijk te zijn hebben mijn ouders (vooral vader) dat er in gebracht.
Ik kreeg vroeger toen ik een jaar of 3 was al 1:24 model auto's van Bburago. Die toen die tijd al op een rij op een plank stonden in mijn kamer.
Deze auto's heb ik nog steeds in mijn bezit.
Toen ik ouder werd ben ik zelf begonnen met verzamelen.
Vanaf mijn 8ste jaar vind ik mijn begin van mijn verzameling. omdat ik toen de eerste 1:18 kwam. De Ferrari F300 van Minichamps.
En daarna ben ik zelf begonnen.
Eigenlijk al 15 jaar.
Bien
Schaal: 1:43

Bericht door Bien »

Ik ben als jochie van een een jaar of 10 begonnen met verzamelen, ergens begin jaren '90 geweest toen de 1:18 Bburago's opkwamen. Ik had er een stuk of 20-25, die door mijn jongere broer (die toen een jaar of 6 was) de vernieling in zijn geholpen. Daarna heb ik zo'n 15 jaar niet verzameld, tot eind 2007. Toen is de echte verzamelwoede pas begonnen.
Plaats reactie