Le Mans 2012

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Ferrari10flrb »

Bij mijn weten komt Porsche pas terug op Le Mans in 2014. En het zal me niet verbazen dat Audi zich dan terugtrekt, toch min of meer hetzelfde concern.

Ik geloof ook niet dat Peugeot terugkomt gezien de niet al te rooskleurige situatie op de automarkt.

Meeste kans op een extra fabrikant in de LMP1 lijkt mij Nissan, alhoewel Nissan momenteel niets heeft op het gebied van hybride.

(overigens hoop ik natuurlijk wel op een strijd Audi, Porsche, Toyota en Nissan)
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans 2012

Bericht door St. Paul »

Nou die Deltawing miste ik niet hoor. Leuk idee maar neem die veredelde trike maar mee naar een Hell's Angels meeting ofzo. Ik vind dat Le Mans gewoon voor normale wagens moet blijven. Miste dit jaar wel de racespanning, bijzondere liveries, variatie in het veld, en de zon op vrijdag.

Volgend jaar paar Ferraries er uit, wat minder LMP2 en dan een Lambo, McLaren, BMW, Lotus en als toetje Spyker/Morgan achtigs iets er in. :worshippy: En als het zonnetje dan wat meer schijnt stap ik bij de laatste halte van de tram uit... is iedereen gelukkig! :mrgreen:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door exit »

hopelijk volgend jaar een Viper erbij.
Dit jaar de nieuwe Viper racer en als die wat goed loopt kan die hopelijk naar Le Mans gaan ....


http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... ikel=13564" onclick="window.open(this.href);return false;
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door zipperscales »

Mazda Returns To Le Mans Next Year With McDreamy Skyactiv Diesel

Afbeelding

Patrick Dempsey is your racing savior. The actor-turned-driver's team will campaign a Skyactiv diesel-powered LMP2 car in the 24 Hours Of Le Mans next year. Not only will this bring the famous automaker back to the place of its greatest motorsports victory, it'll help break Nissan's stranglehold on the LMP2 category.

That engine is so McDreamy.

Mazda isn't building a full car like, say, Audi. Instead, they'll be providing engines to LMP2 teams. These engines will be based on a stock 2.2-liter Skyactiv turbodiesel block that's then modified into appropriately wacky power for a tiny engine (the Nissan LMP2 engines put out around 450 horsepower).

Pictured above is a Mazda-powered Lola, which we can assume is what the Dempsey team will be racing. It's not the 787B, but it's nice to see more signs of life from Mazda.

http://jalopnik.com/5919181/mazda-retur ... tiv-diesel
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Peter Parker »

Terug uit Le Mans en weer bijgeslapen. Prachtig om daar weer te zijn. Groep C racers vond ik prachtig in de regen. Eindelijk een Porsche 956 in aktie kunnen zien. Prachtig met die spray erachter. Ik vond het mooi dat Toyota leek Audi te pakken, maar toen was het om 20.00 uur echt voorbij met die crash. In de Franse krant werd die Delta Wing een Batmobiel genoemd. Geinig!
De Rebellion van Bleekemolen vond ik een prachtige livery hebben in die Lotus kleuren. Terug denkend aan vorig jaar, was het toen al rood goud en nu zwart goud. Ze volgen de historische lijn van Lotus. De Corvettes waren weer oorverdovend. Mike en Victor tegen gekomen op het circuit. Vic ik heb je Kriek die nacht op het circuit opgedronken! Er waren veel winkeltjes en ik vond een Mehari en een 2CV voor op mijn racebaan :cool:
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Re: Le Mans 2012

Bericht door a vd winkel »

Peter Parker schreef: Ze volgen de historische lijn van Lotus. :cool:
Volgend jaar Rebellion in de Groen-Martini kleuren ???
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Le Mans 2012

Bericht door Jolly Club »

