De Ghia Jolly, ook wel La Plage genoemd was de zoveelste carrosserievariant op onze alom bekende Renault 4 CV uit de jaren'50.
In Europa altijd al een zeldzame verschijning geweest, de meeste nu nog bestaande Jolly's kom je tegen aan de westkust van de Verenigde Staten.
Sinds 2 jaar is er een modelletje in de schaal 1:43 uitgegeven in Frankrijk in de bekende Kioskreeks van Hachette, fabrikant Eligor.
In de jaren'90 was er ook een kitje van deze auto in de handel, volgens mij van het Franse Provence Moulage.
Mijn verbouwing is gebaseerd op een Solido model, schaal 1:17.
De rieten stoeltjes waren mijn grootste uitdaging, op bijgaande foto's zie je het eerste resultaat.
Het zal best nog een tijd duren voordat het model de vitrinekast in kan, de zomer komt er weer aan dan gaan we eerst weer van de zon genieten.
Bekijk nu mijn verbouwingen ook op m'n eigen website: http://www.viveledifference.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Zaterdag 11 augustus, perfecte buitentemperatuur, volkomen windstil, het moment om de 4CV in de definitieve kleur te spuiten.
Toch maar gekozen voor zacht violet.
Beide voorstoelen opnieuw gemaakt, was niet tevreden over de eerdere gemaakte stoelen.
Begin volgende week, na uitharding van de lak, de auto afbouwen.

Het project 4CV is af, zie hier het eindresultaat, een paar kleine aanpassingen gedaan, het ornament op de motorkap, de zijclignoteurs boven de achterwielen, grotere wieldoppen.