St. Paul schreef:Nou die Deltawing miste ik niet hoor. Leuk idee maar neem die veredelde trike maar mee naar een Hell's Angels meeting ofzo. Ik vind dat Le Mans gewoon voor normale wagens moet blijven. Miste dit jaar wel de racespanning, bijzondere liveries, variatie in het veld, en de zon op vrijdag.
Gaat me ook niet om de Deltawing of zijn sportieve aspiraties, (denk er Lucky Strike stickers en een man met baard op en het heeft idd weinig met autosport te maken!) maar meer om de horkerige manier waarop beide fabriekstoyo's meenden door het langzamere deelnemersveld te moeten klieven. Het miste van voor mijn pflattschirm de rust en kalmte die het team van Audi wel uitstraalde.. Maar jij hebt in een bocht gestaan dus denk dat jij het beter kunt beoordelen. :roll:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
117ayrton
Berichten: 6967
Lid geworden op: do 14 okt 2004 10:26
Locatie: brugge
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door 117ayrton »

Peter Parker schreef:Terug uit Le Mans en weer bijgeslapen. Prachtig om daar weer te zijn. Groep C racers vond ik prachtig in de regen. Eindelijk een Porsche 956 in aktie kunnen zien. Prachtig met die spray erachter. Ik vond het mooi dat Toyota leek Audi te pakken, maar toen was het om 20.00 uur echt voorbij met die crash. In de Franse krant werd die Delta Wing een Batmobiel genoemd. Geinig!
De Rebellion van Bleekemolen vond ik een prachtige livery hebben in die Lotus kleuren. Terug denkend aan vorig jaar, was het toen al rood goud en nu zwart goud. Ze volgen de historische lijn van Lotus. De Corvettes waren weer oorverdovend. Mike en Victor tegen gekomen op het circuit. Vic ik heb je Kriek die nacht op het circuit opgedronken! Er waren veel winkeltjes en ik vond een Mehari en een 2CV voor op mijn racebaan :cool:
Hoi peter volgende keer drinken we weer een ander biertje :)
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3350
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Le Mans 2012

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Gaat me ook niet om de Deltawing of zijn sportieve aspiraties, (denk er Lucky Strike stickers en een man met baard op en het heeft idd weinig met autosport te maken!) maar meer om de horkerige manier waarop beide fabriekstoyo's meenden door het langzamere deelnemersveld te moeten klieven. Het miste van voor mijn pflattschirm de rust en kalmte die het team van Audi wel uitstraalde.. Maar jij hebt in een bocht gestaan dus denk dat jij het beter kunt beoordelen. :roll:
:worshippy: Zeker wel. :mrgreen: Je hebt gelijk wat betreft qua rijstijl, maar dat zal er na vorig jaar ook wel bij de Audi rijders in geslagen zijn. En niet zonder reden, enige gevaar waren die amateurs in Ferrari's. Wat foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het was wel een goed foto jaar. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Le Mans 2012

Bericht door NetForce84 »

Knappe foto's :thump_up: :worshippy:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door model1op43 »

Mijn foto's staan hier: http://www.lemans-models.nl/extra.htm
Een voorproefje:
Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door TestaRossa »

Heerlijke foto's allemaal............... :dance: :worshippy:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Le Mans 2012

Bericht door Peter Parker »

Hier wat van mij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voorprogramma met de groep C klasse.
Afbeelding
Pescarolo fans met hun vlaggen.
Afbeelding
Afbeelding
Deze Pink Pig stond als show wagen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jean Todt in gesprek met Henri Pescarolo.
Afbeelding
Wagenns wordden naar de start geduwd.
Afbeelding
Afbeelding
Klaar gezet op de grid.
Afbeelding
De start met de Audi´s voorop.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan valt de nacht.
Afbeelding
De tribunes zijn leeg, maar de pits is nog vol aktie.
Afbeelding
Hoewel Toyota dan er al uitligt, weet Audi ook wel schade te rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Finish
Afbeelding
De helden van dit jaar!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2012

Bericht door hanske10 »

Allemaal stuk voor stuk super mooie foto,s.. :eerste: :respekt:
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Le Mans 2012

Bericht door v8-vette »

Super gave foto's allemaal.
Ik vind de foto van Peter met de Corvette op de grid en die man met de snor er naast helemaal geweldig. :mrgreen: :thump_up:
Plaats reactie